C4 Picasso, nejde za vlhka automat.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

C4 Picasso, nejde za vlhka automat.

#1 Příspěvek od Celeron »

Mám problémek u C4 Picasso. Pokud ho nechám stát za teploty mezi nulou a +5°C za velkýho vlhka nebo mlhy venku, tak potom nejde řadící automat robotický převodovky. I když je páčka na A, tak se chová jako by byla na M. Stačí ujet 1-2 km, chcípnout a znova nastartovat a automat zase maká. Pokud se nechcípne, do automatu to samo a nebo páčkou nespadne.
Za mrazu a nebo za sucha a nad 5° to nedělá. Je to divný, pokud by byla vlhkost v elektronice, tak za tu krátkou dobu se určitě nevysuší.
Už jsem to párkrát zažil, naposled na podzim 2019. Rozpojil jsem všechny konektory kolem řídících jednotek, nastříkal nějakej doporučenej čistící a vlhkost odpuzující sprej a dva roky byl pokoj. Není to sice žádnej neřešitelnej problém, když vím co s tím. Ale obvávám se, že to nebude až tak jednoduchý nalýzt, udělá to při popsaných podmínkách jen někdy. Nezdá se mě, že třeba senzory spalovacího procesu by měly vliv na to jestli je možný řadit automaticky.
Zajímalo by mě, zda to vůbec dokáže chytit diagnoatika, že při poloze A to jede jako M.
Nenapadá Vás někoho, co by to mohlo být?
Díky
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Už jsem ti psal před těma dvěma lety, že to chce logovat všecky data, který v tom autě jdou přes ŘJ a porovnat rozdíl mezi stavem kdy to jde a kdy se to vypne. Nic lepšího asi poradit nejde, protože tohle je evidentně způsobovaný nějakým svodem v elektronice.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

Můj osobní tip je snímač otáček na převodovce, nebo kabeláž k němu.
Určitě bych zkusil snímač vyndat, jestli nejsou na magnetu železný piliny. Snímač potom může dávat nevěrohodný signál, a převodovka přepíná do manuálu, protože nemá přehled o otáčkách. To jen taková dedukce. Samozřejmě to může být téměř cokoliv.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#4 Příspěvek od Celeron »

Sandal píše: Určitě bych zkusil snímač vyndat, jestli nejsou na magnetu železný piliny.


Psal jsem že to dělá nahodile při vlhkosti a úzkým rozsahu teploty. To na piliny nevypadá.

Karle, myslíš, že vlhkost zmizí po ujetí 2 km? Za tu dobu se motor neohřeje tak, aby něco mohlo vyschnout. Před dvěma lety, mi to kámoš zkoušel vyčíst ale jeho číňan vypisoval u kupy paramerů nedostupnost. Vím o jednom maníkovi, co má originál pro PTA ale chce 1K za vyčtení a analýzu. Ať něco najde, nebo né. Otázka je, jestli když to udělá 1 x za 2 roky a vím co s tím, jestli to vůbec řešit.
Ve značkový Regině HK mi odhadli cenu na 5K a že to za 12 let nikdy neviděli, pokud nešel automat, tak trvale.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od p32 »

Já bych si tipnul na přechoďáky u snímačů.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#6 Příspěvek od pepik9 »

