400km/hod po dálnici?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#16 Příspěvek od Hill »

V práci se podívám přesně, měl bych mít zaarchivovanou kopii techničáku (to auto šlo kolem roku 2012 - 2013 do bazaru), kde by se v tom vzal motor V6? Tak trochu načipovaný, to jo, jen nevím, co se tím posunulo, jak, ani o kolik.
A poslední garážmistr, který to mohl vědět, v roce 2017 umřel...
EDIT 07:20: prověřil jsem, ta Oktávka skutečně měla papírových 103 kW při 4000 ot/min.
Ten úsek je skoro rovina, žádné stoupání, kde by se Oktávka udýchala. Dálnice komplet zrekonstruovaná, žádná betonka, žádné omezení. A, že ta kolona místy jela i přes tachometrových 240, to teda jela. Sice ten kousek stál asi 8-9 litrů nafty navíc, ale když ona nejbezpečnější jízda v koloně znamená jet stejně rychle, neblokovat, nepředjíždět...
Naposledy upravil(a) Hill dne 26 led 2022, 07:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#17 Příspěvek od dj_Paul »

tomasjedno píše:To jsi měl v té Oktávce 2,5 V6 TDI?
Proč? Nebylo to teda TDI, ale s 1.8 132kW jsi měl na tachometru 220 ani jsi o tom nevěděl. Až se ze zadu ozvalo brblání jestli nejedeme nějak moc rychle.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od forbidden »

To bych nikdy neřekl, že běžná Oktávka se 103 kW dokáže 230-240, asi už si nepamatuješ, kolik to točilo co? Já mám taky 103 kW (TDCi), ale maximálka je 186 a přes to mě to prostě nepustí, možná 190 to dá, ale pak prostě ani ťuk. A při tomto na šestku točím kolem 4000 určitě. To má oktávka asi hodně dlouhou šestku, anebo jsi to fakt trápil někde pod 6000 ne? :D

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#19 Příspěvek od p32 »

Proč by to nedala? Ještě dávno, když byl v Brně Invex a měl smysl, tak jsem tam byl se známým v Peugeotu 405 1,9 benzín předělaným na LPG a nazpátek jsem jel po dálnici těch 195 km/hod. Zrovna tak po silnici z Frýdku-Místku do Ostravy, co ještě byla v tu dobu bez poplatku, tak to samé. Takže oktávka by měla umět min. to samé a víc. Záleží to už na "radosti" každého řidiče. :wink:

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#20 Příspěvek od passion »

Mám octaviu2 2.0TDI combi s DSG 103 kw čipnutú na 138kW (údaj z brzdy). Po rovine sa to rozgúľa na max 225km/h. Ale bez kolóny - tj bez vzduchového tunela. Ale ináč je v tom veľmi slušné vozenie. Pri vypnutom ESP to vie zahrabnúť na čistom asfalte aj na treťom prevodovom stupni. Tak Hillovi to kľudne verte.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od forbidden »

Já to jen tak odhadl podle toho svýho auta, mám ale větší krabici s větším aerodynamickým odporem. S Oktávkou jsem naposledy jel s 77 kW verzí (TDI), 103 kW nikdy. Nezpochybňuju Hilla, jen mě to překvapilo.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#22 Příspěvek od Nakadah »

Asi i taky záleží čím člověk zrovna sviští. Před lety jsem na GSX1100F zkusil co to vytáhne a na tachoši jsem viděl něco okolo 245-250km/h. Viděl jsem ostře před sebou jen velmi úzký tunel a všechno ostatní bylo rozmázlé. Na cokoliv blíž přede mnou co bylo mimo ten tunel, bych nebyl schopen nijak reagovat.

