Elektroběžka M365: jak přimět k nabíjení?
Moderátor: Moderátoři
Elektroběžka M365: jak přimět k nabíjení?
Dostal jsem do parády elektroběžku s baterií 36 V / 7,8 Ah. Ale na konektoru baterie naměřím jen 15,5 V. Nabíječka dává trvale 42 V, ale dobíjení zjevně neprobíhá: LEDka u kontroléru v accupacku po připojení zdroje 4x blikne a nabíjení se nezahájí. Proto také akceptuji, že koloběžku nelze ani vypínačem zapnout.
Vinutí motoru se jeví být ohmicky v pořádku, při jízdě generuje napětí.
Baterka má samostatný přívod pro dobíjení a samostatný vývod ke střídači motoru.
Ale moc článků, moc vývodů k balanceru baterky, bojím se tam něco připojit, protože to asi jiným vývodem nepůjde, než tím výkonovým.
Ze stejného důvodu bych byl opatrný i na pomalé dobíjení jednoho každého článku, abych neoddělal ještě cosi, co je v té koloběžce v pořádku.
Víte o tom někdo něco?
Vinutí motoru se jeví být ohmicky v pořádku, při jízdě generuje napětí.
Baterka má samostatný přívod pro dobíjení a samostatný vývod ke střídači motoru.
Ale moc článků, moc vývodů k balanceru baterky, bojím se tam něco připojit, protože to asi jiným vývodem nepůjde, než tím výkonovým.
Ze stejného důvodu bych byl opatrný i na pomalé dobíjení jednoho každého článku, abych neoddělal ještě cosi, co je v té koloběžce v pořádku.
Víte o tom někdo něco?
Díky, ale nepomohlo.
Jemu tam bliká modrá LEDka, i když nemá nabíječku připojenou.
Tady nebliká nic, jen, jak jsem psal, po připojení nabíječky 4x blikne červená, během toho blikání se zvedne napětí na velkém konektoru asi o 1 V, pak opět klesne a proud z nabíječky neodebírá. Ostatně té nabíječce se LEDka ani na okamžik nezačervená.
Jemu tam bliká modrá LEDka, i když nemá nabíječku připojenou.
Tady nebliká nic, jen, jak jsem psal, po připojení nabíječky 4x blikne červená, během toho blikání se zvedne napětí na velkém konektoru asi o 1 V, pak opět klesne a proud z nabíječky neodebírá. Ostatně té nabíječce se LEDka ani na okamžik nezačervená.
Tak zvednout napětí přes výkonové https://youtu.be/EuutXrOgFro?t=93
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
několikrát jsem řešil podobný problém, důležité je se dostat k článkům a postupně změřit jestli není některý ve zkratu, dá se to i na vývodech z balanceru na každém článku by mělo být napětí. Potom nastavím na zdroji o něco vyšší napětí než nízké napětí baterie, omezím proud na cca 100mA a dobiju baterku až se napětí na zdroji vyrovná nastavenému. Pak připojím standardní nabíječku a ta už se většinou chytne.
Ano, potvrzuji že tento stav se často vyskytuje i u jiných zařízení (aku vysavač, malý vrtulníček pro děti, ...). Vždy stačí dostat se k baterii, připojit k laboratornímu zdroji nastavenému do režimu konstantního proudu - svítí kontrolka proudového omezení. Nastavit omezení na relativně velmi malý proud (jen aby se ta baterie vyhrabala ze stavu hlubokého vybití) a počkat až dojde ke zvýšení napětí na baterii. Pokud není baterie zničená, je velká šance že pak už půjde baterie nabít klasicky příslušnou nabíječkou dodanou k tomuto zařízení.passion píše:Alebo sú všetky články hlboko vybité a inteligencia nabíjania to z toho dôvodu odmieta nabíjať.
Po víkendu jsem na téže baterii naměřil 2,8 V. Zdrojem BS525 jsem se napíchl přímo na vývod z baterie, neteče tam nic, ani proudové omezení nesvítí.
Asi by slušelo dostat se k jednotlivým bateriím článků a dobít je každou, či každý článek, jednotlivě, ale je k nim přístup, jak do státní kasy, bez destrukce futrálu to nejde. Tak teď váhám, jestli má smysl s tím dál ztrácet čas, nebo ne.
Asi by slušelo dostat se k jednotlivým bateriím článků a dobít je každou, či každý článek, jednotlivě, ale je k nim přístup, jak do státní kasy, bez destrukce futrálu to nejde. Tak teď váhám, jestli má smysl s tím dál ztrácet čas, nebo ne.