Poptávka sestavení DC odpojovače... Zaplatím dopředu...

Jestliže poptáváte nebo hledáte osobu(y) k vyřešení nějakého problému, popř. nabízíte SERIÓZNÍ zaměstnání související s elektronikou.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sonyr
Příspěvky: 39
Registrován: 11 dub 2012, 02:00

Poptávka sestavení DC odpojovače... Zaplatím dopředu...

#1 Příspěvek od sonyr »

Ahoj.

I když je china mocná čarodějka tak mé představy nenaplnila a tak tedy poptávám někoho kdo by mi sestavil co potřebuji na míru...

Potřebuji DC odpojovač na kterém půjde nastavit odpojovací relé..

Regulované napětí je DC 120-170V. Potřebuji aby to mělo led displej a půjde nastavit odpojovací a znovu připojovací napětí.

Vypínat to bude relé (nejlépe aby bylo součástí) které ovládá nabíječku AC 230/16A. Předimenzovat na 20A!

Napájení buď 12V nebo rovnou z těch 120-165VDC (mam na tom spínaný zdroj na 12V)

Asi kvůli jistotě odepnutí by bylo možná lepší kdyby se na max napětí kontakt rozepínal než spínal. Eliminovala by se porucha tohoto zařízení.

Popis:

Odpojovací relé nabíječky... Provedl jsem přestavbu elektromobilu na li-ion baterie. Předchozí ni-cd baterie měli jiný režim nabíjení. Po určitých ampérhodinách dodaných do baterií nabíječka usoudila že je třeba ni-cd povařit.. To ale u li-ion není žádoucí. Abych nemusel hlídat kdy bude přebíjení (nabíjí i manželka) chtěl bych mít nainstalované toto odpojovací relé pro jistotu!

Prosím o cenové nabídky a návrh nějakého kompaktního řešení... Displej může být mimo zařízení. (instalace na palubní desku) není podmínkou...

Moc děkuji za nabídky...

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#2 Příspěvek od samec »

Legálny elektroobil na NiCd???

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od rnbw »

Citroen a Peugeot robil kedysi taketo kramy.

Uživatelský avatar
Hrnous
Příspěvky: 470
Registrován: 25 pro 2005, 01:00
Bydliště: Valašské Klobouky

#4 Příspěvek od Hrnous »

Kdo pak bude platit zpětně, až to celé někde blafne ?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od rnbw »

Majitel alebo prevadzkovatel vozidla. Jedno je iste - poistovna to urcite platit nebude.

P.S. Chcelo by to vymenit celu nabijacku.

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#6 Příspěvek od _luky_ »

Jestli je to nějakej Peugeot 106, tak tam šel ten Sagembox docela úspěšně přenastavit,ne?

Uživatelský avatar
sonyr
Příspěvky: 39
Registrován: 11 dub 2012, 02:00

#7 Příspěvek od sonyr »

Ano. Sagem box jde velice dobře nastavovat ovšem toto potřebuji jako pojistku pro případ že by se nabíječka rozmyslela jít vlastní cestou...

Prosím o nabídku služby né o komentáře co by jak by nebo podobné děkuji...

Uživatelský avatar
elnovy
Příspěvky: 769
Registrován: 04 črc 2010, 02:00
Bydliště: ČR - JČ
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od elnovy »

Zdravím ....Jsem ti poslal soukromou zprávu :?:!!!

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#9 Příspěvek od mi-ro »

Myslím, že na legálnost a možnost požáru se neptal. Je svéprávný. Potřebuje nějakej odpojovač...
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#10 Příspěvek od samec »

sonyr píše:Ano. Sagem box jde velice dobře nastavovat ovšem toto potřebuji jako pojistku pro případ že by se nabíječka rozmyslela jít vlastní cestou...

Prosím o nabídku služby né o komentáře co by jak by nebo podobné děkuji...
Nikto svojprávny ti niečo také nevymyslí ani nepredá. Jedine nejaký šarlatán, krorý si dá za peniaze koleno vrtať.

