O vývoji naší železniční dopravy (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
Na to nejde spoléhat. Viz ta rozsekaná 810 ujetými vagóny u Krouny v 90. letech. Jejich rychlost se uvádí až 100km/h.Hydrawerk píše:Ale železniční trať má vždy malý sklon, takže žádnou velkou rychlost to nenabere.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDele ... a_u_Krouny
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Před pár lety ujela souprava čtyř vozů Bdmtee z některé stanice na trati Brno - Kolín směrem k Brnu. Podařilo se je zastavit, ale spočítali, že by se to rozjelo na cca 160 - 200 km/h.
Za komunistů ujela souprava ložených uhláků z Prosenic směrem k Přerovu a na tom kousku s nepatrným sklonem se to rozjelo tak, že to v Přerově jelo asi 60. Zastavili to tak, že na kolej před tou soupravou vjela lokomotiva, srovnala rychlost a počkala, až ji vozy doženou. Pak opatrně zastavila.
Ještě se kdysi stalo, že z Brna ujel osobní vlak směrem na Svitavy. Strojvedoucímu se omylem povedlo zapnout ARR nastavené na 40 km/h (v podstatě tempomat) a jak od lokomotivy odešel, tak se sama rozjela. Dojelo to až někam k Adamovu, kde to vykolejili. Ve vlaku jela cestující, která si celou dobu ničeho nevšimla.
Ten film je komedie, kde se nějaká logika asi moc řešit nebude. 810 by nešla zastavit v případě, že by utekl vzduch a bylo zamčené stanoviště strojvedoucího, na kterém je ruční brzda. Nezastavitelné vlaky se objevují ve filmech často, napadá mě třeba Přejezd Kassandra, což je celkem povedený akčňák, ale člověk znalý železnice nad ním musí brečet.
Za komunistů ujela souprava ložených uhláků z Prosenic směrem k Přerovu a na tom kousku s nepatrným sklonem se to rozjelo tak, že to v Přerově jelo asi 60. Zastavili to tak, že na kolej před tou soupravou vjela lokomotiva, srovnala rychlost a počkala, až ji vozy doženou. Pak opatrně zastavila.
Ještě se kdysi stalo, že z Brna ujel osobní vlak směrem na Svitavy. Strojvedoucímu se omylem povedlo zapnout ARR nastavené na 40 km/h (v podstatě tempomat) a jak od lokomotivy odešel, tak se sama rozjela. Dojelo to až někam k Adamovu, kde to vykolejili. Ve vlaku jela cestující, která si celou dobu ničeho nevšimla.
Ten film je komedie, kde se nějaká logika asi moc řešit nebude. 810 by nešla zastavit v případě, že by utekl vzduch a bylo zamčené stanoviště strojvedoucího, na kterém je ruční brzda. Nezastavitelné vlaky se objevují ve filmech často, napadá mě třeba Přejezd Kassandra, což je celkem povedený akčňák, ale člověk znalý železnice nad ním musí brečet.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
A ty Honekry (Bdtee) chtěly ujet z Vlkova u Tišnova, jak je v té diskusi po 22. únoru 2018 od Podroužka psáno dále.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
ok1hga píše:pěkný kvíz pro mašinkáře . . .
Velký bejček jsem netrefil páry nejsou úplně můj šálek kávy.kvíz píše:Váš výsledek: 93 % bodů
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Já ho teda dal za 100%, kupodivu i po těch letech, co jsem některý z těch dotazovanejch mašin neviděl. Bejček byl jednoduchej - malej byl 422.0, velkej 423.0 = o tunu na spřaženou nápravu víc ...