Jakej je rok výroby a převodovka je skutečný automat nebo "robotizovaná" klasická ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Celeron píše:...
Psal jsem že to dělá nahodile při vlhkosti a úzkým rozsahu teploty. To na piliny nevypadá.
Karle, myslíš, že vlhkost zmizí po ujetí 2 km? Za tu dobu se motor neohřeje tak, aby něco mohlo vyschnout. ....
Jsou místa, který neohřívá motor, ale ohřívá je elektrika - a zrovna místa s přechodovým odporem se právě ohřívají docela rychle. A pokud kolem danýho místa za jízdy vznikne trošku průvan, ta vlhkost se odpaří docela velkým fofrem. Ftip o tom, že to nepřestane samo už během jízdy je v tom, že to je v takovým místě, který ŘJ načte PŘI NASTARTOVÁNÍ MOTORU a potom už se podle toho řídí při další jízdě. PROTO se ta závada "opraví" až při dalším startu třeba po 5 minutách - i když samotná příčina, proč se ŘJ rozhodla nepovolit automatickej chod, MOHLA ZMIZET KLIDNĚ 10 VTEŘIN PO PŘEDCHOZÍM PRVNÍM STARTU!!!! Proto říkám, že je potřeba zjistit, a to třeba i od koncernu žabo- und šnekožroutů, CO = JAKÁ PŘÍČINA ZAKAZUJE PŘEVODOVCE AUTOMATICKEJ CHOD. Těch výchozích podmínek, který to můžou způsobovat buď každá samostatně nebo v kombinaci s jinýma, může bejt seznam dlouhej jak nákupní seznam pro polární vejpravu - ALE MUSÍŠ JE ZNÁT, JINAK NEDOKÁŽEŠ POSTUPNÝM VYLUČOVACÍM ZPŮSOBEM ZJISTIT, KTERÁ TO JE. Prostě bez kontaktu s opravdu odborníkem na elektroniku "ženesérů" a bez kvalitní odborný rady v tomhle směru se neobejdeš. Já ti tady i díky hodně velký intuici můžu obecně vydedukovat jen tip, ale konkrétní bod, kterej to může bejt, ti bez fyzický znalosti toho agregátu určit nedokážu. Ale vylučuju mechanickou příčinu, je to tutově něco s elektronikou a co je nejhorší, může to způsobovat klidně i popraskaná izolace na nějakým naprosto bezejmenným kabelu, která po nasáknutí vlhkosti z okolí začne mít svod po celý dýlce, takže žádnej konkrétní bod nezjistíš, ale ta elektronika, která to měří mezi koncema drátů si myslí, že tam je někde ten kraťák je. A podle toho se "přepne" a i když po vyjetí ta vlhkost "bleskově" vyschne, do dalšího načítání při novým startu si to prostě nechává zafixovaný. Z toho se musí vycházet - NENÍ TO NIKDE, KDE SE POTŘEBNÝ INFORMACE NAČÍTAJÍ PRŮBĚŽNĚ I ZA JÍZDY A PRŮBĚŽNĚ SE PODLE NICH UPRAVUJE CHOD.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#8 Příspěvek od Celeron »

pepik9 píše:Jakej je rok výroby a převodovka je skutečný automat nebo "robotizovaná" klasická ?
2008, je to robot s pádlama a se servama. Na Bosch diagnostice byla pro převodovku jedinná chyba, 7551. Žádný klasický P před číslem chyby. Bosch psal "neznámá chyba". Mechoš hledal na netu i v knížkách a nenašel co to je.
Dneska jsem byl na technický a emisích a děly se věci. Až to strávím, tak napíšu co se dělo. :roll:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#9 Příspěvek od Celeron »

Takže k tý technický. Platnost do 31.1.22. Na začátku roku jsem se objednal, chtěl jsem už minulej týden ale technik mi řekl, že mám přijet až 31.1. Po tom co následovalo to už nikdy na poslední den platnosti nenechám. :x
V autě je 4 měsíce novej pytel s aditívem, 14 dní nový rozvody, kladky, pumpa a náhon altíku.
V sobotu jsem C4 protáhnul cca 20 km na manuál na trojku mezi 4000-4500 ot/min aby se "vyhnali pavouci". Dnes ráno jsem ujel dalších 18 km způsobem 1. plnej, 2. plnej, 3 plnej plyn, pry je to lepší než držet stále stejný velký točky. S rozšvicovaným autem jsem přijel na technickou, nechal to tam asi 5 minut na volnoběh a šel na emise. Kvůli Covidu mě vykopli ven z dílny. Po testu mechoš vylezl a že mi ta 1,6 HDI 80KW neprošla na kouřivost na testeru AT605.
Zde jsou hodnoty z protokolu:
Korigovanej součinitel absorpce: 0,51
Hodnota kouřivosti naměřená: 1,68
Rozpětí čtyř hodnot povolené max: 0,25
Rozpětí čtyř hodnot naměřené: 3,34
Tak jsem vyrazil za svým servisákem a zjistil, že bude ještě 8 dní na dovolený v Alpách. Zkusil jsem jinýho a ten mi vrazil Wynns 503 Diesel Emission Reducer a ať ho naleju do nádrže a jedu cca 30 km protůrovat motor na maximální točky. Koupil jsem do nádrže s asi 1/4 nafty z pumpy v areálu ČSAD dalších 30 litrů Vervy a jel to zase potrápit asi 35 km 1. plnej, 2. plnej, 3 plnej plyn. Nakonec jsem se vrátil k servisákovi, co mi dal tu 503 srágoru a udělali jsme přes diagnostiku nucenou regeneraci. Ta prošla jen do asi 2/3 a pak hodila chybu P1351 - přižhavování. Mám v tom 3 svíčky přepálený a ta regenerace asi potřebuje v průběhu přižhavovat. Svíčky nejdou ven, jsou deb ilně na motoru zezadu a zapečený, musel by se vyndat motor. Servisák prohlásil, že když se pod autem dokázal při regeneraci vysušit od deště mokrej štěrk, tak to muselo filtr pevných částic vypálit a že si myslí, že to emisema projde, protože v diagnostice není nic, co by naznačovalo problém s filtrem, vstřikama a pod.
Tak jsem to risknul a jel znova na emise.
No a zde jsou hodnoty z druhýho protokolu:
Součinitel absorpce: 0,51
Hodnota kouřivosti naměřená: 0,01
Rozpětí čtyř hodnot povolené max: 0,25
Rozpětí čtyř hodnot naměřené: 0,00
Je to vůbec možný, aby se po těch pár zásazích zmenšila kouřivost o dva řády, 168 x ? Není možný, že to poprvé změřil blbě? Když jsem čuměl do dílny oknem, tak ty emise dělal mechoš nejdřív sám, pak odešel a zavolal si druhýho a dělali emise znova. Že by ani oni sami nevěřili tomu rozdílu?
Technická potom už proběhla naprosto bez problémů, jen klasická věta: Povrchová koroze rámu bez vlivu na pevnost.
Když mi předávali papíry tak jsem se zeptal jak je to možný. Prý Babišovo zlato. :roll:
Co tomu říkate lidi od servisu aut?
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#10 Příspěvek od passion »

