Pøípravek/sada na odvzdušnìní brzd
Moderátor: Moderátoři
Pøípravek/sada na odvzdušnìní brzd
Náhodou jsem narazil na Aliexpressu na takovouto sadu https://www.aliexpress.com/item/4001157 ... 2e0eIxPHZW
Pøedpokládám že je to urèený na výmìnu kapaliny a odvzdušnìní, proveditelné v jednom èlovìku. Rozumíte nìkdo tomu jak se s tím pracuje?
Ještì jedna jednodušší varianta https://1url.cz/WKhfS
Pøedpokládám že je to urèený na výmìnu kapaliny a odvzdušnìní, proveditelné v jednom èlovìku. Rozumíte nìkdo tomu jak se s tím pracuje?
Ještì jedna jednodušší varianta https://1url.cz/WKhfS
Říká ti něco Venturiho efekt? Ten tlakovej vzduch ze zásobníku u kompresoru se vede do dýzy obklopený trubicovým pláštěm - a jeho výtokem z ústí tý dýzy nabere jednak ten stlačenej vzduch rychlost (za cenu poklesu svýho vnitřního tlaku, takže expanduje a ochlazuje se), druhak s sebou začne strhávat vzduch obklopující uvnitř toho pláště tu úzkou dýzu. Vzniká tím podtlak odsávající brzdovku a případný bubliny přes povolenej odvzdušňovák z brzdovýho systému. A aby ta odsátá brzdovka necákala rozprášená všude kolem, je ústí toho podtlakovýho pláště schovaný do nádobky, ze který je vzduch do okolí vypouštěnej labyrintovým prostorem, kterej odlučuje rozprášenou kapalinu - ta tak zvostane v tý nádobce. Dražší sada má navíc ještě nádobku na dodatečnou brzdovku, abys ji nalil, se zavřeným kohoutkem nasadil na zásobník brzdovky v autě a ten kohoutek otevřel - bude se tak do něj automaticky doplňovat to, co na kolech tou druhou odsávací částí ze systému odebereš, je to vlastně náhrada tovární tlakový kartuše s brzdovou kapalinou ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- josef_novak
- Příspěvky: 685
- Registrován: 06 kvě 2017, 02:00
Prostě je to něco jako bejvával karburátor - tam se o zdroj proudění staraly písty motoru, který přes rozvodem ovládaný ventily nasávaly z vnějšího prostředí přes filtr vzduch do sacího potrubí přes zúžený místo v karburátoru - tam se rychlost proudění vzduchu zvýšila, poklesnul tak vnitřní tlak a z boku vyvedenou dýzou se do proudu vzduchu přisávalo palivo, napumpovaný A/C pumpou do plovákový komory - která slouží jako vyrovnávací nádobka, aby benzín měl pořád stejnej diferenciální tlak. Tady je difuzér upravenej na opačnou funkci - vnitřní tryska rve do proudu okolního vzduchu energii, tím ten vzduch rozhejbává a tím na jednom konci vzniká podtlak. Výfuková strana se musí udělat s co nejmenším odporem proti proudění, aby se nesnižovala účinnost a hezky to sálo ... Jinak na stejným principu pracovaly (mimochodem ještě v tý samý sezóně zakázaný) tzv. "foukaný difuzory" u formulí 1 - výfukový plyny se vedly pod zadek a úzkýma (relativně - aby to zase neucpávalo odtah z motoru) tryskama se vyfukovaly těsně pod příslušně tvarovanou záď. Prudce proudící plyny strhávaly vzduch zpod auta a vytvářely tak pod ním přísavnej efekt - hlavně pod zadní nápravou, takže na ní vznikala vyšší trakce a monopost moh svištět do zatáčky větším kalupem. Když se na to přišlo a FIA to vzápětí zakázala používat, všecky stáje se začaly navzájem sledovat, kdo jede do zatáčky místo brždění a podřazování pod plynem = fouká si pod prdel, aby měl lepší přítlak ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Metal god - Anooooo, jen ti tam chybí zpětný ventilek na té hadičce...
Jde to i s využitím pumpičkymechanického rozprašovače. Sání propojit hadičkou s odvzdušňovacím šroubkem, povolit a pumpovat.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Nestačí. U aut s ABS se někdy musí musí diagnostikou otevírat jednotlivý ventily v ABS pumpě, jinak je to bez šance odvzušnit.MetalGod píše:To už dneska nestačí natáhnout na povolenej odvzdušňovák hadičku ponořenou do sklenice s trochou brzdovky, a párkrát prošlápnout pedál?
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Jako ventilek tam slouží brzdovka ve sklenici - vytlačíš vzduch, ale natáhnout zpátky můžeš jen brzdovku.PCmaniac99 píše:Metal god - Anooooo, jen ti tam chybí zpětný ventilek na té hadičce...
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Bavíme se o odvzdušnění nebo o výměně kapaliny? Při včasném dolití kapaliny se nic nezavzdušní. Už jsme se tu o tom někde bavili. Zde. Fakt stačí hadička u kola a pomocník.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
No a problém, který se řeší, je právě s tím pomocníkem.
Tedy jak to udělat sám.
Tedy jak to udělat sám.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich