ochrana akumulátoru před vybitím

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rendy
Příspěvky: 16
Registrován: 23 črc 2021, 02:00
Bydliště: Brno /UH

#16 Příspěvek od Rendy »

Pokud není cílem si zabastlit a mít unikátní, vyladěné řešení, tak bych prostě pořídil nabíječku co sama přejde do udržovacího "nabíjení" (tu už tazatel stejně nejspíš má), všechny baterky nabil a pak motorky na ni střídavě připojoval aby se +- pravidelně prostřídaly během roku.

Tzn. jestli jich je třeba 30 ks tak 365/30 = 12 - každou motorku nechat 12 dní na nabíječce a pak připojit druhou.

Pro usnadnění přístupu k bateriím se dají koupit konektory - přišroubuje se k polům baterie a druhý konec s konektorem se vyvede třeba někam pod sedlo k rámu, takže se jen nacvakne nabíječka a hotovo.
Některé konektory v sobě mají navíc barevnou indikaci (led dioda) která sama upozorní na stav nabití, takže jakmile začne blikat oranžově nebo červeně, hned by bylo jasné, kterou motorku připojit.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Rendy píše:Pokud není cílem si zabastlit a mít unikátní, vyladěné řešení, tak bych prostě pořídil nabíječku co sama přejde do udržovacího "nabíjení" (tu už tazatel stejně nejspíš má), všechny baterky nabil a pak motorky na ni střídavě připojoval aby se +- pravidelně prostřídaly během roku.

Tzn. jestli jich je třeba 30 ks tak 365/30 = 12 - každou motorku nechat 12 dní na nabíječce a pak připojit druhou. ...
Boha, teď to křáplo ... No, je vidět, že tady někdo postupuje metodou "pokud platí (jedna žena + 9 měsíců) = 1 dítě, tak musí i platit (9 žen + 1 měsíc) = 1 dítě". V tom tvým případě by totiž každá baterka byla na udržovacím režimu pouhejch 12/365 roku neboli asi tak 3,25% celkovýho času neboli je to metoda, jak všecky baterky spolehlivě zabít. Zkus to a po roce nemáš ani jednu baterku plně funkční. A to nemluvím o tom, muset pravidelně navštěvovat garáž a vést si evidenci, která motorka už připojená byla a která ještě ne včetně toho, se kterou se kolik času jezdilo - prostě pokud bys chtěl někomu vymyslet zaměstnání na plnej úvazek, tak tohle by byla jedna z možnejch cest. Ale v praxi je to nejen nepoužitelný, ale naprostej nesmysl. Jediný, co z tvýho postu dává smysl, jsou ty na motorku namontovaný konektory s případnou signalizací - ale aby to připojení baterek na zdroj plnilo svou udržovací funkci, musí bejt pokud možno TRVALÝ ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Rendy
Příspěvky: 16
Registrován: 23 črc 2021, 02:00
Bydliště: Brno /UH

#18 Příspěvek od Rendy »

Nic nebrání to modifikovat a přepojovat nabíječku pokaždé, když půjde kolem, nebo dle potřeby, záleží na více věcech (třeba na tom, která motorka pravidelně jezdí = nepotřebuje dobíjet atd), prostě přizpůsobit situaci.

30 ks baterek už je trochu extrém, jsem si nevybral nejlepší počet pro modelovou situaci, a nedošlo mi, že stylem "365/počet ks" vlastně zůstanou skoro celý rok bez dobíjení, uznávám :D

Tak druhý pokus:
- přepojovat nabíječku tak, aby se každá baterka nabíjela alespon 1x za dva měsíce, případně častěji, pokud to některá moto vyfláká do cca 12,2V rychleji

Pokud je strojů větší počet tak bude člověk nonstop přepojovat (30ks = každé 2 dny ; 10ks = 6 dní), pokud nechce, tak je možné:

a) odpojit jednu svorku na každé/většině baterií (pak baterka vydrží 6 - 24 měsíců (dle typu), než se samovybije. Moje AGM (připojená k moto) klesla za půl roku z 12,81 na 12,75V)

b) zbastlit si na každou motorku ono trvalé udržování

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

Jenomže VŠECKO COS PRÁVĚ VYJMENOVAL už jsme vypsali v postech na předchozí stránce, jak odpojování jedný svorky akučka (nepraktický pokud se tím zablokuje část elektroniky motorky) nebo postupný přepojování na několik nabíječek (nutnost tomu pravidelně věnovat čas a pravidelný kontroly, což ne vždycky jde) tak i rozdíly mezi ubastlením centrálního rozvodu malýho bezpečnýho napětí pro dobíjení každý motorky a rozvodem 230VAC ke každý motorce zvlášť, aby se na ně dal nabastlit udržovací nabíječ na každou extra. Kdybys nejdřív pořádně čet co padlo v historii, nepokoušel by ses teď nosit noční dravce do metropole Peloponésu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Rendy
Příspěvky: 16
Registrován: 23 črc 2021, 02:00
Bydliště: Brno /UH

#20 Příspěvek od Rendy »

Postavte tady někdo EKKAROVI před forum Kerbera, jako před bránu pekelnou, aby každý věděl že je tady jeho království a našlapovat jen po špičkách, nebo nejraději vůbec...

Škoda, že svoji autoritu získanou nespornými technickými znalostmi pohřbívá chování arogantního floutka, které se nedá skrýt, at už má nebo nemá pravdu...

EDIT: přidáno slovíčko svoji, aby si někdo nemyslel, že si tady honím triko...
Naposledy upravil(a) Rendy dne 11 led 2022, 14:54, celkem upraveno 1 x.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#21 Příspěvek od Kremik »

Rendy píše:autoritu získanou nespornými technickými znalostmi
Jako sorry, ale o tom nás budeš muset napřed přesvědčit. Zatím se ti to moc nepovedlo...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“