Poptávka sestavení DC odpojovače... Zaplatím dopředu...
Moderátor: Moderátoři
Poptávka sestavení DC odpojovače... Zaplatím dopředu...
Ahoj.
I když je china mocná čarodějka tak mé představy nenaplnila a tak tedy poptávám někoho kdo by mi sestavil co potřebuji na míru...
Potřebuji DC odpojovač na kterém půjde nastavit odpojovací relé..
Regulované napětí je DC 120-170V. Potřebuji aby to mělo led displej a půjde nastavit odpojovací a znovu připojovací napětí.
Vypínat to bude relé (nejlépe aby bylo součástí) které ovládá nabíječku AC 230/16A. Předimenzovat na 20A!
Napájení buď 12V nebo rovnou z těch 120-165VDC (mam na tom spínaný zdroj na 12V)
Asi kvůli jistotě odepnutí by bylo možná lepší kdyby se na max napětí kontakt rozepínal než spínal. Eliminovala by se porucha tohoto zařízení.
Popis:
Odpojovací relé nabíječky... Provedl jsem přestavbu elektromobilu na li-ion baterie. Předchozí ni-cd baterie měli jiný režim nabíjení. Po určitých ampérhodinách dodaných do baterií nabíječka usoudila že je třeba ni-cd povařit.. To ale u li-ion není žádoucí. Abych nemusel hlídat kdy bude přebíjení (nabíjí i manželka) chtěl bych mít nainstalované toto odpojovací relé pro jistotu!
Prosím o cenové nabídky a návrh nějakého kompaktního řešení... Displej může být mimo zařízení. (instalace na palubní desku) není podmínkou...
Moc děkuji za nabídky...
I když je china mocná čarodějka tak mé představy nenaplnila a tak tedy poptávám někoho kdo by mi sestavil co potřebuji na míru...
Potřebuji DC odpojovač na kterém půjde nastavit odpojovací relé..
Regulované napětí je DC 120-170V. Potřebuji aby to mělo led displej a půjde nastavit odpojovací a znovu připojovací napětí.
Vypínat to bude relé (nejlépe aby bylo součástí) které ovládá nabíječku AC 230/16A. Předimenzovat na 20A!
Napájení buď 12V nebo rovnou z těch 120-165VDC (mam na tom spínaný zdroj na 12V)
Asi kvůli jistotě odepnutí by bylo možná lepší kdyby se na max napětí kontakt rozepínal než spínal. Eliminovala by se porucha tohoto zařízení.
Popis:
Odpojovací relé nabíječky... Provedl jsem přestavbu elektromobilu na li-ion baterie. Předchozí ni-cd baterie měli jiný režim nabíjení. Po určitých ampérhodinách dodaných do baterií nabíječka usoudila že je třeba ni-cd povařit.. To ale u li-ion není žádoucí. Abych nemusel hlídat kdy bude přebíjení (nabíjí i manželka) chtěl bych mít nainstalované toto odpojovací relé pro jistotu!
Prosím o cenové nabídky a návrh nějakého kompaktního řešení... Displej může být mimo zařízení. (instalace na palubní desku) není podmínkou...
Moc děkuji za nabídky...
Nikto svojprávny ti niečo také nevymyslí ani nepredá. Jedine nejaký šarlatán, krorý si dá za peniaze koleno vrtať.sonyr píše:Ano. Sagem box jde velice dobře nastavovat ovšem toto potřebuji jako pojistku pro případ že by se nabíječka rozmyslela jít vlastní cestou...
Prosím o nabídku služby né o komentáře co by jak by nebo podobné děkuji...
Li-ion články nemôžeš nabíjať jednoducho v sérii ako NiCd. Pri li-ion musí byť merné napätie na každom článku zvášť. Ak to tak nemáš, tak si koleduješ o veľký prúser.
Ono je totiž problém s tím relé. Spínat DC nad 48 V pomocí relé je trošku problém. Spínat AC pomocí relé nad 16 A je trošku problém.
