Auto špatně na volnoběhu topí
Moderátor: Moderátoři
Auto špatně na volnoběhu topí
Pokud auto po ranním nastarování špatně na neutrálu topí, ale při jízdě se to výrazně zlepší, má cenu vyměnit termostat ? Nebo je problém jinde - např. zanesený radiátor a pod. Děkuji.
Není to tím, že má motor na volnoběh mnohonásobně nižší výkon jak za jízdy?
Termostat je na výměnu tehdy, pokud je za jízdy těžký dostat motor na provozní teplotu, a čím rychlejc jedeš, tím je to horší, tedy zůstává otevřenej.
Jak začne auto trošku topit, sáhni si na chladič, měl by bejt studenej.
Ale tak můžeš ho vyměnit, zas tak moc nestojí.
Termostat je na výměnu tehdy, pokud je za jízdy těžký dostat motor na provozní teplotu, a čím rychlejc jedeš, tím je to horší, tedy zůstává otevřenej.
Jak začne auto trošku topit, sáhni si na chladič, měl by bejt studenej.
Ale tak můžeš ho vyměnit, zas tak moc nestojí.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Sáhni na hadici do chladiče, když má být zavřený termostat, jestli je teplá, termostat nedovírá. Pak může nechodit klapka přepínání studeného/teplého vzduchu topení, obzvlášť u automatické klimy, kdy systém klapkou mává neustále jak o život, to motorek věčně nevydrží. Dostatek chladící kapaliny a odvdušněný systém předpokládám máš. Jak je psáno výše, uveď typ auta a motoru, zejména nafťáky mívají často pomocné elektrické topení, které mohlo přestat topit, ty proudy, co do něj tečou, jsou hrozné.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Většina moderních aut mizerně topí, poslední auto s rychle ohřátým topením byl fanouš. Ten topil i při -10 už po půl kilometru jízdy. S roomem = agregátově shodný vozidlo s F1/F2 mám teplo až po nějakejch 4-5 kilometrech. Podle vyjádření výrobce je to vlastnost, důvodem je vyšší účinnost novějších motorů a to, že mají třeba 2 termostaty, přičemž první blokuje veškerej oběh kapaliny motorem, dokud se neohřeje aspoň hlava se spalovacíma prostorama a sáním, aby se dalo ubrat na počáteční vysoký bohatosti směsi - kterou je zajišťovanej stabilní chod hned po startu, je to vlastně elektronickej "sytič". Takže ale topit pro lidi se začne až když je už dost teplo aspoň hlavě, ventilům a vstřikovačům.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
A bude hůř: v některých sousedních zemích je tvůj postup výslovně zakázaný. Když tě chytnou při čištění auta s nastartovaným motorem, protože tě bdělý soused chlorofylového mozku nabonzuje, aby tě chytili, je na to pokuta (v Německu to bylo 10€ až do 27.4.2020; dnes to stojí 80€; v Rakousku to může být až 260€, tedy zatím). Přitom ale, máš-li přídavné topení, klidně ho můžeš spustit hodinu před odjezdem, to se může. Dokonce ti projde i použití chemických rozmrazovadel, jakkoli neekologických. Jen motor nesmí během čištění blafat na volnoběh.
Novým motorům taky volnoběh ze studeného stavu příliš nesvědčí, přece jen je lepší vyjet hned, ať se olej dříve ohřeje, teče a maže. Jen ten motor to chce první kilometr příliš nedráždit.
Je jen otázka času, kdy tato vymoženost dorazí i k nám, a ta určitě dorazí, jako ostatní represivní opatření. Přebíráme jedno za druhým.
Naproti tomu ty zákony, podle nichž se některé věci řidičům potažmo občanům dlouho tolerují, naši zákonodárci nepřebírají už ze zásady, na chudý lidi přece musí bejt přísnost... mimochodem - víš, že v Německu se letos vyměňují řidičáky ročníkům narození 1953 - 1958, protože podle fotky si už nejsou jejich držitelé podobní? Do dalšího roku spadají výměny pro ročníky 1959 - 1964 atd. Jen ti narození před rokem 1953 mají stejný řidičák až do ledna 2033. A to mnozí z nich mají na řidičáku ještě státní znak NDR, to kružítko s kladivem (Zdroj ADAC). Výměna je zdarma, kdo přijde po termínu, zaplatí 10€ poplatek, ale v provozu mu stále platí ten starý řidičák, dokud nedostane nový.
Kolikrát jsme si mezitím museli měnit řidičák my?
