Elektroběžka M365: jak přimět k nabíjení?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

Elektroběžka M365: jak přimět k nabíjení?

#1 Příspěvek od Hill »

Dostal jsem do parády elektroběžku s baterií 36 V / 7,8 Ah. Ale na konektoru baterie naměřím jen 15,5 V. Nabíječka dává trvale 42 V, ale dobíjení zjevně neprobíhá: LEDka u kontroléru v accupacku po připojení zdroje 4x blikne a nabíjení se nezahájí. Proto také akceptuji, že koloběžku nelze ani vypínačem zapnout.

Vinutí motoru se jeví být ohmicky v pořádku, při jízdě generuje napětí.

Baterka má samostatný přívod pro dobíjení a samostatný vývod ke střídači motoru.

Ale moc článků, moc vývodů k balanceru baterky, bojím se tam něco připojit, protože to asi jiným vývodem nepůjde, než tím výkonovým.
Ze stejného důvodu bych byl opatrný i na pomalé dobíjení jednoho každého článku, abych neoddělal ještě cosi, co je v té koloběžce v pořádku.

Víte o tom někdo něco?
Přílohy
na snímku je označené místo blikání LED
na snímku je označené místo blikání LED
P1060121.JPG
P1060119.JPG

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#2 Příspěvek od Ruprecht »

Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#3 Příspěvek od Hill »

Díky, ale nepomohlo.
Jemu tam bliká modrá LEDka, i když nemá nabíječku připojenou.
Tady nebliká nic, jen, jak jsem psal, po připojení nabíječky 4x blikne červená, během toho blikání se zvedne napětí na velkém konektoru asi o 1 V, pak opět klesne a proud z nabíječky neodebírá. Ostatně té nabíječce se LEDka ani na okamžik nezačervená.

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#4 Příspěvek od Ruprecht »

Tak zvednout napětí přes výkonové https://youtu.be/EuutXrOgFro?t=93
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#5 Příspěvek od bu2520 »

několikrát jsem řešil podobný problém, důležité je se dostat k článkům a postupně změřit jestli není některý ve zkratu, dá se to i na vývodech z balanceru na každém článku by mělo být napětí. Potom nastavím na zdroji o něco vyšší napětí než nízké napětí baterie, omezím proud na cca 100mA a dobiju baterku až se napětí na zdroji vyrovná nastavenému. Pak připojím standardní nabíječku a ta už se většinou chytne.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#6 Příspěvek od sr71 »

ano, tak jak píše bu2520, problém hledej v baterii, pravdìpodobnì bude vadný nìjaký èlánek (teoreticky mùže být vadná i BMS ale to nebývá tak èasté)

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#7 Příspěvek od passion »

Alebo sú všetky články hlboko vybité a inteligencia nabíjania to z toho dôvodu odmieta nabíjať.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#8 Příspěvek od Hill »

To už bude muset počkat do příštího týdne, nedovolím si do toho cpát z externího zdroje ani těch 100 mA bez stálého dohledu a hasičáku při ruce.

Uživatelský avatar
nvenca
Příspěvky: 117
Registrován: 28 úno 2012, 01:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od nvenca »

passion píše:Alebo sú všetky články hlboko vybité a inteligencia nabíjania to z toho dôvodu odmieta nabíjať.
Ano, potvrzuji že tento stav se často vyskytuje i u jiných zařízení (aku vysavač, malý vrtulníček pro děti, ...). Vždy stačí dostat se k baterii, připojit k laboratornímu zdroji nastavenému do režimu konstantního proudu - svítí kontrolka proudového omezení. Nastavit omezení na relativně velmi malý proud (jen aby se ta baterie vyhrabala ze stavu hlubokého vybití) a počkat až dojde ke zvýšení napětí na baterii. Pokud není baterie zničená, je velká šance že pak už půjde baterie nabít klasicky příslušnou nabíječkou dodanou k tomuto zařízení.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#10 Příspěvek od BOBOBO »

Mám něco takového taky na stole . Bez hledání jsem objednal z alíka jiný hlídací obvod . A teď mne čeká , co ty nechceš . Odstříhat dráty od bločků , naměřit a připájet celý nový blok ochrany . Celý blok stojí 200,- , co bys jsi chtěl za ty peníze opravovat .

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#11 Příspěvek od Hill »

Po víkendu jsem na téže baterii naměřil 2,8 V. Zdrojem BS525 jsem se napíchl přímo na vývod z baterie, neteče tam nic, ani proudové omezení nesvítí.
Asi by slušelo dostat se k jednotlivým bateriím článků a dobít je každou, či každý článek, jednotlivě, ale je k nim přístup, jak do státní kasy, bez destrukce futrálu to nejde. Tak teď váhám, jestli má smysl s tím dál ztrácet čas, nebo ne.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#12 Příspěvek od BOBOBO »

No chtělo by to změřit vnitřní odpor alespoň u tří bloků a odrazit se od toho . 2,8V ještě není konec . Já mám nyní 4bloky se společným odporem 17mΩ , tak se do toho ještě vložím .

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#13 Příspěvek od Hill »

Nakonec se ukázal příliš vybitý jeden blok baterky, tak jsem ho zvlášť došťouchl (asi 20 minut při 250 mA), stiskl reset BCM, začala blikat modrá LED, a už nabíjíme. Na noc to vypneme, zítra pokračování.
A hin se hukáže, jestli se něco povedlo zachránit, nebo to byla baterky poslední křeč.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“