platnost mìøení emisí

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Hubert_79 »

Nech si hloupý kecy, kašpare.
Nastuduj si § 7 odst. 2 zákona 38/1995 Sb.
(2) Okresní úřad oprávnění neudělí, je-li žadatel právně nebo ekonomicky spjat s výrobou, prodejem nebo opravou silničních vozidel nebo jejich součástí.
To, že STK sídlí ve stejném baráku jako servis znamená co? Nic, ty šašku.
Udělal bys líp, kdybys čas věnovaný vymýšlení rádoby vtipných keců (ale jo, v nádražce se tomu asi zasmějete) raději věnoval vzdělání. Abys pak nebyl za blbce.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
matahari
Příspěvky: 337
Registrován: 29 říj 2017, 02:00

#17 Příspěvek od matahari »

Je to tak, jak píše Hubert :) (v té nádražce by za ty kecy dostal krýglem do hlavy :lol: )

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Hubert_79 »

Bodejť, proto se kašpar realizuje tady :)
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#19 Příspěvek od dvorak »

U nás je to tak, že když přijedu na STK, tak mne po zaplacení pošlou nejdříve na emise.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#20 Příspěvek od p32 »

No a u nás se na to kašle. Přijedu na STK, zaplatím, dám papíry, klíče a v dohodnutou dobu přijdu pro auto nebo když je to dříve, tak tu hodinku tam počkám. Udělají všechno, co mají a neřeším blbosti. Za posledních 40 let mám vyzkoušené, že nejjednodušší je mít auto v normální provozu a na STK zjistí ty případné závady, které se odstraní. Od toho tam snad ta STK je, ne? Levnější než lézt do servisu ještě před STK, protože odstranění závad přijde nastejno, ale neplatím někomu za zbytečný servis, co STK nepožaduje.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#21 Příspěvek od Hill »

Donedávna se dělaly emise zvlášť a STK taky. Lepila se zelená a červená etiketa. Tu zelenou zrušili jako zbytečnou, protože na STK auto nevezmou bez dokladu z měření emisí, že jsou v toleranci. A ten doklad na STK uznají jen po dobu 30 dnů.
Na ME i STK jsem býval dost často, vozil jsem tam většinu vozového parku firmy. Zažil jsem, naštěstí jen jednou, měření emisí, které technik dělal pod dohledem kravaťáka z Dekry. Chudák kluk, všechno mu padalo z ruky, nedrželo na motoru, ani konektor OBD nedokázal domáčknout, byl prostě vyklepanej k nepotřebě, aby něco neudělal blbě.
S tím Superbem jsem tam byl hodinu, než se podařilo vytisknout protokol (normálně to tam trvá tak čtvrthodinku). Kravaťák ho ještě chvíli studoval, jestli tam něco nenašvindloval, pak zaklapl noťas a odkráčel. Za námi rostla fronta, ale na STK se zatím nasraně šťourali v nose, protože přece nemůžou vzít nikoho jiného, kdo nepřijel na evidenčku, nebo přijel bez papíru o měření emisí. A já už jsem přece tři čtvrtě hodiny byl na řadě...

Na STK ten den žádná "kontrola shora" nebyla, tak jsem tam nemusel přenocovat.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#22 Příspěvek od dvorak »

Mám dojem, že dříve těch 30 dnů neplatilo, stačilo jít na STK i v poslední den platnosti emisí.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Hubert_79 »

dvorak píše:Mám dojem, že dříve těch 30 dnů neplatilo, stačilo jít na STK i v poslední den platnosti emisí.
Cože? Dřív ti technickou udělali nezávisle na emisích. No a nyní je to tak, že na technickou musíš jít do 30 dní od absolvování (úspěšného) emisí.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od workhard »

No nevím, ještě když jsem jezdíval osobně, tak se muselo napřed na emise a ty úspěšně absolvovat, jinak se s tebou na technické nebavili.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Hubert_79 »

Koukám na to, máš recht.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#26 Příspěvek od PCmaniac99 »

Dříve to bylo tak že STK udělali k datu emisí. Tak že jsi udělal emise, pak sis auto 2 měsíce opravoval a pak jsi šel na stk a tu jsi dostal od data měření emisí.

Když jsi emisema neprošel, nemohl jsi na STK.

V Dnešní TP je zásadní rozdíl v tom že i když neprojdeš na SME, tak v případě že nedostaneš závadu "C- nebezpečná" ale pouze "B - vážná" tak můžeš pokračovat na STK. Na SME se totiž přidělují závady (A,B,C) stejně jako na STK což se dříve nedělalo. Ale se závadou "B" dostanes TP jen na 30 dní. Což v případě propadlé TP je docela fajn, máš pak 30 dní na opravu, opakovačku emisí a opakovačku STK.

