ARS641
Moderátor: Moderátoři
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Na tý druhý verzi to vypadá o pokus snížit děličku bas-střed a pravděpodobně i kompenzaci bafflestepu. Taky je tam zvýšena strmost dělení na výškách. Aby se z toho dal udělat jednoznačnej závěr, co je objektivně lepší, muselo by se to změřit.
Co bych uměl od stolu říct je to, že ta druhá verze by měla mít menší citlivost (pokud si odmyslím koncák), avšak měla by basovat i v prostoru a při nastavení rovného průběhu na zesilovači. Taky by na tom mohla být lépe se zkreslením na výškách.
Na místě laika bych zvolil druhou variantu, sám za sebe bych si to prostě znovu celý změřil a navrhnul lepší výhybku - když už něco předělávat.
Co bych uměl od stolu říct je to, že ta druhá verze by měla mít menší citlivost (pokud si odmyslím koncák), avšak měla by basovat i v prostoru a při nastavení rovného průběhu na zesilovači. Taky by na tom mohla být lépe se zkreslením na výškách.
Na místě laika bych zvolil druhou variantu, sám za sebe bych si to prostě znovu celý změřil a navrhnul lepší výhybku - když už něco předělávat.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Právě proto mám mercedes S211 - vejdou se tam i takhle hovadský bedny.
Každou chvíli převážím zejména na měření (doma sa měří blbě, takže měřím v sále v 🤐) nějaký velký bedny a s vozejkem bych se o to bál - když vidím, jak ten vozejk hopsá. Navíc jsou ARS641 již taková veteránská celkem vzácná záležitost.
Každou chvíli převážím zejména na měření (doma sa měří blbě, takže měřím v sále v 🤐) nějaký velký bedny a s vozejkem bych se o to bál - když vidím, jak ten vozejk hopsá. Navíc jsou ARS641 již taková veteránská celkem vzácná záležitost.
Tak jsem to celé pořádně rozebral a zkontroloval, a jsem s toho mírně zmatený. Zesilovače se přesně liší podle servisních manuálů na verzi jedna a dva.I bedny jsou ruzné jedna má zadní stěnu na metrické šrouby a je řezaná na pokos,a druhá na tupo a zadní stěna na vruty.Takže by se mělo jednat o různé verze jediné co nesedí jsou výhybky jsou různého provedení jedna má plastové kostřičky,a druhá cívky omotané jako toroid, ale jsou stejného zapojení i hodnot a odpovídají verzi jedna to jest 3mH cívka u basáku.Otázkou je jestli tu druhou s omotanými cívkami někdo upravoval aby byly stejné nebo jestli to tak vyráběly už v Tesle. A zajímavé je že nikde na internetu není fotka výhybek varianty dvě s 17mH cívkou u basáku nebo jsem jí aspoň nenašel.Musela by to být cívka jako kráva nebo na EI plechách.Takže otázkou je jestli se vůbec tato verze vyráběla seriově.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
No vzduchovou cívku s indukčností 17mH a použitelným Rdc si popravdě neumím představit, takže by to musela být cívka na trafoplechách. Což ale samozřejmě není takový problém a tyhle cívky jsou běžně k dostání.
Asi se ale do toho nikomu nechtělo a tak to zůstalo jen na papíře.
No nic, každopádně bych vyházel z těch výhybek bez milosti kondíky a strčil tam nové svitky.
Ta druhá fotka je předpokládám z tý novější bedny a výhybka byla přidělaná na kastlíku pro střeďák.
Asi se ale do toho nikomu nechtělo a tak to zůstalo jen na papíře.
No nic, každopádně bych vyházel z těch výhybek bez milosti kondíky a strčil tam nové svitky.
Ta druhá fotka je předpokládám z tý novější bedny a výhybka byla přidělaná na kastlíku pro střeďák.
Ta original vyhybka uz tu je i s namerenymi odpory civek. Jinak je opravdu vzduchova i ta 17mH civka.
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... ka_254.gif
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... ka_254.gif
Tak jsem se pustil do toho konce. Rozchodil jsem stabilizátor že drží 75V invertor je taky v pořádku,ale nastává problém v koncových zesilovačích. Ani za boha nejde nastavit klidový proud na odporu R11 má tam být podle manuálu 10-20mV a není tam vůbec nic. Na druhé straně na R12 je 35mV což by odpovídalo manuálu.na nastavovací prvek P4 to vůbec nereáguje.Nenapadá nikoho čím by to mohlo být? Jinak kondenzátory jsou všechny nové Tesla zformované a změřené.A přes budič prou teče protože dost topí ale ty konce mi nejdou do hlavy. Díky za rady