Šlaufek k pumpičce- k čemu má uprostřed čudlík?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#31 Příspěvek od elektrosvit »

'Hustilky' na bombičku CO2 běžně existují, např.:
https://www.kupkolo.cz/hustilka-mini-co ... ster_z832/

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od forbidden »

Nedávno mi odešla hlava na pumpičce, tak jsem zjistil, že jde koupit nová náhradní. Dá se do toho zapasovat gumová hadička vhodnýho průměru a převlečnou maticí se to dotáhne a zatěsní. Určitě by to šlo napasovat místo té klasické koncovky na šlaušek, co vede z té pistole s manomentrem taky.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#33 Příspěvek od PavelFF »

tomasjedno píše:..Já teda mám provedení, kde se točí jen ta převlečná matice....Ale nezkusil jsi, když už máš tu převlečnou matici napevno, točit s tím bez pumpičky?
Převlečná matice byla napevno jenom vlivem převládajících sil a vzájemného tření ploch při nafukování. V rozpojeném stavu se samozřejmě protáčela jak se od ní očekává.

Bez pumpičky? Bez pumpičky by utekl všechen vzduch. Šlaufek neměl zpětný ventil s kuličkou.

Nové páčkové koncovky jsou z hlediska komfortu obsluhy velký pokrok. Ale zase se nedají jednoduše strčit do pumpičky a zacvaknout do rámu bicyklu :-)
A prasklé šlaufky jsem si jako kluk spojil do kroužku kolem středů kol. Krásně se pak blýskaly.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#34 Příspěvek od tomasjedno »

PavelFF píše:Bez pumpičky? Bez pumpičky by utekl všechen vzduch. Šlaufek neměl zpětný ventil s kuličkou.
Takže byl v pumpičce?

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#35 Příspěvek od PavelFF »

Dostal jsi mě svým logickým uvažováním! Už fakt nevím.
Byla to přece obyčejná pumpička a ta žádný ventil nemívala. Píst jezdil nahoru tlakem z duše (když se ventilek rozbil). Možná o to byla celá akce komplikovanější. Držet píst dole, uvolnit ventilek, kroutit pumpičkou,...

Pamatuju se jen na to, jak se někdy šlaufek při odpojování stával zkrutnou pružinou a že to byla krizová situace, kterou jsem z dětství neznal, protože tehdy vzduch nikam při povolování neutíkal a nebylo třeba spěchat. Teď jsem musel spěchat, aby odsyčelo co nejmíň tlaku.

Je možné, že mi chyběla třetí ruka. Jednou rukou jsem uvolňoval převlečnou matici, druhou rukou kontra jsem přidržoval gumovou hadičku aby se nekroutila a třetí rukou jsem se snažil udržet natlakovaný píst pumpičky dole. Jenže mám jen dvě ruce.
Ale to už jsou spekulace.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#36 Příspěvek od tomasjedno »

Jo, takže zpětný ventilek tam někde byl, ale masivně ti podcházel. To je pak utrpení, snažit se něco napumpovat.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#37 Příspěvek od davemh »

Zpětný ventil je součástí ventilku duše, ne? V obou případech, jak u autoventilu tak toho "starého".

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od PotPalo »

Aby bolo jasno. Duša s autoventilom má ventil s pružinkou, ktorá ho drží zatvorený. Na prekonanie takého ventilu pri nafukovaní iba tlakom vzduchu treba enormné úsilie, treba prekonať pružinu+protitlak dokopy. Preto sa tento ventil vyradí kolíčkom v strede pri nasadení hadičky pumpy. V pumpe alebo v redukcii je zvyčajne ventil s pohybujúcou sa guličkou, alebo gumenou záklopkou, oboje bez pružiny, ľahko otvoriteľné aj slabým prúdením vzduchu. Galúskový a Regina ventil sú na rovnakom princípe ako autoventil, ale nemajú pružinu, takže sa pohybujú čisto tlakom vzduchu. Pri galúskovom stačí redukcia-dlhšia rúrka, aby sa vrch ventilu po povolení mohol voľne pohybovať hore-dolu (bez povolenia ostáva ventil blokovaný, nejde nafúkať). Regina redukciu nepotrebuje, po odšróbovaní kovovej čiapočky sa dá použiť klasická pumpa, aj keď jeho krátky závit niekedy robí problémy, hadička nedosadne až na tesnenie a prefukuje pri fúkaní. To sa dá riešiť zahĺbením konca pohyblivej matice.

Ešte k tej klasickej pumpe ako ju tu hania. Je v nej predsa piest, jednosmerné to zariadenie. Pri spätnom pohybe sa pod piest dostáva vzduch z hornej časti, do ktorej prejde popri pohybujúcej sa časti rúrky. Neskôr tam už tú spomínanú dierku začali robiť priamo z výroby, takže tlak sa v hornej polohe úplne vyrovná s tlakom okolia, ale dierka zasa opotrebováva piest ako cez ňu prechádza.
Přílohy
redukcia z galusky na klasiku
redukcia z galusky na klasiku
typy ventilov
typy ventilov
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od forbidden »

Nejjednodušší byly ty starý Dunlop ventilky. Na Velamosech atd... Ventilek měl v těle uvnitř duše jen podélnou díru a na tom byla navlečená gumová hadička. Tlak uvnitř duše ji namáčkl do díry a nepustil ven, při pumpování bylo třeba překonat jen ten vnitřní tlak v duši. Jednoduchý a funkční.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#40 Příspěvek od tomasjedno »

Zvlášť když ta guma ztvrdla a nechtěla pustit vzduch ani dovnitř :D

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od PotPalo »

forbidden píše:...při pumpování bylo třeba překonat jen ten vnitřní tlak v duši.
Nie tak celkom. Tlak musel prekonať aj tú gumičku, teda ju musel nafúknuť vo vnútri ventilu, aby vzduch prefukoval pod ňu do duše. Originál boli ešte dobré, ale tie náhradné čo sa dávali k defektovej súprave boli naozaj tuhé, to bolo za trest fúkať. Tiež tie originálne zvykli odchádzať, ono nie vždy bol ventil dokonalo vyhladený, ostrejšia hrana sa časom prejavila.

Bez odporu idú nafúkať iba Galúska a Regina, tam ventil drží iba tlakom vzduchu vo vnútri duše. Bez tlaku ventil padne a ostane otvorený. Až dotiahnutím kovového vrchu (Galuska) alebo kovovej čiapočky (Regina) sa ventil pevne uzavrie silou primeranou dotiahnutiu.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#42 Příspěvek od konosuke »

elektrosvit píše:'Hustilky' na bombičku CO2 běžně existují, např.:
https://www.kupkolo.cz/hustilka-mini-co ... ster_z832/
Doopravdy, fakt jo ? netušil jsem že to někdo sériově vyrábí...s "domácí" bombičkou CO₂ byla obtíž že propíchnutím
folie v krčku nádobky únik tlaku nešlo zastavit (utěsnit) takže vlastně vše bylo na jedno použití. Ale nápad zajímavý.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#43 Příspěvek od sr71 »

takhle vypadá když se na galuskový ventilek našroubuje redukce na autoventilek (uprostøed je vidìt støed galuskového ventilku)
Přílohy
redukce galuska.jpg

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“