Navíc nám na SME tímto krokem ministerstvo jasně řeklo co a jak máme zkoumat a vyhodnocovat.

Tady je metodika která bude platit od 1.1.2022 a podle které budeme měřit a fungovat, včetně kontrolních úkonů a závad. Ten seznam závad který můžete dostat už na emisích je dost velkej.

Současná metodika je dost podobná, odkaz ted hned nenajdu ale někde na mdcr.cz bude.

EDIT: přehledný seznam závad je od strany 63.
Naposledy upravil(a) PCmaniac99 dne 23 zář 2021, 07:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:Nech si hloupý kecy, kašpare.
Nastuduj si § 7 odst. 2 zákona 38/1995 Sb.
(2) Okresní úřad oprávnění neudělí, je-li žadatel právně nebo ekonomicky spjat s výrobou, prodejem nebo opravou silničních vozidel nebo jejich součástí.
To, že STK sídlí ve stejném baráku jako servis znamená co? Nic, ty šašku.
Udělal bys líp, kdybys čas věnovaný vymýšlení rádoby vtipných keců (ale jo, v nádražce se tomu asi zasmějete) raději věnoval vzdělání. Abys pak nebyl za blbce.
Ty máš jedinou kliku - že už nemám starý "růžový karty" od svojí šáde a formana, bo jsem je stejně jako další nepotřebný doklady už dávno zlikvidoval. Protože na nich byly razítka z STK a ne nálepkou na tabulce SPZ/RZ, ale právě tou růžovou kartou se původně prokazovala technická způsobilost vozidla při případný silniční kontrole. A ty razítka minimálně z doby vlastnictví šáde nesly přímo jméno firmy/servisu, ve kterým jsem ty STK nechával dělat - a šáde jsem vlastnil od roku 1998 do roku 2004, formana od 2004 až do roku 2012, i když poslední asi 3 roky s ním jezdili rodiče...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Hubert_79 »

Jasně. Prostě budeš mlít svoje bludy, i když zákon říká něco jiného. Jako ten senilní dědek, co viděl onen článek vlevo dole, že?
Ještě jsi k původnímu nesmyslu přidal další - technická způsobilost se vyznačovala do malého techničáku (byl takový rozevírací, šedozelený), nikoli na nějakou zvláštní kartičku. Do růžova (spíše oranžova) bylo osvědčení o měření emisí a ano, tam jsi mohl mít razítko servisu, neboť tento měření emisí provozovat mohl. Na rozdíl od STK, jak praví zmíněné ustanovení § 7.
Nálepky na SPZ se v 90. letech samozřejmě už vylepovaly, jak zelené (emise), tak červené (TK).
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#29 Příspěvek od Mysteri »

Hmmm. Neviem, ako to funguje u nás dnes (EK + STK v súčasnosti absolvujem naraz), ale okolo r.2000, keď som mal Oltcita, s ktorým som musel absolvovať EK každý rok a STK raz za dva, tak stačilo, keď na STK som prišiel ešte aj v posledný deň platnosti EK. (vtedy EK mohol robiť každý ,,garážista", preto som vedel že na EK prejdem, však aj oni mali doma telky, ktoré sa im kazili.... :lol: . Dnes už EK nemôže robiť hocikto ani u nás).
U nás nastala ale iná éra (neviem, možno to je tak aj v ČR), najprv bola éra fotenia vozidla na začiatku vstupu a po STK, musel tam byť medzi nimi interval cca 25 - 30 minút, to šlo do databáze, to sa ešte samotná prehliadka dala odrbať. Dnes už snímajú on-line kamery v hale celý priebeh, záznam ide niekde k čertovi v Blave. Som sa tento rok čudoval, ako mechanici odrazu kontrolujú aj funkčnosť sťahovania VŠETKÝCH okien (mi zatvrdlo, lebo už mi kontakty občas haprujú), ostrekovače (20 rokov ich nezaujímali...) a pod. Má to však aj jeden kladný moment. Keď už pred dvoma rokmi som nechal po kontrole svetiel, kedy už za vozidlo sadne technik, na sedačke zaužívaných 10€ ,,na kávu", tak ma technik šeptom sprdnul, aby som si to schoval, lebo: ,,Zavru Vás a aj mňa". Tento rok som už ,,Na kávu" ani neskúšal, a prešiel som v pohode.... Tento rok bola ešte však jedna novinka: fotili WIN karosérie, či, a ako je čitateľné. Foto potom tiež musia odoslať úradníckym východniarom do Blavy... :lol:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“