Řídící jednotka xenonu 1035500018

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
e300
Příspěvky: 49
Registrován: 29 kvě 2021, 02:00
Bydliště: Praha

Řídící jednotka xenonu 1035500018

#1 Příspěvek od e300 »

Ahoj Všem, mám tu nefunkční řídící jednotku xenonů. Dle mého měření jsou MOSFETy v pořádku, jen ten kondenzátor vlevo od spodního MOSFETu je při měření průchodnosti ve zkratu, oba póly "zapípají" Problém je, že nedokážu určit kapacitu ani velikost SMD, vím, že MOSFETy jsou na 600V DC, datasheet nikde najít nemohu, měl bych tedy hledat kondenzátor na 600V a podobnou hodnotu nejbližších kondenzátorů, tedy 54nF? Omlouvám se za amatérský popis, stále ještě začínám a učím se.

Kód: Vybrat vše

https://ibb.co/HzXmwbS

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#2 Příspěvek od misocko »

Mohol si dat sipku na ten kondik. Zacal by som jeho vypajkovanim a pomeranim mimo plosak. Chyba moze byt inde

Uživatelský avatar
e300
Příspěvky: 49
Registrován: 29 kvě 2021, 02:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od e300 »

Máš pravdu, tady je s označením. Jdu to odpájet, spíš mě zajímá jak potom určím jeho kapacitu :roll: Máte s tím někdo zkušenost jak je to přidělané k té hliníkové desce, počítám nějaké lepidlo co by mohlo horkým vzduchem povolit? Mám tady těch jednotek asi 8 nefunkčních, ale nemusím je hned zničit kompletně :lol:
Přílohy
xenon resize.jpg

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#4 Příspěvek od lesana87 »

To vypadá na filtrační kondík na napájení, že píská, nemusí nic znamenat. Dioda-test by měl ukazovat v různých směrech různý úbytek. Po vypájení by měl maximálně krátce pípnout a na jeho místě na desce to bude pípat dál.
Ty MOSFETy jsou SPD07N60S5 od Infineonu.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#5 Příspěvek od Celeron »

Tyhle obdélníkový jednotky jsem na stole neměl. Ty skoro čtvercový s polovičním konektorem drží ve spodní vaničce jen za teplovodivou gumu, přes kterou se vychlazují výkonový součástky do spodní vaničky. Jestli to tak opravdu je poznáš že v horním dílu vaničky jsou výstupky s gumovejma špuntama, co tlačí při zadeklování jednotky do plošáku a tím tlačí i plošák na tu teplovodivou gumu. Normálně někde na boku poddloubnout.
Přílohy
měnič HID.jpg
měnič_HIDky.jpg
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
e300
Příspěvky: 49
Registrován: 29 kvě 2021, 02:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od e300 »

Tak mám nyní úplně stejnou to vypadá. Nějaké záludnosti nebo něco na co bych se měl zaměřit?
Přílohy
xenon2(JRBLstvXBqq).jpg

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#7 Příspěvek od Celeron »

Nevím, mě nikdy žádná neodešla. Odešlou jsem měl jen tu, ve který bylo zapalovací trafo a VN kabel vycházel přímo z jednotky. Tahle má trafo v patici výbojky.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#8 Příspěvek od passion »

Mal som vadné oba hranaté modré kondíky, mali zlomok pôvodnej kapacity.

Uživatelský avatar
e300
Příspěvky: 49
Registrován: 29 kvě 2021, 02:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od e300 »

Super, děkuju za nápad. Zrovna jsem zjistil, že existují transistory JFET, MOSFET apod a každý se měří jinak, tak to musím nastudovat. Ten žlutý kondik jsem koukal ma 750uF a měl by mít 690, tak ho taky vyměním. Bohužel zatím nevím co měřit na transistorech, ten největší je průchodný gate- source v obou směrech, 0,5V a 3.0V, tak nevím jestli je taky ok.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#10 Příspěvek od Kvicala_r »

e300 píše:Ten žlutý kondik jsem koukal ma 750uF a měl by mít 690, tak ho taky vyměním.
Spíš se podívej a
na jeho ESR a tento elyt hned zbrkle neměň. Tohle je 680uF (690 se v normální řadě nedělá) na 125C + navíc axiál. Co místo toho nacpeš? Nějaké hitano na 105C :puke:
Španý být může, ale bude to nejspíš malá pravděpodobnost.

Uživatelský avatar
e300
Příspěvky: 49
Registrován: 29 kvě 2021, 02:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od e300 »

On se dá koupit úplně stejný kondik, co jsem vygooglil. Našel jsem ten univerzální tester součástek, mimo esr by mi to pomohlo i s těma transistorama, tak to objednám. Ty modre kondiky nemůžu pro změnu vygooglit 😭

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#12 Příspěvek od Kvicala_r »

Značka je Epcos (TDK), není to moc čitelné, ale asi u33/400v a 1u/400V.
Něco jako B32922D3334K000 a B32653A4105K000. Ty zrovna bych na kapacitu zkontroloval určitě. Podle velkosti si najdeš přímo tu náhradu

Uživatelský avatar
e300
Příspěvky: 49
Registrován: 29 kvě 2021, 02:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od e300 »

Děkuju za rady, objednám tester a hned na to vlítnu a budu referovat :)
Mají označení M101788481 TS27 u33 J 400 T2 a M101907024 TS08 1u J 400 T2, tyhle začínající na M na netu taky nejsou.

Uživatelský avatar
e300
Příspěvky: 49
Registrován: 29 kvě 2021, 02:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od e300 »

Tak tester mám, změřil jsem a výsledky jsou následující:

- Žlutý EPCOS 680uF -> 723uF a 0,46 Ohm ESR
- Modrý EPCOS 1u/400V -> 0,977 uF a 2,3 Ohm ESR
- Modrý EPCOS u33/400V -> 0,327uF a 7,7 Ohm ESR

Jestli čtu dobře, měli by mít ty modré foliové kondenzátory právě nízké ESR, jsou tedy ko, jestli chápu správně.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#15 Příspěvek od PeteBurns »

Chápeš to teda poriadne nesprávne a tým kondíkom absolútne nič nie je :wink: Kukni závislosť ESR od maximálneho napätia a hádam pochopíš :D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“