Ale ten test dost zapomíná na některý přezdívky, který se dost používaly, ale po relativně krátký době zanikly respektive byly používaný jen lokálně. Příklad - "pomeranč" je všeobecně známá přezdívka hlavně na Slovači provozovaný lokomotivy T678.0 - ale že se tak třeba říkalo těsně po zavedení do provozu i "žehličkám" E458.0, protože z výroby měly původně oranžovej nátěr, to se už moc neví. Tady v Třebový jezdily v oranžovým nátěru minimálně 4 na "zálohách" = při posunu jak v osobním, tak ve všech nákladních nádražích. Na zeleno v rámci sjednocenýho barevnýho schématu se přestříkávaly až v rámci revizí a ještě dýl potom dostávaly výstražnej oranžovej pruh přes čumák (zelená byla vyhrazená pro stejnosměrný lokomotivy, oranžová nebo rumělková pro střídavý, modrá pro dvousystémový a vínově červený až do purpurova byly motory - čímž na dlouhou dobu zanikly zajímavý vícebarevný "kamufláže" hektorů, bobin i dalších vozidel, který designéři navrhovali mnohem barevnější, než v jakým stavu pozdějc u ČSD/ČD jezdily a některý jezdí dodneška). "Pomeranč" se tak občas dál říkalo jen střídavým žehličkám S458.0, který bylo možný vidět u posunu třeba v Brně.
Anebo by taky nebylo od věci, když už qíz ukáže barevně dobrou i špatnou odpověď, kdyby ukázal popisky u těch fotek - jak skutečnou řadu podle Kryšpína i následnýho UIC systému, tak samozřejmě i tu přezdívku ...
Ale ten test dost zapomíná na některý přezdívky, který se dost používaly, ale po relativně krátký době zanikly respektive byly používaný jen lokálně. Příklad - "pomeranč" je všeobecně známá přezdívka hlavně na Slovači provozovaný lokomotivy T678.0 - ale že se tak třeba říkalo těsně po zavedení do provozu i "žehličkám" E458.0, protože z výroby měly původně oranžovej nátěr, to se už moc neví. Tady v Třebový jezdily v oranžovým nátěru minimálně 4 na "zálohách" = při posunu jak v osobním, tak ve všech nákladních nádražích. Na zeleno v rámci sjednocenýho barevnýho schématu se přestříkávaly až v rámci revizí a ještě dýl potom dostávaly výstražnej oranžovej pruh přes čumák (zelená byla vyhrazená pro stejnosměrný lokomotivy, oranžová nebo rumělková pro střídavý, modrá pro dvousystémový a vínově červený až do purpurova byly motory - čímž na dlouhou dobu zanikly zajímavý vícebarevný "kamufláže" hektorů, bobin i dalších vozidel, který designéři navrhovali mnohem barevnější, než v jakým stavu pozdějc u ČSD/ČD jezdily a některý jezdí dodneška). "Pomeranč" se tak občas dál říkalo jen střídavým žehličkám S458.0, který bylo možný vidět u posunu třeba v Brně.
Anebo by taky nebylo od věci, když už qíz ukáže barevně dobrou i špatnou odpověď, kdyby ukázal popisky u těch fotek - jak skutečnou řadu podle Kryšpína i následnýho UIC systému, tak samozřejmě i tu přezdívku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
To bys možná chtěl moc
Dneska se tam ale objevil pěkný článek o laminátkách. To jsme (logicky) v Praze a okolí nevídali. Za mě nejhezčí naše elektrická loko.
článek
Těch otázek klidně mohlo být víc - přezdívek je dost. Žabotlam (nebo též lochneska), příměstská souprava, co předběhla dobu, nebo tam mohl být Kraken; ten je ale asi už minulostí, nebo ty žalostné zbytky ve Třebové ještě stojí?
Dneska se tam ale objevil pěkný článek o laminátkách. To jsme (logicky) v Praze a okolí nevídali. Za mě nejhezčí naše elektrická loko.
