STK - emise podle Readiness kódů

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#91 Příspěvek od radioelectrum »

PixelOrgy píše:Toto jsem videl v meganu 1.5dci (kamosuv sluzebak)... ten hnup (megan, ne kamos) taky nabadal radit snad pod 2000, klidne i ve stoupani. Kdyz jsem ho poslechl, auto se zacalo cely klepat a vypadalo to ze ten setrvacnik proleti kastli ven... dobra blbost
a když se to celé klepe tak to nevyhodnotí aby se přeřadilo zpátky ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#92 Příspěvek od EKKAR »

Ne, to nemá čidlo vibrací celýho motoru - jen čidlo klepání = detonačního spalování. Ale podtáčet motor do chcípnutí tě to nechá s naprostým klidem ...

Jsou to prostě Z M R D I Z M R D O V S K Ý (ti co takovou elektroniku naříděj používat) a patří je jedině nakopat do (_!_) zepředu ...!!!!!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#93 Příspěvek od PCmaniac99 »

Nechce se mi to celé číst, pokud chce někdo radu ohledně emisí a s tím spojenými RC tak po SZ.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#94 Příspěvek od sr71 »

Proè se vlastnì jedna z hodnot readiness kódu týká klimatizace? Jsou to pøece parametry ovlivòující emise. A jak souvisí klimatizace s emisema?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#95 Příspěvek od EKKAR »

Zátěž motoru - klimy jsou dneska v drtivý většině poháněný řemenem od kliky přes nějakou viskózní nebo elektromagnetickou spojku, někdy tam není spojka, ale posuvná deska uvnitř kompresorku, která při vypnutí klimy mechanicky "odpojuje" ventily, takže kompresorek netlačí - každopádně se to ale projevuje na momentálním zatížení motoru auta. Podle palubního počítače když nechám motor blafat ohřátej na volnoběh, má spotřebu 0,6 litru na hodinu běhu. Když rozsvítím světla, naprosto zřetelně "houpnou" otáčky, jak elektronika přibudí alťas (nemám naštěstí ještě v autě tu de bil ní vylízanost zvanou "ychtyllygentní nedobíjení"), aby pokryl odběr žárovek. Spotřeba přitom vyskočí o decku za hodinu vejš. Stejně tak když zapnu klimu - volnoběh se světlama a klimou má furt 900RPM, ale spotřeba je kolem 0,8 litru na hodinu a když se sepne sahara, aby ochladila tepelnej výměník (kondenzátor) klimy před chladičem, tak spotřeba vyskočí při dalším zřetelným houpnutí otáček (jak odběr elektriky nejdřív zatíží motor a ŘJ motoru to vzápětí kompenzuje) dokonce na 0,9 litru na hodinu. Proto na emisích kontrolujou i klimu - jestli třeba není zadřenej kompresor a tím pádem jak a jestli vůbec zatěžuje motor auta.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#96 Příspěvek od Maxipes_ »

Při zadření kompresoru klimatizace, co nemá el. mag. spojku v řemenici, se v řemenici ustřihnou gumové nebo plastové pojistné prvky a řemenice se točí dál, kdyby tomu tak nebylo, došlo by při zadření kompresoru k destrukci drážkového řemene a tím k znepojízdnění auta.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#97 Příspěvek od EKKAR »

Mně je fuk, co se ustříhne nebo neustříhne, mně bylo řečený právě technikem na STK, že se ta funkčnost musí kontrolovat právě kvůli zatěžování motoru klimou. Basta. Stejně tak se prej musej měřit emise u chladírenskejch aut, který nemají elektricky nebo nezávislým motorem poháněnej chladicí agregát.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#98 Příspěvek od pepik9 »

Nepíšeš, co je to za auto. Moje, kdyby mělo automatickou klimatizaci, tak má ještě speciální počítač na její řízení. Ale mám manuální (zapnuto/vypnuto), a ta je částečně řízená počítačem motoru (Bosch ME 7.4.4) do něj jdou údaje ze snímače tlaku v klimatizaci a řídí rychlost větráku chladiče. Proto se to asi objevuje ve výpisu.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#99 Příspěvek od sr71 »

no tak pokud je to z tohoto dùvodu, tak by vlastnì nefunkèní klimatizace, napø. z dùvodu nízkého tlaku chladiva mìla být z hlediska mìøení emisí výhodou, je to tak? (protože pøi nízkém tlaku obvykle nesepne kompresor - je blokován)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#100 Příspěvek od EKKAR »

No protože auto se má měřit se všema součástma funkčníma - a když klima zvedá zatížení motoru, tak zvedá i emise - tudíž měřit s odpojenou klimou legislativa pokládá za stejnej podvod, jako byla "dýzlgejt" ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#101 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak. Bys mohl měřit emise bez té klimakterizace, bez serva a podobně.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#102 Příspěvek od rnbw »

To akoze ked ma niekto nefunkcnu klimatizaciu, tak si ju musi pred STK dat opravit?

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#103 Příspěvek od Hubert_79 »

Před emisema. Aby to nehlásilo při napojení na diagnostiku chybu. Tak jsem to tedy pochopil.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#104 Příspěvek od EKKAR »

rnbw píše:To akoze ked ma niekto nefunkcnu klimatizaciu, tak si ju musi pred STK dat opravit?
Jo, pokud ji má ve výbavě, musí bejt funkční, aspoň v rámci těch readiness kódů.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#105 Příspěvek od pepik9 »

A už někdy někdo viděl, že by při měření emisí technik zapínal klimatizaci ? Podle té logiky by musel zapnout i veškeré žárovky a větráky. Emise se měří při volnoběhu a při otáčkách cca 2400-2500 (benzin). Když zapneš klimatizaci, počítač zvýší volnoběžné otáčky a už to není základní volnoběh.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“