Alternátor-výstup W pro měření otáček
Moderátor: Moderátoři
Pøipojím se do tohoto vlákna - regulátor pro alternátor viz foto. Modrý drát vpravo je pøipojen pøímo na jeden vývod vinutí statoru. K èemu regulátor potøebuje toto neusmìrnìné napìtí?
Potøebuji samotný regulátor vyzkoušet na stole, ale pokud mám ten modrý drát nezapojený tak mi regulátor nefunguje (kontrolka trvale svítí, napìtí na uhlíkách je stejné jako napájecí napìtí - zkoušeno v rozsahu cca 10 - 16V)), tak nevím jestli je regulátor vadný anebo je problém v tom že je ten modrý drát ve "vzduchu"
Potøebuji samotný regulátor vyzkoušet na stole, ale pokud mám ten modrý drát nezapojený tak mi regulátor nefunguje (kontrolka trvale svítí, napìtí na uhlíkách je stejné jako napájecí napìtí - zkoušeno v rozsahu cca 10 - 16V)), tak nevím jestli je regulátor vadný anebo je problém v tom že je ten modrý drát ve "vzduchu"
Nemá to za úkol hlídat, jestli se altík točí = dává ze statoru střídavinu? Obvyklý zapojení je takový, že plusovej přívod od baterky se vede na jeden uhlík a mezi druhým uhlíkem a kostrou je zapojenej regulátor budicího proudu - a dokud regler nemá tohle "kontrolní" napětí, tak prostě nenabuzuje rotor. U suprduprmoderních kchárů se tím pak z ŘJ ovládá to tolik proklínaný ychtylygentní dobíjení, kdy je altík odbuzenej a auto jede na baterku dokud není baterka vyšťavená na cca 25-30% kapacity - pak teprve ŘJ milostivě povolí začít dobíjet - s výjimkou situace, kdy auto začne brzdit motorem ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tìžko øíct, ale je to možný (i když mì pøipadá tato informace pro regulátor zbyteèná), co by tam šlo jednoduše pøipojit aby to simulovalo støídavinu z vinutí? výstup z 12V malého tráfka 50Hz? Tam ale bude jiná frekvenceEKKAR píše:Nemá to za úkol hlídat, jestli se altík toèí = dává ze statoru støídavinu?
Zdá se, že je to opravdu na střídavej .
Pokud je to alternátor Valeo A13N159, tak byly také na Renaultu 19. Já bych na to už neměl nerv, tenhle bych poslal do světa a dal tam něco normálního.
Pokud je to alternátor Valeo A13N159, tak byly také na Renaultu 19. Já bych na to už neměl nerv, tenhle bych poslal do světa a dal tam něco normálního.
Sehnal jsem tedy normální alternátor, který má jen 2 svorky (Plus a pro kontrolku), k tomu jiný držák na motor aby ho bylo možné mechanicky pøidìlat místo toho alternátoru co tam byl a zatím s dobíjením žádný problém.pepik9 píše:Pokud je to alternátor Valeo A13N159, tak byly také na Renaultu 19. Já bych na to už nemìl nerv, tenhle bych poslal do svìta a dal tam nìco normálního.
(tak teda nevím co to je speciální typ alternátoru ten A13N159, že na nìj tolik lidí nadává a doporuèuje nahradit jiným, a proè má vlastnì tento alternátor vyvedené další svorky oproti "normálním" alternátorùm)