Auto špatně na volnoběhu topí

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#31 Příspěvek od Crifodo »

Hill píše:A bude hůř: v některých sousedních zemích je tvůj postup výslovně zakázaný. Když tě chytnou při čištění auta s nastartovaným motorem
...
Je jen otázka času, kdy tato vymoženost dorazí i k nám, a ta určitě dorazí, jako ostatní represivní opatření. Přebíráme jedno za druhým.
Správně. Nemá význam řešit nějaký topení, jestli po půl kilometru nebo po pěti, usilovně se pracuje na zrušení soukromé mobility obyvatelstva.
Viz volební programy příslušných stran poháněných konopím.
Docela se nám posouvá zemská osa, podle které se dal dělit svět na tzv. svobodný a tzv. totalitní.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#32 Příspěvek od Sandal »

Tak budu jezdit traktorem. Můj Zetor má spotřebu 6l/mth a motor 3600ccm smradlavej jak každej UŘI, a ty asi jen tak nezakážou a budu si prdlat do kaufu pro chleba, protože u nás na vsi neni ani po s ranej krám, kde by se dalo koupit kus žvance.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#33 Příspěvek od dj_Paul »

motor nesmí běžet na volnoběh.... Tak to jsem v klidu, já to držím ve zvýšených otáčkách, tak cca 1300

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#34 Příspěvek od p32 »

Na volnoběh asi nedobíjí ani baterku. Jinak je celkem logické, že po nastartování topení funguje a po zahřátí motoru, což na volnoběh trvá výrazně déle než při jízdě. Zvláště u nových moderních a úsporných aut se snad tomu nedá ani divit.
Co si pamatuji, tak v zimě při -20℃ stačilo ve starém Peugeotu 405 1.9L v benálu nastartovat a po 300 metrech už to topilo až až.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#35 Příspěvek od Sandal »

Na to NEtopení nejvíc trpjěj VW a Škoda s TDi PD motory. V mrazu -15 se na provozní teplotu ohřálo až za 15km svižnější jízdy, protože všechno teplo se stačilo vyfoukat přes radiátor topení. Od doby co mám Mercedes CDi je topení naprostá pohoda.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#36 Příspěvek od rezis »

Ještě že toto nemusím řešit... hnusná ev.. prostě žádné výhody. :lol:

Ale vážně: posledních několik let se mi na předním skle zevnitř dělá takový povlak, vypadá to jako zamlžení, ale není. Jde to sejmout ofukem, ale rychle se to vrátí a dělá mi to u všech aut... nevíte co to je? když přední sklo zevnitř vyčistím třeba okenou tak je nějakou dobu klid. Hadr je po takovém čištění špinavý - černý.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#37 Příspěvek od rnbw »

Podla mna je to bordel z dieslov, za ktorymi jazdis. Mne sa to robi tiez. A navyse prach a sadze na palubnej doske 8O (nemam kabinovy filter).

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#38 Příspěvek od rezis »

Je to možné. Kabinový filtr mám, ale ten mastný bordýlek mě fakt šve a mám pocit, že je ho více a více.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#39 Příspěvek od kejki »

Třeba Berlingo má takovou dutinu, ve které se drží jemný prach a přes tu nasává vzduch do kabiny. Pro čištění se musí sundat stěrače.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#40 Příspěvek od rezis »

Ono to bude něco z toho výfuku. Jak je vlhko tak se to naváže a projde do kabiny. Přes léto to není tak akutní
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#41 Příspěvek od PixelOrgy »

p32 píše:Na volnoběh asi nedobíjí ani baterku. Jinak je celkem logické, že po nastartování topení funguje a po zahřátí motoru, což na volnoběh trvá výrazně déle než při jízdě. Zvláště u nových moderních a úsporných aut se snad tomu nedá ani divit.
Co si pamatuji, tak v zimě při -20℃ stačilo ve starém Peugeotu 405 1.9L v benálu nastartovat a po 300 metrech už to topilo až až.
Urcite dobiji.. to by ti na tom volnobehu za chvili zdechlo :-)
Mam na palubce i voltmetr (z vyroby, ne samodomo) a v podstate porad pri nastartovanym motoru ukazuje min. 14V.. Ale je fakt, ze to neni novy auto

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#42 Příspěvek od robo »

Na námrazu na čelním skle jsem používal jen vlažnou vodu, nic pocitově teplého. Měl jsem strach aby sklo neprdlo. Dělal jsem to tak 15 let zpět pár zim a dobrý. Změna zaměstnání změnila i můj způsob dopravy za MHD-městská hromadná doprava.

Uživatelský avatar
voitano
Příspěvky: 466
Registrován: 02 pro 2009, 01:00

#43 Příspěvek od voitano »

Může mi někdo blíže technicky vysvětlit, proč chod naprázdno není pro studený motor příznivý a je lepší ho hned zatěžovat? V čem je chod naprázdno tak jiný oproti jízdě mimo menšího zatěžování neideálně promazaných třecích ploch ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#44 Příspěvek od EKKAR »

V účinnosti. Studenej motor je nutný dotovat palivem víc, než ohřátej, protože ani při vstřikování se ho neodpaří dost pro dokonalej zážeh a dokonalý spálení, navíc se pod nátlakem ekologie elektronika snaží i při chodu na místě rychle ohřát katalyzátor, aby naběhla jeho štěpně-fúzní funkce odstraňující NOx-y a likvidující CHx-y. Nadbytek paliva ve spalovacím prostoru vede k smejvání olejovýho filmu ze stěn válce a ředění mazací náplně palivem stejně jako to dřív dělal sytič. Naproti tomu když se co nejdřív po startu rozjedeš, pedálem ovládáš škrticí klapku a do motoru tak dostaneš víc vzduchu = zlepší se energetická účinnost, protože část energie se převede na mechanickou a využije. Ve vyšších točkách má motor stabilnější chod, takže není nutný používat tak vysoký obohacení směsi, jako na místě při volnoběhu - uvolněný množství tepla ve válcích je přitom prakticky stejný, jako když motor běží na místě. Prostě je spočítaný, že když budeš motor zahřívat 5 minut na místě, tak sežere jen na to ohřejvání skoro stejně paliva, jako když hned vyjedeš a za těch 5 minut ujedeš v mírným režimu 2-3 kilometry. Bohužel tenhle fakt nereflektuje nemožnost vyjet s vozidlem s výhledem zakrytým bez ohřevu neodstranitelnou námrazou - tam prostě chcačky nechcačky nejdřív musíš nějak vygenerovat to teplo, kterým umožníš bezpečný odstranění aspoň minimálního množství námrazy ze skel - tak velkýho, abys měl zajištěnej bezpečnej výhled pro to vyjetí ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Hubert_79 »

Jinak řečeno, studený motor při chodu naprázdno potřebuje více paliva, mimo jiné k překonání vnitřních odporů.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“