To je zaujímavé. Máš FAP (DPF), z neho ak je dobrý, by to dymiť nemalo vôbec. Neregenerovalo to náhodou samo práve na tej prvej emisnej?

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#11 Příspěvek od Celeron »

passion píše:Neregenerovalo to náhodou samo práve na tej prvej emisnej?
Netuším. Před tím jsem C4 pár desítek km docela tůroval, tak proč by to regenerovalo zrovna po tom asi 5 mimutovým volnoběhu před emisema? Ale je to klidně možný, když jsem šel vycouvat auto z těch prvních emisí, tak se mi zdálo, že se zespodu auta trochu kouří. Že by se zrovna pálil bordel zvenčí na filtru? Před pár lety se mi ta regenerace rozběhla v noci po příjezdu do garáže a ten filtr byl temně rudej a smrdělo to jako sviňa. Asi je to normální, kolem filtru má C4 odrazný lesklý plechy a mezi nima a kastlí nějakou vláknovou tepelnou izolaci.

Netušíš náhodou, jestli ty přerušený svíčky mají nějakej zásadní vliv na kvalitu regenerace?
Díky.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#12 Příspěvek od passion »

Citroeny nepoznám. Na mojej oktávke som keď som ju kúpil, tak som mal zlé tri sviečky. Znároky som si to napichol a nalogoval za jazdy regeneráciu pred a po výmene sviečok. Teplota pred a za DPF bola pred aj po výmene rovnaká. PD od VW ale nevie regenerovať na mieste, len za jazdy. Commonrail už áno, tak neviem, či a aký význam majú sviečky pre regenráciu na CR motoroch.
V každom prípade ak máš v poriadku motor a DPF, tak dym pri teplom motore sa za DPF môže(nemusí) objaviť len pri vypaľovaní sadzí v DPF.

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#13 Příspěvek od bu2520 »

jen jestli se ti při té regeneraci nepropálil výfuk , kámoš ho měl propálený nahoře směrem k podlaze (asi od soli) a emise měl úplně bez kouřivosti. Pak mu za rok po technické upadl výfuk, dal nový a další technickou už neprošel emisemi. A to najezdil nula nula nic

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#14 Příspěvek od Celeron »

Rambajz to dělá furt stejnej, takže díra asi není. Navíc u C4 je nejspíš nerezovej vejfuk, magnet na něm nedrží. Je stále lesklej, místama tónovanej do modra. Lehnout si k tomu nepůjdu abych se kouknul. Drží už 14 let. Před tím jsem měl Xsaru Picasso a za 10 let se rozpadly dva vejfuky. Frantíci něco podělali, ve svarech byl rezatej jako liška a v těch svarech mezi rourou a komorou tlumiče to právě ulítlo. U C4 jsou víka a trubky na tlumiči výfuku pertlovaný.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#15 Příspěvek od pepik9 »

Citroeňáci říkají, že nějaké univerzální diagnostiky dávají špatné chybové kódy, na citroena musí být Lexia/Proxia s "originálním" čínským kabelem. Jak se s tím popasuje Bosch nevím.
Moc jsem toho nenašel, tedy je toho dost, ale je těžké najít ten správný model. Píšou, že konektor počítače na převodovce se může demontovat jen jednou, pak se musí vyměnit počítač, ale to se asi týká "skutečného" automatu. Dále že konektor počítače se má namazat vazelínou TOTAL N4128 (asi robot).
V příloze 2 složky, v každé kliknout na soubor htm.
Přílohy
Picas1.zip
(117.24 KiB) Staženo 629 x

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“