článek
Těch otázek klidně mohlo být víc - přezdívek je dost. Žabotlam (nebo též lochneska), příměstská souprava, co předběhla dobu, nebo tam mohl být Kraken; ten je ale asi už minulostí, nebo ty žalostné zbytky ve Třebové ještě stojí?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Přiznám se že nevím co kde stálo a stojí, do depa a na odstavný koleje za depem nechodím co táta umřel - a to je víc jak 25 let. Stejně jako laminátku jsme tady na stejnosměrný trakci nikdy neviděli "plecháč" (S499.02) nebo "dvojče" (E479.1 = trvale spřažená dvojice E479.0 karosovanejch do skříně E499.3 "Peršink" bez vnitřních čel, jednotlivý poloviny byly běžně neschopný samostatný jízdy), který třeba na Slovači vídali poměrně často (sloužily taky v severočeskejch dolech, ale ne pod drážním označením). Co se tady ještě v průběhu "osmdesátek" poměrně často objevilo, byl pár "hrbatejch" E479.0 spřaženejch na dvojčlenný řízení (umožňovaly až 4-násobný spřažení, výsledná tažná síla ale několikanásobně překračovala maximální zatížitelnost v ČR používanejch spřáhel, takže se s tím tak jezdilo jen na okruhu v Cerhenicích a nějaký tyhle čtveřice šly na export - kam jinam než do ruSSka ...)...
U laminátek mě vždycky mátly ty jejich "muší voči" = mřížky na vstupech ventilace stanoviště, byly umístěný v poloze, kde by člověk čekal normální obrysový světla - zatímco ty byly malý, hranatý a zešikmený naplacato uprostřed lokomotivního čela ...
U laminátek mě vždycky mátly ty jejich "muší voči" = mřížky na vstupech ventilace stanoviště, byly umístěný v poloze, kde by člověk čekal normální obrysový světla - zatímco ty byly malý, hranatý a zešikmený naplacato uprostřed lokomotivního čela ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Dvojičky jezdí na Slovensku zcela běžně, zavítá to i k nám, bývá to vidět kolem Jablunkova.
ZSSK Cargo jich má několik i širokorozchodných, jezdí to z Košic na Ukrajinu. Až do Trebišova je trať dvojkolejná, ale jedna je široká. Když jsem čekal ve Slanci na 🤐, tak projel náklad, hodně pomalu; ta trať překonává Slanské vrchy a je tam celkem stoupák. Mělo to postrk, ten po překonání hor odpojili a za chvíli si to frčel zpátky. Taky tam mívali (myslím, že dva) širokorozchodné šukafony, vozili tím železničáře po depu a do/z práce.
Ten Kraken tam stával, škoda že ho nezachovali, byly jen dvě jednotky. Byl to určitý předstupeň jednotky 471, tedy Elefanta. To se ve Třebové občas vyskytnout mohlo, jezdily se tím posilové rychlíky co Bohumína. Na Slovensku mají totéž, ale ve střídavé verzi.
ZSSK Cargo jich má několik i širokorozchodných, jezdí to z Košic na Ukrajinu. Až do Trebišova je trať dvojkolejná, ale jedna je široká. Když jsem čekal ve Slanci na 🤐, tak projel náklad, hodně pomalu; ta trať překonává Slanské vrchy a je tam celkem stoupák. Mělo to postrk, ten po překonání hor odpojili a za chvíli si to frčel zpátky. Taky tam mívali (myslím, že dva) širokorozchodné šukafony, vozili tím železničáře po depu a do/z práce.
Ten Kraken tam stával, škoda že ho nezachovali, byly jen dvě jednotky. Byl to určitý předstupeň jednotky 471, tedy Elefanta. To se ve Třebové občas vyskytnout mohlo, jezdily se tím posilové rychlíky co Bohumína. Na Slovensku mají totéž, ale ve střídavé verzi.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Tam Karle nejsou vstupy ventilace, ale houkačky ...EKKAR píše:
U laminátek mě vždycky mátly ty jejich "muší voči" = mřížky na vstupech ventilace stanoviště, byly umístěný v poloze ...
Vstupy ventilace jsou nahoře nad okny, jak je pohon stěračů
Vidíš - já laminátku znám jen z míjení na dráze ve Štatlu, k nám bohužel nezajížděly (stejnosměr 3kV už od roku 1958 to jistí), ani táta jako mašinfíra ji nikdy neprolejzal, prostě my tady jsme "stejnosměrní" a basta, střídavý mašiny jsou pro nás španělská víska - to už spíš "esa" čili dvousystémovky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!