platnost mìøení emisí
Moderátor: Moderátoři
platnost mìøení emisí
Podìlím se o dnešní zkušenost ze stanice STK (nechápu smysl tìchto zákonù).
20.8 jsem absolvoval s autem emise (byl jsem jinde než kam jezdím na STK). Vìdìl jsem že lhùta pro absolvování STK je 30dní po emisích. 25.8 jsem byl na STK - tu jsem dostal kvùli "vážné" závadì na 30dní.
Závadu jsem si opravil a dnes 20.9 jsem jel na opakovanou STK - koukal jsem jak blázen když mì v pøijímací kanceláøi chlápek zaèal hlásit nìco o emisích - že mu poèítaè hlásí že auto nemá platnou technickou - chvíli jsem nechápal která bije. Takže dle platných zákonù (údajnì to takto platí od r.2018) i pro opakovanou STK nesmí být mìøení emisí starší než 30dní, a dnes to je 31 protože srpen má 31 dní - tohle jsem fakt já nevìdìl a ani by mì to nenapadlo. Takže musím znovu absolvovat emise za 700 (na té STK by mì je už dnes, když jsem tam byl, neudìlali protože mají plno) a poté pojedu znovu na opakovanou STK.
Nevím co je to za lidi kdo tyhle zákony vymýšlí, já to nechápu, nedává mi to vùbec smysl, vždyt ta STK po opakované prohlídce má stejnì platnost 2roky od data øádné plnohodnotné STK, v mém pøípadì od 25.8, kdy emise pro STK byly ještì "platné".
Vìdìli jste že je to takhle? Mìl jsem dokonce chvílemi pochybnosti o tom jestli to co mi tam dnes øekli je vùbec pravda, ale byly tam 2 a oba si pøizvukovali že je to tak.
20.8 jsem absolvoval s autem emise (byl jsem jinde než kam jezdím na STK). Vìdìl jsem že lhùta pro absolvování STK je 30dní po emisích. 25.8 jsem byl na STK - tu jsem dostal kvùli "vážné" závadì na 30dní.
Závadu jsem si opravil a dnes 20.9 jsem jel na opakovanou STK - koukal jsem jak blázen když mì v pøijímací kanceláøi chlápek zaèal hlásit nìco o emisích - že mu poèítaè hlásí že auto nemá platnou technickou - chvíli jsem nechápal která bije. Takže dle platných zákonù (údajnì to takto platí od r.2018) i pro opakovanou STK nesmí být mìøení emisí starší než 30dní, a dnes to je 31 protože srpen má 31 dní - tohle jsem fakt já nevìdìl a ani by mì to nenapadlo. Takže musím znovu absolvovat emise za 700 (na té STK by mì je už dnes, když jsem tam byl, neudìlali protože mají plno) a poté pojedu znovu na opakovanou STK.
Nevím co je to za lidi kdo tyhle zákony vymýšlí, já to nechápu, nedává mi to vùbec smysl, vždyt ta STK po opakované prohlídce má stejnì platnost 2roky od data øádné plnohodnotné STK, v mém pøípadì od 25.8, kdy emise pro STK byly ještì "platné".
Vìdìli jste že je to takhle? Mìl jsem dokonce chvílemi pochybnosti o tom jestli to co mi tam dnes øekli je vùbec pravda, ale byly tam 2 a oba si pøizvukovali že je to tak.
Naposledy upravil(a) sr71 dne 20 zář 2021, 16:52, celkem upraveno 2 x.
Taky si nechávám dělat technickou servisem při pravidelné roční prohlídce auta. Ještě nikdy s ní nebyl problém. Ani s až dvaadvacetiletým Fordem Sierrou, ani s Chevroletem Spark, ba ani s nynějším Peugeotem 208. Dokonce při poslední prohlídce a STK desetiletého Cheviho nabídl vnučce mechanik 40 tis. Kč, že by ho hned vzal pro svou vnučku. Neprodám.
