Zkusil sem tu odsávačku na oleje co psal sandál, tak pár postřehů:
- viskóznější kapaliny než vyjeťák to čerpá jakž-takž rozumnou rychlosťou dyž se dá na sání hadica rozumnýho průměru (to co k tomu dodávají je tak na ten vyjeťák, tím to vůbec nebere)
- vyjeťák to ale musí čerpat zoufale pomalu, těch pár litrů z motoru dostat je asi pěknej vopruz, geometria lopatek je očividně pěkně zoufalá, protože u viskóznějších kapalin to kavituje jako prase, leze z toho taková pěnivější směska, předpokládám, že časem ta kavitaca sežere rotor a na to to asi dojede
- dělá to randál a ai těch 20 l z kanystera to cucá třeba pět minut, při odběru 5 A žádná hitparáda, musí se to brát buď z vojeté akuny startovací velikosti, nebo SLAčka z UPSKy v dobré kondici; SLAčko v nedobré kondici neutáhne ani do polovina kanystera, přičemž tam ta rejžácká hračka, co sem používal doteď, si s tím v klidu vystačila
Tak uvidíme, až se to zase vysere, zkusim jít dál
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Většina těch čerpadel je pěkně pitomá, všechno to hrotí hroznejma votáčkama (což dělá spousty problémů - turbulence, kavitace, opotřebení gufer atd.), místo aby to vygenerovalo při rozumnejch otáčkách pořádnej (pod)tlak, stupidní geometrie rotorovejch částí. Co z běžně vyráběnejch čerpadel vlastně má rozumnou „sílu“ při neúchylnejch otáčkách? Zubový čerpadla?