Zkušenosti s udržovacími nabíječkami autobaterií?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#31 Příspěvek od rnbw »

Preco 18V?
Vybijaci odpor R6 vyzera pripaleny.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#32 Příspěvek od tomasjedno »

Pěkně vypečený. Ostatně i kvalita pájení mi přijde od pohledu dost ohavná.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#33 Příspěvek od rnbw »

Ale nemusi byt preruseny, odpory niekedy vydrzia neuveritelne veci.

Na druhej strane dosky nie je (okrem konektora) nic - nie su tam ziadne diery a teda ani THT suciastky.

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#34 Příspěvek od miroja »

Ano, aj ja som tam rozoznal dvojoperak a 5V stabilizator. Je tam tiez "vykonovy" odpor, ktory celkom hrial, ked to bolo pripojene na AKU. Najvykonnejsi polovodic je zjavne ten asi tranzistor v ceste prudu z + svorky externeho zdroja a diodou na vystupne svorky. Na druhej strane plosaku nic nie je.
Podarilo sa mi cosi malo najst na nete.
Ide o udrziavaciu nabijacku, ktora podla info na nete cyklicky vybija akumulator prudom 100 mA (cervena LED a uz mi je jasne, pteco sa ten "vykonovy" odpor hrial) a zas nabija prudom max 300 mA (zelena LED).
Po dopatrani sa k tejto informacii mi je tiez jasnejsie, preco cervena LED svietila po pripjeni na plne nabity AKU, co som povodne pokladal za zavadu. Este skusim zistit prahove napatia vybijanie/nabijanie a nabijanie/vybijanie.
Moze to byt nakoniec zaujimavy pristroj na udrziavanie AKU, akurat riziko moze byt, ze akurat ked je AKU najviac vybity, moze ho clovek potrebovat :-)
Takze sa skor hodi na uskadnene AKU nez na udrziavenie AKU v aute v stave co najvyssej kapacity.
Mozno sa to v navode niekde aj pise, ale na zbernom dvore navod nemali :-)[/i]

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#35 Příspěvek od miroja »

rnbw píše:Preco 18V?
Nuz, povodne som predpokladal, ze to bude nejaky nabijac s vystupnym napatim okolo 14V tak som zvolil vstupne napatie s nejakou rezervou, teda 18V. Myslim, ze po tom, co som teraz zistil by stacilo aj menej... 15 ?
rnbw píše:Vybijaci odpor R6 vyzera pripaleny.
Ano, pri vybijani odpor dost hreje, ale ruka sa na nom dala udrzat a ani plosak pod nim nebol vypaleny. Bud to dostatocne nadimenzovali, alebo to nebolo dlho pouzivane.

Zmeral som hranicne napatia. Vybijanie/nabijanie nastane pri 12,6V, nabijanie/vybijanie pri 13,6V. To by mohlo byt aj o daku desatinku vyssie...
Pri merani som nakoniec asi zistil, preco to bolo na zbernom dvore. Nasiel som studak na vystupnej diode (D1). ;-)
Vedel by niekto vysledovat parametre predpokladam tranzistora, ktory je zapojeny ako regulator pri nabijani? Na plosaku nema pozicne cislo. Je na nom BA RN ?.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#36 Příspěvek od tomasjedno »

miroja píše:Nasiel som studak na vystupnej diode (D1). ;-)
Kandidátů tam vidím mnohem víc. Přepájel bych to celé.

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#37 Příspěvek od hajeklubos »

Upozorňuji na používání typů traf u zařízení, kde je elektronika auta připojena přes nějaké vlastní zařízení do zdi. Mělo by jít o trafa, která lze nazvat oddělovací. Nejlépe každé vinutí má svou cívku. Tedy žádné vinutí na vinutí. Stejně kontrola megrem. Předejdeš problémům.Na obr. je princip.
Přílohy
oddel trafo.JPG

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“