Zkušenosti s udržovacími nabíječkami autobaterií?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
eleferner
Příspěvky: 422
Registrován: 04 čer 2016, 02:00
Bydliště: Brno

Zkušenosti s udržovacími nabíječkami autobaterií?

#1 Příspěvek od eleferner »

Zdravim vsechny, nepouzivate nekdo udrzovaci nabijecku autobaterie? Mam osobni auto, ktere pres zimu moc nepouzivam a nebavi mne porad stav baterie hlidat. Na netu jsem jich nasel hromadu, ale samozrejme tezko odhadovat jejich kvalitu. Nepotrebuji nic extra, ale pres zimu bude zapnuta vicemene trvale, takze by to nemel byt uplny cinsky srot, abych kvuli ni nevyhorel nebo baterii neprebijela. Taky potrebuji, aby automaticky obnovila dobijeni po vypadku site. Nemate s nimi nahodou zkusenosti? Na cene moc nezalezi, ale pokud mozno bych se chtel vejit do 2000 Kc.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Táta používá zalité tráfko na 24V z kontrolky (takové to černé/šedé/červené s připojením na šroubky) s graetzem a 24V malou žárovkou v sérii, zapojuje to do konektoru pro lednici v kufru a nechává to trvale běžet. Zkušenosti dobré. Komerční výrobek ale žádný neznám.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od rnbw »

Malo by stacit trafo a LM317 nastaveny na 13,6-13,8V. To bateriu urcite neprebije a bude fungovat vzdy.
Nieco take som videl aj predavat, mala krabicka a adapter do zasuvky (dost velky, takze asi naozaj zelezne trafo).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Funguje jak trafo TAH-2 (kontrolkový, 24V 2VA) s můstkem a 12V 2W žárovečkou v sérii, tak i ten stabec nastavenej na cca 13,5V. Stejně ale je potřeba aspoň 2x za tu zimu zkontrolovat baterku, jestli má dost elektrolytu = desky jsou pod hladinou, jinak se zasulfátujou a neponořená část se neúčastní procesu = roste vnitřní odpor baterky. Tovární udržovače jsou jen pro toho, kdo si to neumí (nechat) zbastlit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hifista
Příspěvky: 745
Registrován: 15 kvě 2005, 02:00
Bydliště: U Ostravy

#5 Příspěvek od Hifista »

Kdysi jsem pro udržování autobaterie tuto nabíječku ze signálního tráfka vyrobil podle AR. Obdoba byla i v prodeji pod názvem Kondic. Byl jsem s tím maximálně spokojen mnoho let, ale s moderním autem to již nechce přes zásuvku pro zapalovač spolupracovat. Nezkoumal jsem zatím co je příčinou.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Zaky »

Auto ti vypíná zásuvku. Zásuvka v kufru se většinou neodpojuje, zásuvka v kabině se naopak většinou vypíná.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Hifista
Příspěvky: 745
Registrován: 15 kvě 2005, 02:00
Bydliště: U Ostravy

#7 Příspěvek od Hifista »

Ta zásuvka i v klidu "žije", ale po připojení této mininabíječky někde něco drnčí, jako by vibrovalo nějaké relé.

Uživatelský avatar
Hape
Příspěvky: 353
Registrován: 08 úno 2010, 01:00
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Hape »

Za mně můžu doporučit nabíječku buď CTEK MXS 5.0 nebo o něco lepší a vybavenější VICTRON BlueSmart 12V/4(5)A. Obě mám vyzkoušené a není s nimi žádný problém. Na baterii můžou být připojené trvale, postarají se o ní a nic se jí při delším odstavení nestane.

Uživatelský avatar
eleferner
Příspěvky: 422
Registrován: 04 čer 2016, 02:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od eleferner »

Co se u CTEK MXS 5.0 stane po vypadku site? Obnovi se nabijeni automaticky? Zapamatuje si predchozi zvoleny mod?

Uživatelský avatar
badoch
Příspěvky: 586
Registrován: 23 úno 2005, 01:00
Bydliště: SM
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od badoch »

Ano, pamatuje si poslední navolený režim. Navíc program č.8 je přímo určen na dlouhodobé připojení baterie.

https://docplayer.cz/18456328-Prirucka- ... rolka.html

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#11 Příspěvek od TomasX »

Několik let používám adaptér 15V/200mA připojený v autě na baterii 90Ah.
Ze začátku jsem chodil několikrát za zimu na kontrolu. Napětí na baterii bylo 14,8V, baterie byla chladná, "nevařila" a elektrolyt neubýval. Na jaře jsem normálně nastartoval, od té doby to vůbec nekontroluji. Zatím každé jaro nastartuji, takže to asi funguje.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#12 Příspěvek od Kremik »

Chudák baterka...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Pri takomto vysokom napati by som tam dal aspon spinacie hodiny, nech to neprebija trvalo.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#14 Příspěvek od sr71 »


Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

Kosáku, na to stačí napsat "1/10 ampérhodinový kapacity po dobu 12-14 hodin" a ne jak ten Jouda z odkazu, dvě stránky textu. Zjevně je placenej od slova ... A zase jako už tolikrát tam hlásí příšerný bludy redakční obludy, například to, že gelovky a AGM baterky nelze nabíjet bez automatiky a hned doporučuje automatický, procesorama řízený pulzní nabíječky ... Jenže ono jak gelovky, tak AGM-ka jde nabíjet bez automatiky, stačí na to proudovej zdroj s omezeným výstupním napětím ... Jenomže to už nám tak předraženej soudruh redachtór neví, bo on se o auta jenom zajímá a baterka je pro něj jinak celkem dost záhadnej "black-box", o kterým si jen párkrát někde něco přečet, ale sám ho nikdy nabíjet nezkoušel ... Prostě jak na plný dobíjení, tak na udržovačku - konzervaci stačí zdroj, kterej dodá určitej proud a jako omezení nanejvejš s limitovaným koncovým napětím. Na konzervaci samozřejmě stačí proud menší, jen aby pokryl klidovou spotřebu odstavenýho auta plus samovybíjení, tvrdá limitace koncovýho napětí je potřebná jen u zdrojů, který dodávají výrazně vyšší proud - u malejch měkkejch zdrojů stačí jen jejich vnitřní odpor. A to i pro AGM a gelovky.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“