Alternátor Valeo - pustupný pokles napětí po zahřátí

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#91 Příspěvek od EKKAR »

vasekpetr1 píše:Neuvažuješ nad přechdovým odporem alternátoru na kostru, ale pokud nebude dostatečný kontakt kostry motoru s mínusem baterky, máš tu hned problém (a o tom i EKKAR píše). Přikostři motor a budeš vědět víc.
Ale hádej se s EKKARem ... Protože Ekkar přeci hojnu rozumí ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#92 Příspěvek od kbulda »

Je to marný, je to marný.
sr71 nechce poslouchat dobře míněné rady. Pořád si mele svou.
To co mu tady radíte zřejmě nezkusil.
Plně souhlasím s příspěvky od vašekpetr1 a EKKAR, tak bych hledal závadu i já.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#93 Příspěvek od passion »

V čom sr71 a renda15 nemajú pravdu? To auto má pravdepodobne obyčajný "sprostý" integrovaný reglér priamo v alternátore, ktorý berie ako spätnú väzbu napätie merané plus a mínus priamo na alternátore. Ak by mal prechodný odpor niekde ďalej, neprebíjalo by mu to, ale naopak, nedostatočne nabíjalo.

A s EKKAROM je to ťažko, ako som sa presvedčil už neraz, naposledy vo vlákne o climaticu v jeho fábii. Ide si svoje, občas mylné, poučky a keď mu vyvrátiš posledný argument, ktorý je tiež nesprávny, zaujme polohu mŕtveho chrobáka. Niečo ako - "sorry chlapi, máte pravdu, mýlil som sa" - sa u neho proste nenosí.
Občas má pravdu, občas sa sekne, ale neprizná si to. Je to proste náš EKKAR, na ktorého sme tu všetci zvyknutí.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#94 Příspěvek od EKKAR »

passion píše:...A s EKKAROM je to ťažko, ako som sa presvedčil už neraz, naposledy vo vlákne o climaticu v jeho fábii....
Ekkar nemá fábuli. Ani nikdy neměl. To je tak, když někdo ani neví, vo kom nebo vo čem píše ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#95 Příspěvek od passion »

Ale mňa vôbec nezaujíma, či si panel climaticu fotil vo svojej fábii, roomstri, alebo v susedovej, alebo v služobnej, alebo si rozbil okno na nejakej zaparkovanej, alebo si ukradol fotku z netu. Je to úplne vedľajšie, či je tvoja, alebo len na nej jazdíš, alebo sa v nej vezieš, alebo neviem čo v nej robíš. Pointu si určite pochopil, na to si dosť inteligentný, len proste to slovo "mýlil som sa" ti tvoja hlava nedovolí napísať.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#96 Příspěvek od PeteBurns »

Čo tu na fóre, tu má každý na háku, ale si zober, že má rodinu, čo musia denne zažívať oni :?: A nemôžu to len vypnúť či zavrieť či ignorovať 8O Mali by dávať každý večer reportáž v telke, to by si ostatné ženy ešte len začali vážiť svojich chlapov :twisted:

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#97 Příspěvek od vasekpetr1 »

Já se passione obávám, že pokud ten alternátor nebude mít spojení natvrdo s dobrou baterkou (která v okruhu působí jako silný stabilizátor napětí), nýbrž potenciál mínusu bude kvůli špatné kostře kolísat, tak to napětí alternátoru bude spolehlivě "lítat" na obě strany. To už je odzkoušené. Ale třeba jsem měl tuto zkušenost jen já na své staré Astře a u jiných vozů je to jinak. :wink: .

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#98 Příspěvek od passion »

To áno. Ak to napätie meria sr71 ako popisuje v zapaľovači a nie na batérii, tak to čo popisuješ, je možné a aj nebezpečné.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#99 Příspěvek od sr71 »

V zapalovaèi mám ten voltmetr pøevážnì kvùli tomu abych mìl za jízdy pøehled o velikosti napìtí. Ale obdobné hodnoty jsem namìøil i pøímo na baterii.
Kostøící kabel mezi alternátorem a motorem jsem demontoval, zkontroloval, znovu øádnì pøidìlal. Zkusím i plusový natáhnout preventivnì novì.
Teï to auto každý den jezdí cca 30km a pøevážnì to dobíjí správnì, ale jak jsem psal, jsou okamžiky, kdy dobíjet pøestane nebo naopak napìtí vyskoèí. Bude to urèitì nìjaký špatný kontakt, protože zmìna v dobíjení nastane obvykle pøi nìjakém otøesu (projetí díry). Mám jen obavy aby to nebyl kontakt uvnitø alternátoru a neøešil jsem kabeláž dál v autì zbyteènì. Jenže alternátor je novì zrepasovaný tak se mi ho rozebírat úplnì nechce a jak jsem psal, už 2x jsem s tím byl za tím co to repasoval, a vždy to zrovna jak naschvál dobíjelo normálnì takže si o mì myslel že jsem blázen :D

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#100 Příspěvek od pepik9 »

Kostřící kabel mezi alternátorem a motorem jsem demontoval, zkontroloval, znovu řádně přidělal.
Ten altík na fotce je "nějakej divnej". Svorka B- na většině nebývá. Kostřící kabel na kastli bývá někde u převodovky, bohužel v dokumentaci jsem umístění nenašel.
- - -
U naftového Saxa jsou od mínusu akumulátoru dva kabely, jeden na šroub na převodovce blízko páky řazení, druhý mám odstřižený, ale lehko ho vysleduješ. Na ty se zaměř.
Naposledy upravil(a) pepik9 dne 26 čer 2021, 08:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#101 Příspěvek od kbulda »

Ten kabel je opravdu divnej.
Přílohy
alternátor valeo (2).jpg

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“