Li-ion články nemôžeš nabíjať jednoducho v sérii ako NiCd. Pri li-ion musí byť merné napätie na každom článku zvášť. Ak to tak nemáš, tak si koleduješ o veľký prúser.

Uživatelský avatar
sonyr
Příspěvky: 39
Registrován: 11 dub 2012, 02:00

#11 Příspěvek od sonyr »

Nepochopili jste zadání? Já jsem se tu neprosil o rozbor :-D.. Přikládám třeba relé které to umí jen je bohužel do max 80V... Potřebuji přesně toto jen s větším rozsahem...
Přílohy
IMG_20201216_143653.jpg

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#12 Příspěvek od Cust »

Ono je totiž problém s tím relé. Spínat DC nad 48 V pomocí relé je trošku problém. Spínat AC pomocí relé nad 16 A je trošku problém.
Není ale např problém spínat DC nad 20A pomocí tranzistoru (MOSFET ať už Si nebo SiC). K tomu ti už jen stačí displej a nějaký procesor. Třeba to malinkaté Arduino nebo třeba něco od STMka... Splácnuté je to relativně rychle.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#13 Příspěvek od misocko »

Keby som nieco take robil tak rozhodne mosfet a v serii rele , len ako "bezpecnostne". Spinalo a odpinalo by bez napetia , len v pripade zlyhania mosfetu by to rozoplo ono.

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od petula »

já jsem zadání pochopil a jak píše CUST nahoře, odpojit 20A polovodičem není problém. Ono to jde řídit i bez Arduina, ale zarazila mne ta zmínka o Lion bateriích. Pokud má ten DC odpojovač odpojovat LiOn baterii při nabíjení tak to takto jednoduše udělat nepůjde. Lion baterie se nabíjejí v různých režimech, nota bene režimy se mohou změnit i v průběhu nabíjecího cyklu (záleží na obvodu v nabíječce) a především záleží na tom kolik článků vlastně baterie má. Podle toho se dělají nabíječky a ty odpojují nebo mění druh nabíjecího cyklu dle stavu jednotlivých článků LiOn baterie. LiOn baterie jsou mnohem složitější neř NiCd nebo NiMH baterie.
Když budete nabíjet LiOn baterii nšějak primitivnšě jako NiCD baterii, počítejte v lepším případě jen se zkrácením životnosti baterie. v horším případě s požárem baterie.
Víte jak se hasí LiOn baterie? Asi nevíte ... těžko se hasí :D Nejvíce osvědčený postup předváděli hasiči v Německu na elektromobilu. Postup je tento:
1. vypnout elektriku vozidla
2. vytahnout velkou sekeru s dlouhým topůrkem (povinná výbava elektromobilů)
3. hořící baterii (ona hoří nejprve uvnitř a při hoření vzniká O2) sekerkou okamžitě rozsekat na co nejvíce kusů a ty vyházet ven z vozidla a rozstrkat je od sebe
4. hořící kusy pokud jsou stranou prostě nechat vyhořet, případně zkusit dohasit práškovým hasicím přístrojem (on stejně moc nepomáhá). Záleží na typu lithiové baterie, zda obsahuje tekutý elektrolyt nebo ne. Ideální je mít hasicí přístroj na lithiové baterie. Ten je ale drahý a ne vždy po ruce.
Takže, jestli chcete nějak levně nabíjet vaše lithiové baterie a řešit to DC odpojovačem, investujte uspořené peníze do speciálního hasicího přístroje. Určitě se Vám to vyplatí.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

Přímá instruktáž HZS pro případ hořícího elmobilu s lithiovýma baterkama - ponořit CELÝ HOŘÍCÍ AUTO do nádrže s vodou a ponechat 72 hodin "odležet", potom už nehrozí nebezpečí obnovení hoření ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Poptávka služeb, nabídky zaměstnání“