Záleží predsa od sily, ktorou sa stláča, a prevodu aby ju stlačil. Pri silnej pružine a dobrom prevode by mohla byť aj malá.rnbw píše:Aku velkost by asi tak mala ta pruzina? Ako cely vlak? Alebo este vacsiu?
Předřazený rezistor u transformátoru?
Moderátor: Moderátoři
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Moderní setrvačníky umí i 100 000 ot/min, takže i tam by šlo akumulovat energii. Prostě by stroj nafasoval ulitu jak šnek (klidně jako jeden vagón) a v ní setrvačník. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale asi by byl trošku problém v zatáčkách kvůli gyroskopickému efektu.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale asi by byl trošku problém v zatáčkách kvůli gyroskopickému efektu.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Trolejbus na setrvačník dávno jezdil : https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
U tramvají typu T3SUCS a KT8D5 se to k topení využívalo. Ty ovšem zase neuměly rekuperovat. U nových souprav jsou odporníky obvykle na střeše, ale je možná rekuperace. Problém s tím používáním k vytápění byl hlavně u KT8D5, kde odporníky po zkušebním sjezdu z Barrandova byly tak horké, že už to nebylo topení ale flambování
Byl to jeden z důvodů, proč tam pak tento typ nemohl.
Takže pro smysluplné využití by byla ještě potřeba nějaká regulace, kolik teplého vzduchu pak foukat dovnitř a kolik ven.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Takže pro smysluplné využití by byla ještě potřeba nějaká regulace, kolik teplého vzduchu pak foukat dovnitř a kolik ven.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele: