Slovenská strela 5.11.2021 jezdí Třemošnice - Žleby
Moderátor: Moderátoři
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
No jo, kdy se tam naposled na tu trať sáhlo... Ona třeba i hlavní trať kolem Čáslavi a dál na Havlbrod taky není žádný zázrak. Dělala se tam rekonstrukce, ale stejně se tam jezdí 80-100 km/h.MetalGod píše: Jinak ta, stejně jako šukafóny, se tam courala maximálně třicítkou.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
No nejen. Pravdou je, že úsek Golčův Jeníkov - Přibyslav je "stará stopa" a pěkně se to tam klikatí údolíčky. Ovšem Přibyslav - Tišnov je trasováno někdy v 50. letech (a např. zde absentují úrovňová křížení se silnicemi) a ani tam to není žádná hitparáda.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Na lokálce do Třemošnice by se okometricky dle trasování při vybudování bezstykové koleje a zabezpečení přejezdů dalo jezdit i přes 60, zatím povětšinou 50 s propady kvůli přejezdům.
Na trati na Tišnov je to dáno trasováním, na novějších úsecích ta 100 před rekonstrukcí není k zahození, zrychlení na 120-130 lze jen pochválit. Trasování je samozřejmě dáno terénem, dobou a tehdejšími možnostmi vozidel a převládajícím charakterem vozby. Na dlouhé nákladní vlaky se štokrem/kremákem 150 km/h nepotřebujete, ani albatros s 10vz rychlíkem vám do 20 promile stoupání, nebo kolik třeba u toho Vlkova je, taky maximální rychlostí nepojede. Po pořádné nehodě u Řikonína (s drobným, asi 10 let, zpožděním) je všude kompletní plnotučná reléovka, drátované je to střídavě => dost předpokladů moderní a spolehlivé dráhy.
OT na závěr. Trať mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi je díky terénu rovná jak podle pravítka, zatím bez drátů a Vmax 100 km/h. Chystá se rekonstrukce s dráty a pozor! Asi na 120-130, ač by směrové poměry i 160 dovolovaly, plus trať zůstane jednokolejná. A to se vyplatí.
Na trati na Tišnov je to dáno trasováním, na novějších úsecích ta 100 před rekonstrukcí není k zahození, zrychlení na 120-130 lze jen pochválit. Trasování je samozřejmě dáno terénem, dobou a tehdejšími možnostmi vozidel a převládajícím charakterem vozby. Na dlouhé nákladní vlaky se štokrem/kremákem 150 km/h nepotřebujete, ani albatros s 10vz rychlíkem vám do 20 promile stoupání, nebo kolik třeba u toho Vlkova je, taky maximální rychlostí nepojede. Po pořádné nehodě u Řikonína (s drobným, asi 10 let, zpožděním) je všude kompletní plnotučná reléovka, drátované je to střídavě => dost předpokladů moderní a spolehlivé dráhy.
OT na závěr. Trať mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi je díky terénu rovná jak podle pravítka, zatím bez drátů a Vmax 100 km/h. Chystá se rekonstrukce s dráty a pozor! Asi na 120-130, ač by směrové poměry i 160 dovolovaly, plus trať zůstane jednokolejná. A to se vyplatí.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Ve středu jsem se tam vezl, do Třeboně a zpět rychlíkem. Byl jsem překvapen, jelo se celkem rychle. Dráty se do Velenic natahaly z Budějc a otázkou je, jestli tam k něčemu byly; když pod tím jezdí Regionovy.MH111 píše: OT na závěr. Trať mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi je díky terénu rovná jak podle pravítka, zatím bez drátů a Vmax 100 km/h.
Přes Vysočinu dnes jezdí nemalá část dálkové dopravy (railjety, RJ...) co normálně jezdí přes Třebovou; u Brna nebo tam probíhá celkem velká rekonstrukce.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
tam asi patří (nikdo koho jsem se ptala neví,)...lesana87 píše:nikdo neví, proč ho tam máme.
jinak by to bylo dost povážlivý.
K těm kolejnicím: ta zpustošená lokální trať se jistě k takové "strele" nehodí, ale otázka je jak moc se dá v grafikonu všech dopravců nacpat na hlavní tratě taková mimořádná překážející akce. Poslední roky když jsem se ocitl na nádraží, bylo zarážející kolik je v nabídce vlaků po stejné trase v podobné časy, jeden překáží druhýmu.