Motor jednofázový 1,5kW 240V parametry ŘEŠENÍ na konci

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#16 Příspěvek od hajeklubos »

Ještě pro Milana
Podle mého názor s tou prodlužovačkou neděláš dobře. Říká se tomu impedance vypínací smyčky.
Tenká prodlužovačka má za následek snížení výkonu motoru, zvýšení proudu motorem v záběru a jeho přetěžování.
Správné řešení je prodlužovák 3x2.5mm2 a připojit na okruh s jištěním 16A.
Luboš

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#17 Příspěvek od palmalsport »

Tak on je rozdíl, jestli tam je jistič, nebo motorový spouštěč, nebo pojistka.
:)

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#18 Příspěvek od jardafiala »

Výsledek je následující, na motoru sundán zadní dekl a motor rozhýbán. Po rozhýbání se rozběhl, ale po pár sekundách vyhodil chránič. Další pokus spočíval v tom, že byl (pod mým přísným dohledem) odpojen nulový vodič na prodlužováku. Vlastně odpojil jsem ho já a prodlužovák zřetelně označil nápisem NIKDY NEPOUŽÍVAT BEZ JARDOVA DOHLEDU! Na kostře jsem proti zemi naměřil kolem 100V, napětí je samozřejmě měkké ale procházející proud stačí na zareagování chrániče. Motor byl ponechán v chodu cca půl hodiny naprázdno bez vrtule. Motor se docela slušně ohřál, nechali jsme ho vychladnout a po vychladnutí kolem 20 minut běžel bez výpadku chrániče, potom zase chránič zabírá. Je to někde na hraně, potřebuje sušit. Takže v další fázi připojím zpátky nulák na prodlužovák, vezmu si napájení před chráničem a nechám motor běhat na snížené napětí nějakou dobu (mám autotrafo).

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#19 Příspěvek od palmalsport »

A nebo si sežeň kličkovej megmet, na měření izolačních odporů, ten může a nebo nemusí pomoct. :)

Uživatelský avatar
VASEK_W
Příspěvky: 651
Registrován: 11 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#20 Příspěvek od VASEK_W »

A nebude jednodušší odstrojit plastové díly, vyndat rotor s ložisky pokud to jde, a dát ten motor do normální trouby vysušit na cca 130°C tak 5 hodin, stejně jako se to dělá v převijárně motorů ???

Vašek

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#21 Příspěvek od BOBOBO »

Když to nejspíš bude monoblok s čerpadlem , inu stejně to chce rozdělat .

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#22 Příspěvek od hajeklubos »

Jardo,
neděláš dobře. Dráždíš hada bosou nohou. Žádné tvrdé "snížené" napětí a odpojená kostra. Jestli to bylo zaplavené, rozebrat, sušit, 1/3 až 1/2 jmenovitého In vinutím. Máme měřené Ampery na proud statorem a izolační stav v Mohmech měříme megrem. Vo tom to je. Sušit se to bude několik dní. Zkoušet vyplavenej motor připojením na Um bez měření izolačního stavu
fakt není dobý nápad.
Luboš

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#23 Příspěvek od Crifodo »

jardafiala píše: Vlastně odpojil jsem ho já a prodlužovák zřetelně označil nápisem NIKDY NEPOUŽÍVAT BEZ JARDOVA DOHLEDU!
Tyhle důmyslné nápisy mají většinou malý až nulový účinek. Svět je plnej ignorantů.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#24 Příspěvek od MiraSt »

A ložiska...?
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“