Není ale např problém spínat DC nad 20A pomocí tranzistoru (MOSFET ať už Si nebo SiC). K tomu ti už jen stačí displej a nějaký procesor. Třeba to malinkaté Arduino nebo třeba něco od STMka... Splácnuté je to relativně rychle.
Není ale např problém spínat DC nad 20A pomocí tranzistoru (MOSFET ať už Si nebo SiC). K tomu ti už jen stačí displej a nějaký procesor. Třeba to malinkaté Arduino nebo třeba něco od STMka... Splácnuté je to relativně rychle.
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
já jsem zadání pochopil a jak píše CUST nahoře, odpojit 20A polovodičem není problém. Ono to jde řídit i bez Arduina, ale zarazila mne ta zmínka o Lion bateriích. Pokud má ten DC odpojovač odpojovat LiOn baterii při nabíjení tak to takto jednoduše udělat nepůjde. Lion baterie se nabíjejí v různých režimech, nota bene režimy se mohou změnit i v průběhu nabíjecího cyklu (záleží na obvodu v nabíječce) a především záleží na tom kolik článků vlastně baterie má. Podle toho se dělají nabíječky a ty odpojují nebo mění druh nabíjecího cyklu dle stavu jednotlivých článků LiOn baterie. LiOn baterie jsou mnohem složitější neř NiCd nebo NiMH baterie.
Když budete nabíjet LiOn baterii nšějak primitivnšě jako NiCD baterii, počítejte v lepším případě jen se zkrácením životnosti baterie. v horším případě s požárem baterie.
Víte jak se hasí LiOn baterie? Asi nevíte ... těžko se hasí
Nejvíce osvědčený postup předváděli hasiči v Německu na elektromobilu. Postup je tento:
1. vypnout elektriku vozidla
2. vytahnout velkou sekeru s dlouhým topůrkem (povinná výbava elektromobilů)
3. hořící baterii (ona hoří nejprve uvnitř a při hoření vzniká O2) sekerkou okamžitě rozsekat na co nejvíce kusů a ty vyházet ven z vozidla a rozstrkat je od sebe
4. hořící kusy pokud jsou stranou prostě nechat vyhořet, případně zkusit dohasit práškovým hasicím přístrojem (on stejně moc nepomáhá). Záleží na typu lithiové baterie, zda obsahuje tekutý elektrolyt nebo ne. Ideální je mít hasicí přístroj na lithiové baterie. Ten je ale drahý a ne vždy po ruce.
Takže, jestli chcete nějak levně nabíjet vaše lithiové baterie a řešit to DC odpojovačem, investujte uspořené peníze do speciálního hasicího přístroje. Určitě se Vám to vyplatí.
Když budete nabíjet LiOn baterii nšějak primitivnšě jako NiCD baterii, počítejte v lepším případě jen se zkrácením životnosti baterie. v horším případě s požárem baterie.
Víte jak se hasí LiOn baterie? Asi nevíte ... těžko se hasí
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
1. vypnout elektriku vozidla
2. vytahnout velkou sekeru s dlouhým topůrkem (povinná výbava elektromobilů)
3. hořící baterii (ona hoří nejprve uvnitř a při hoření vzniká O2) sekerkou okamžitě rozsekat na co nejvíce kusů a ty vyházet ven z vozidla a rozstrkat je od sebe
4. hořící kusy pokud jsou stranou prostě nechat vyhořet, případně zkusit dohasit práškovým hasicím přístrojem (on stejně moc nepomáhá). Záleží na typu lithiové baterie, zda obsahuje tekutý elektrolyt nebo ne. Ideální je mít hasicí přístroj na lithiové baterie. Ten je ale drahý a ne vždy po ruce.
Takže, jestli chcete nějak levně nabíjet vaše lithiové baterie a řešit to DC odpojovačem, investujte uspořené peníze do speciálního hasicího přístroje. Určitě se Vám to vyplatí.
Přímá instruktáž HZS pro případ hořícího elmobilu s lithiovýma baterkama - ponořit CELÝ HOŘÍCÍ AUTO do nádrže s vodou a ponechat 72 hodin "odležet", potom už nehrozí nebezpečí obnovení hoření ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)