Karburator škoda 100 prípojka

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

Karburator škoda 100 prípojka

#1 Příspěvek od kutilmil »

Ahojte chalani. Ja si ani za boha nemožem spomenut co ide zapojit do prípojky označenej červenu šipkú. Nespomenete si negdo?
Přílohy
karb.jpg

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#2 Příspěvek od Celeron »

Nevedlo to zpět do komory vzduchovýho filtru? Matně pamatuju, že na trubce, do který bylo zavedený odvětrání klikovky, byla kolmo navařená trubička průměru 6-8 mm a do ní šla hadička z karburátoru.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#3 Příspěvek od kutilmil »

Cosi také tam tušim bolo. Ja fakt nevim ja mam uplný výpadek.... Milion krát sem to mal rozdelané a nevim. proste nevim....

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#4 Příspěvek od kutilmil »

Celerone je to tak. Dík za nakopnutí. Boh vie, načo to vlastne malo slúžiť.

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#5 Příspěvek od miroja »

Pre ilustraciu, obrazok z netu. Novsi model, bez automatickeho sytica.
Přílohy
S100motor.jpg

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#6 Příspěvek od Artaban001 »

Proč vlastně vedla hadička od držáku vrtule chladiče? - to je odvětrání klikovky a držák je využit jako trubice?

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#7 Příspěvek od konosuke »

Za provozu motoru rourka saje okolní vzduch...zablindoval jsem
kouskem PVC hadičky ucpané samořezným vrutem
(origoš karbec vložen z fabriky tuhle "vymoženost" neměl)
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#8 Příspěvek od kutilmil »

Zrejme to tak bude. Dutý držiak vrtule a slúži ako rúrka. Ja čo som mal 100 tak tam to už bolo z veka ventilov.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Jestli si to dobře pamatuju, tak tou dutinou v rameni větráku se mazalo ložisko toho větráku olejovou mlhou z klikovky. Odsávání usměrňovalo proudění vzduchu tím ramenem. Bylo to učuněný na tisícovkách, stovky/stodesítky to v první generaci převzaly. Při "fejsliftu", kterej u stovek jinak znamenal jen doslova kosmetický změny na kastli se tohle odsávání spolu se změnou typu karburátoru odstranilo. Stodesítky "elesky" pak navíc dostaly dvoukomorovej karbec z "erka".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#10 Příspěvek od kutilmil »

Máte niekto šajnu aký zmysel malo to prisávanie vzduchu do karburátora tou malou trubičkou?

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#11 Příspěvek od passion »

Z webu:

"Přípojka odvětrání klikové skříně je pouze jednoduchý kanál malého průměru vedoucí pod škrtící klapku, který je hadičkou propojen s tlumičem hluku sání, kam je vyvedeno odvětrání klikové skříně. Dříve se odvětrání řešilo volně přes lapač oleje do ovzduší, později se uzákonilo odvětrání zpět do sání motoru z důvodu poklesu škodlivých emisí (také lapače oleje nebyly dostatečně účinné). Přípojka zároveň slouží jako základní přívod vzduchu při volnoběhu (vyřazením z provozu se chod motoru ve volnoběhu zhorší). Toto odvětrání je funkční jen při volnoběhu, v jiných režimech se plyny z klikové skříně nasávají přímo přes difuzor."

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#12 Příspěvek od Ondra2 »

A to ložisko větráku se maže vazelínou z lisu. Mazací místo je pod tím šroubem co je ním přišroubovaný držák krytu větráku.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#13 Příspěvek od Celeron »

Jo ale to byla Home Made úprava. Já to přimazávání na MB1000 ani na 120LS neměl a ložiska větráku vydržela až do smrti kastle.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#14 Příspěvek od Ondra2 »

To nebylo home made, to je normálně v dílenské příručcce. Ten šoub se měl vyšroubovat, místo něho našroubovat maznice a natlačit vazelínu. Jasně, ono to většinou vydrželo celou životnost auta, protože té vazelíny je tam hromada a není to tolik v teple jako třeba pumpa.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#15 Příspěvek od Celeron »

Ale jo, vím, že se to dělalo. Když jsi to s lisem přehvízdl, tak potom vrtule nebo řemenice vymalovala celej motorovej prostor šmírem.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Poradna“