Myslím si, že buď servisy umí připravit auto na STK tak, aby prošlo, nebo tam možná mají konexe.
Myslím si, že buď servisy umí připravit auto na STK tak, aby prošlo, nebo tam možná mají konexe.
Servis a STK je o tom, že je to pro ně pravidelný zákazník. A když ho vyhodí, tak půjde jinam a nevrátí se. Asi tak. Autem jsem až do letoška procházel STK sám a v pohodě. Maximálně napsal koroze někde a nebo že žárovička SPZ nesvítí. Emise OK, prostě bez podvádění. Ale bylo to pro mě vždy vlastně den dovolené.
Letos už jsem odmítnul brát si dovolenou. Emise sem stihnul po práci vč. revize LPG u plynaře současně a STK mi zařídil servis. Klasicky lehká závada A koroze kdesi a na lístečku dopsáno že mi nesvítí nějaká zadní brzdová žárovka a sákne kdesi olej na motoru.
Stát ve frontě 2-3h? Být objednaný a stejně mě budou servisy předbíhat? Ani omylem...
Letos už jsem odmítnul brát si dovolenou. Emise sem stihnul po práci vč. revize LPG u plynaře současně a STK mi zařídil servis. Klasicky lehká závada A koroze kdesi a na lístečku dopsáno že mi nesvítí nějaká zadní brzdová žárovka a sákne kdesi olej na motoru.
Stát ve frontě 2-3h? Být objednaný a stejně mě budou servisy předbíhat? Ani omylem...
Hlavně je to způsobený tím, že emisní kontroly dělá ze zákona někdo jinej, než technickou kontrolu zbytku auta = STK. Bylo to rozdělený právě v tom roce 2018 jakousi novelou, zcela zřetelně z toho důvodu, aby se našlo víc důvodů jak si nahrabat. Emise tudíž může dělat doslova kde kdo, komu narostla do (_!_) díra a kdo si koupí příslušnou mašinu, zatímco na STK potřebuje certifikovanýho technika, kterýho leckdy není kde vzít. Takže servis si klidně vystaví sám pro sebe 10x denně nový emisní potvrzení, hlavně aby s tou kterou károu tou kýženou STK prolezli ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
když už tak né technickou ale emise, ale proè se 30denní platnost emisí vztahuje i na opakovanou technickou, když stejnì ve finále platnost ST|K po opakované kontrole je 2roky od té první - øádné technické, je mi záhadouCowley píše:30 kalendáøních dní, je to tak a vìøím, že to bylo k na*rání
Auto prostì nemìlo vùbec platnou technickou, sice o 1 den, ale nemìlo.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Houby s voctem, zas kecáš. STK nesměla být majetkově provázaná se servisem už v 90. letech, když jsem chodil na nástavbu a kvalifikace pro techniky taky platila už tehdy. A to co píšeš o emisích není pravda, nemůže to dělat kdekdo, taky to podléhá a podléhalo nějakému dohledu MD. Může to ovšem (na rozdíl od STK) provozovat servis.EKKAR píše:Hlavně je to způsobený tím ...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Na to, že v 90. létech jsi ještě tahal káčera, máš poněkud mnoho vejřečnosti. Jezdil jsem s autem na technickou když tys ještě měl řidičák tak maximálně na nočník bez záchrannejch brzd. A léta letoucí, v podstatě až někdy do "nultejch" let tohohle milénia byly STK součástí většiny velkejch a nebo dokonce značkovejch servisů - změna nastala určitě pozdějc, určitě ne dřív jak v roce 2001. Takže zklidni dech, pořádně si přitáhni pásy, vysuň klapky a podvozek, stáhni votáčky na volnoběh a začni hledat ránvej, na kterou by sis bezpečně hačnul, kamaráde. Při pokračování v současným kurzu jseš na nejlepší dráze si rozbít čenich ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!