dvířka_časovač
Moderátor: Moderátoři
Po odeznění impulsu z řídícího IO už na motoru žádné napětí nebude.
Ano, motor by mohl být odporem i bržděn, dělává se to tak, ale to by se
1/ musel připojovat až v koncové poloze
2/ pohyb dvířek by fungoval i bez tohoto odporu, jen by mohlo docházet k přeběhnutí koncové polohy.
Protože však řídící obvod při odpojeném odporu dával krátký impuls, předpokládám, že buď se jednalo o rušení, nebo je někde proud tekoucí motorem snímán a po jeho přerušení se řídící obvod dozvídá, že dvířka už dosáhly koncové polohy a tudíž již není potřeba držet sepnuté relé.
Ano, motor by mohl být odporem i bržděn, dělává se to tak, ale to by se
1/ musel připojovat až v koncové poloze
2/ pohyb dvířek by fungoval i bez tohoto odporu, jen by mohlo docházet k přeběhnutí koncové polohy.
Protože však řídící obvod při odpojeném odporu dával krátký impuls, předpokládám, že buď se jednalo o rušení, nebo je někde proud tekoucí motorem snímán a po jeho přerušení se řídící obvod dozvídá, že dvířka už dosáhly koncové polohy a tudíž již není potřeba držet sepnuté relé.
>ekkar< Motorek stěračů na Š 105/120 byl trvale pod napětím. Rozbíhal se ukostřením jedné nebo druhé rychlosti a to tak, že se páčkou stěračů přerušil zkrat doběhového kontaktu na motorku a ukostřením, viz výše. Po přepnutí páčky na nulu se připojil doběhový kontakt a jak motorek dojel do výchozí polohy tak se tento kontakt přepojil do zkratu vinutí a motorek se ihned zastavil. Tohle nefungovalo pokud se tam dal tyristorový cyklovač. Musela se do obvodu toho doběhového kontaktu dát žárovka nebo odpor. Ideální bylo relátko které simulovalo přepnutí páčky. To jsem si nakonec postavil a fungovalo to skvěle.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Neví funkci toho odporu, ale tím, že tam nebyl, tak výstup z IO byl pouze vestavu log1 cca 2s ( +5V ), relé seplo a hned rozeplo. Připojením toho odporu, trvá +5V na výstupu IO až do dojetí vačky na konec/začátek pojezdu, kde stlačí koncový vypínač, který přeruší napájení na motorek - ten se zastavý a relé po cca 2s odpadne ( zmizí +5V na výstupu IO ).
S motorkem stěračů jsem zažil fakt zajímavost, škoda že jsem nestih ji prozkoumat.
Mé první auto byla ojetá Š100, v nic moc stavu. Chyběl v ní stěračový motorek. Samozřejmě v dešti problém, někde na burze jsem koupil "nějaký" motorek, který by tam mohl pasovat. Nevím co byl zač, držel na silentbloku cca 5 x 10 x 1 cm. Možná někdo budete vědět. Vedlo z něj několik drátů, zapojil jsem narychlo jen dva ať to jede, na zbytek jsem se vykašlal. Fungovalo to dobře, jen se stěrače zastavily prostě tam, kde jsem je vypnul. Zbytek drátů volně visel v kufru a čekaly až se mi s tím bude chtít víc pohrát. Ale znáte provizoria, zůstalo to tak napořád. Tedy jen do doby, dokud se ten motorek ze silentbloku neodlepil. I pak stěrače fungovaly, jen přitom motorek trošku sebou házel. Ovšem s tím SAMO OD SEBE začalo fungovat to dobíhání! At jsem stěrače vypl kdekoli, vždy, a to opravdu spolehlivě, dojely zpět, než se zastavily. Konečně jsem mohl použít i cyklovač!
Chtěl jsem se tomu zázraku podívat na zoubek, ovšem než jsem se k tomu dostal, někdo mi to auto ukrad. Takže to už asi navždy zůstane záhadou.
Mé první auto byla ojetá Š100, v nic moc stavu. Chyběl v ní stěračový motorek. Samozřejmě v dešti problém, někde na burze jsem koupil "nějaký" motorek, který by tam mohl pasovat. Nevím co byl zač, držel na silentbloku cca 5 x 10 x 1 cm. Možná někdo budete vědět. Vedlo z něj několik drátů, zapojil jsem narychlo jen dva ať to jede, na zbytek jsem se vykašlal. Fungovalo to dobře, jen se stěrače zastavily prostě tam, kde jsem je vypnul. Zbytek drátů volně visel v kufru a čekaly až se mi s tím bude chtít víc pohrát. Ale znáte provizoria, zůstalo to tak napořád. Tedy jen do doby, dokud se ten motorek ze silentbloku neodlepil. I pak stěrače fungovaly, jen přitom motorek trošku sebou házel. Ovšem s tím SAMO OD SEBE začalo fungovat to dobíhání! At jsem stěrače vypl kdekoli, vždy, a to opravdu spolehlivě, dojely zpět, než se zastavily. Konečně jsem mohl použít i cyklovač!
Chtěl jsem se tomu zázraku podívat na zoubek, ovšem než jsem se k tomu dostal, někdo mi to auto ukrad. Takže to už asi navždy zůstane záhadou.
Třeba ten odpor sloužil zrovna ke snímání proudu motorem? Když není tazatel schopnej přesně popsat co je jak zapojený a jaký tam všude vedou dráty, tak nám nezbejvá než pozapínat naše křišťálový koule a pokusit se k nim napojit mentální zešilovače, aby se aspoň někdo k něčemu srozumitelnýmu dohrabal...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!