Možná že když člověk sedí v autě, tak to tak nevnímá. Nevím.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#23 Příspěvek od Celeron »

p32 píše: tak jsem tam byl se známým v Peugeotu 405 1,9 benzín předělaným na LPG a nazpátek jsem jel po dálnici těch 195 km/hod.
Hmm, já měl taky P405 Combi 1.9 ale ropáka. Když jsem s ním předjížděl, tak jsem se vždy modlil, abych se vešel. Byla to těžká líná a pomalá mrcha, moc ti těch 195 nevěřím. Nejvíc to jelo 145 a víc ani nudle. Asi to mělo na čerpadle omezovač, hned po odpisu za 4 roky šla z baráku. Poslední auto, co šlo opravit kladivem.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#24 Příspěvek od robo »

když už jsme u těch rekordů tak jsem zkoušel moje auti Renault Laguna 2 88kW, dCi co dá. Na D1 chlup přes 200km/h. Měl jsem pak dlouhý čas sevřený zadek aby z toho nebylo víc než jen můj rekord.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#25 Příspěvek od PavelFF »

Měl jsem tuto oktávku 2,0l 103kW (jako služební) a jednou jsem se na opraveném povrchu dálnice pokusil o maximálku. Podle tachometru to přestalo zrychlovat asi při 206. Ale skončil jsem pokus o něco dřív. Možná by to ještě trošičku zrychlilo, ale už to nebylo cítit. Podle výrobce je maximálka někde na 208km/h. Takže přes 230km/h je s neupraveným motorem hodně nepravděpodobné. Snad uprostřed peletonu, z mírného kopečka a za podpory větru.

Připomíná mi to klučičí debaty, kolik komu jede Pionýr (Jawa 50, 21, Pincek, Fichtl, ...).
Všem ostatním prý jezdil zaručeně až 80km/h. Mně jel s bídou 55.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#26 Příspěvek od Hill »

S tím úzkým tunelem je to pravda, taky jsem si musel nějaký ten tisíc kiláků po německých dálnicích pojezdit nižšími rychlostmi, aby se ten tunel rozšířil. A, když za sebou máš už něco kolem 350 km cesty jen po jejich dálnici, zvykneš si. Současně přiznávám, na nějaké časté koukání na budíky to nebylo, konečně měl jsem na to s sebou lidi.
A znám lidi, kteří by se jimi neměli rozptylovat ani při polovičních rychlostech.
Horší bylo pak zvyknout si na to, že už nejsem na dálnici...

Pokud jde o ty otáčky, tak oktávka v dieselu má šestirychlostní převodovku a otáčky při 220 km/h nepřelezly 4 tisíce.
Čipnutá byla, ale na kolik, netuším, a už se nemám koho zeptat.
V mých starých Swiftech (40 kW) jsem musel točit motor nad 4 tisíce, abych na pětlku udržel 130 rychlost, a někdy mi krvácelo srdce, když jsem to tak dřel dvě hodiny v kuse, šestky k tak slabému motorku nemaje. V té Oktávce mi to ani nepřišlo.
S posledním Swiftem (SHVS 66+3 kW) jsem to zatím přes 160 nezkoušel, tak nevím.


Ano, pamatuju jednoho, co tvrdil, že mu Mustang jede 67,5... ale to nic...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#27 Příspěvek od p32 »

Celeron píše:
p32 píše: tak jsem tam byl se známým v Peugeotu 405 1,9 benzín předělaným na LPG a nazpátek jsem jel po dálnici těch 195 km/hod.
Hmm, já měl taky P405 Combi 1.9 ale ropáka. Když jsem s ním předjížděl, tak jsem se vždy modlil, abych se vešel. Byla to těžká líná a pomalá mrcha, moc ti těch 195 nevěřím. Nejvíc to jelo 145 a víc ani nudle. Asi to mělo na čerpadle omezovač, hned po odpisu za 4 roky šla z baráku. Poslední auto, co šlo opravit kladivem.
Porovnáváš dvě naprosto rozdílné věci. Věřit nemusíš, já tě k tomu nenutím, ale jen jsem informoval. Ten ropák měl 51 kW, že? Takže čemu se divíš? :wink:

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#28 Příspěvek od dvorak »

Vzpomínám si, že v televizi jeden borec tvrdil, že s Porschem dělá Brno-Praha po dálnici za 1 hodinu, chvílemi jede prý i 300km/hod.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od forbidden »

Dá se, tak před 20-ti lety jela žena se svou bývalou šéfovou do Práglu a taky to daly kolem hodiny. Šéfová měla nějakej Mercedes CLK. Dnes si to nedovedu představit, hlavně jak zhoustne provoz kousek před Práglem. Leda tak v noci možná.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Hubert_79 »

To je sranda, jak si tu poměřujete pindíky :lol:
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“