Ale zpět k rozmrazování:
čím novější vozidlo, tím déle se ohřívá topení. Nejmenší ztráty jsou přece ty, k nimž nedošlo.
Proto to někteří výrobci řeší elektricky vyhřívaným předním sklem nebo přídavnými topnými tělísky ve výdechu ofukování skla. Obojí elektrické, chudák baterka...
Pořád je to totéž, jako to známé přesýpání šroubů z kbelíku do kbelíku: výsledkem bude zase jeden prázdný kbelík a jeden plný šroubů, tedy efektivita nula. Zato toho rachotu, co se při tom nadělá...
Novým motorům taky volnoběh ze studeného stavu příliš nesvědčí, přece jen je lepší vyjet hned, ať se olej dříve ohřeje, teče a maže. Jen ten motor to chce první kilometr příliš nedráždit.
Je jen otázka času, kdy tato vymoženost dorazí i k nám, a ta určitě dorazí, jako ostatní represivní opatření. Přebíráme jedno za druhým.
Naproti tomu ty zákony, podle nichž se některé věci řidičům potažmo občanům dlouho tolerují, naši zákonodárci nepřebírají už ze zásady, na chudý lidi přece musí bejt přísnost... mimochodem - víš, že v Německu se letos vyměňují řidičáky ročníkům narození 1953 - 1958, protože podle fotky si už nejsou jejich držitelé podobní? Do dalšího roku spadají výměny pro ročníky 1959 - 1964 atd. Jen ti narození před rokem 1953 mají stejný řidičák až do ledna 2033. A to mnozí z nich mají na řidičáku ještě státní znak NDR, to kružítko s kladivem (Zdroj ADAC). Výměna je zdarma, kdo přijde po termínu, zaplatí 10€ poplatek, ale v provozu mu stále platí ten starý řidičák, dokud nedostane nový.
Kolikrát jsme si mezitím museli měnit řidičák my?
Ale zpět k rozmrazování:
čím novější vozidlo, tím déle se ohřívá topení. Nejmenší ztráty jsou přece ty, k nimž nedošlo.
Proto to někteří výrobci řeší elektricky vyhřívaným předním sklem nebo přídavnými topnými tělísky ve výdechu ofukování skla. Obojí elektrické, chudák baterka...
Pořád je to totéž, jako to známé přesýpání šroubů z kbelíku do kbelíku: výsledkem bude zase jeden prázdný kbelík a jeden plný šroubů, tedy efektivita nula. Zato toho rachotu, co se při tom nadělá...
Jardo, jseš si jistej, že u nás ne?
Akorát se to nevymáhá.
Akorát se to nevymáhá.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Jardo, jenže jak mám vyřešit sitjuejšn, kdy venku mrzne jak v ruským filmu, já mám okna namrzlý i zevnitř, oškrábat to nejde bo sklo je vydutý ven a rovná škrabka to jaxitaxi nebere, agresivní defrízovací chemii použít uvnitř auta znamená rozleptat si plasty nebo se přivotrávit nějakým schweinerajem, přitom vyhřejvaný sklo je u českejch aut starších roku 2010 jen vlhkým snem - a nutně potřebuju jet? Tehdá chcačky nechcačky MUSÍM nejdřív chodem na místě rozehřát motor a dosáhnout toho, aby mi topení rozmrazilo ASPOŇ VÝHLEDOVOU ČÁST čelního skla - protože podle téhož zákona bez dostatečnýho výhledu nesmím vyjet. Takže nechť všichni bruselčíci pojdou závistí a chcípnou na následky udávení se vlastníma sračkama, já prostě za účelem vyjetí MUSÍM NEJDŘÍV NA MÍSTĚ DOSÁHNOUT DOSTATEČNEJCH VÝHLEDOVEJCH PODMÍNEK. Garáž nevlastním a ať mi někdo z těch chytráků z nám tak drahý Brusele ukáže, jak mám dosáhnout předehřevu auta jiným způsobem na českým sídlišti, když nejen že na tom sídlišti nemám možnost podržet si stálý místo k parkování, ale nemám vůbec jistotu v tom, že se mi povede vůbec někde zaparkovat tak, abych druhej den nenašel za stěračem pozdrav od Městápa ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Karle, stručně: Tyhle vulvoviny vymejšlí někdo, kdo jezdí na kole, protože se snaží bejt uhlíkově neutrální (nebo není schopen rozdejchat, že ho vyhodili z autoškoly), a žere tofu. Jak takovej může chápat, proč se musí auto rozmrazovat?
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill