a když se to celé klepe tak to nevyhodnotí aby se přeřadilo zpátky ?PixelOrgy píše:Toto jsem videl v meganu 1.5dci (kamosuv sluzebak)... ten hnup (megan, ne kamos) taky nabadal radit snad pod 2000, klidne i ve stoupani. Kdyz jsem ho poslechl, auto se zacalo cely klepat a vypadalo to ze ten setrvacnik proleti kastli ven... dobra blbost
STK - emise podle Readiness kódů
Moderátor: Moderátoři
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele:
Ne, to nemá čidlo vibrací celýho motoru - jen čidlo klepání = detonačního spalování. Ale podtáčet motor do chcípnutí tě to nechá s naprostým klidem ...
Jsou to prostě Z M R D I Z M R D O V S K Ý (ti co takovou elektroniku naříděj používat) a patří je jedině nakopat do (_!_) zepředu ...!!!!!!!
Jsou to prostě Z M R D I Z M R D O V S K Ý (ti co takovou elektroniku naříděj používat) a patří je jedině nakopat do (_!_) zepředu ...!!!!!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zátěž motoru - klimy jsou dneska v drtivý většině poháněný řemenem od kliky přes nějakou viskózní nebo elektromagnetickou spojku, někdy tam není spojka, ale posuvná deska uvnitř kompresorku, která při vypnutí klimy mechanicky "odpojuje" ventily, takže kompresorek netlačí - každopádně se to ale projevuje na momentálním zatížení motoru auta. Podle palubního počítače když nechám motor blafat ohřátej na volnoběh, má spotřebu 0,6 litru na hodinu běhu. Když rozsvítím světla, naprosto zřetelně "houpnou" otáčky, jak elektronika přibudí alťas (nemám naštěstí ještě v autě tu de bil ní vylízanost zvanou "ychtyllygentní nedobíjení"), aby pokryl odběr žárovek. Spotřeba přitom vyskočí o decku za hodinu vejš. Stejně tak když zapnu klimu - volnoběh se světlama a klimou má furt 900RPM, ale spotřeba je kolem 0,8 litru na hodinu a když se sepne sahara, aby ochladila tepelnej výměník (kondenzátor) klimy před chladičem, tak spotřeba vyskočí při dalším zřetelným houpnutí otáček (jak odběr elektriky nejdřív zatíží motor a ŘJ motoru to vzápětí kompenzuje) dokonce na 0,9 litru na hodinu. Proto na emisích kontrolujou i klimu - jestli třeba není zadřenej kompresor a tím pádem jak a jestli vůbec zatěžuje motor auta.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mně je fuk, co se ustříhne nebo neustříhne, mně bylo řečený právě technikem na STK, že se ta funkčnost musí kontrolovat právě kvůli zatěžování motoru klimou. Basta. Stejně tak se prej musej měřit emise u chladírenskejch aut, který nemají elektricky nebo nezávislým motorem poháněnej chladicí agregát.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nepíšeš, co je to za auto. Moje, kdyby mělo automatickou klimatizaci, tak má ještě speciální počítač na její řízení. Ale mám manuální (zapnuto/vypnuto), a ta je částečně řízená počítačem motoru (Bosch ME 7.4.4) do něj jdou údaje ze snímače tlaku v klimatizaci a řídí rychlost větráku chladiče. Proto se to asi objevuje ve výpisu.
No protože auto se má měřit se všema součástma funkčníma - a když klima zvedá zatížení motoru, tak zvedá i emise - tudíž měřit s odpojenou klimou legislativa pokládá za stejnej podvod, jako byla "dýzlgejt" ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)