Mercedes C220 - nefunguje ručna brzda

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
boraicho
Příspěvky: 130
Registrován: 28 črc 2006, 02:00

Mercedes C220 - nefunguje ručna brzda

#1 Příspěvek od boraicho »

Čaute, viem že sú tu aj mechanici, tak možno niekto poradí.
Kamoš mi doviezol v sobotu ráno na odťahovke auto.Do tej chvile som nevedel čo za auto.
je to mercedes C220 coupe 2016 alebo 2017.

Problem je že nefunguje ručna brzda. furt hlási na pristrojovke že je zabrdzena či čo.
ked stlačim tlačitko "P" tak pošle signal do brzdy 2,5V po dobu asi 2s. lenže neviem či to tak ma byť alebo nie, mam pocit že tie motorčeky maju v sebe elektroniku ktorá po tom kábliku aj komunikuje s RJ

ked pripojim priamo na motorček 12V tak motorček funguje, aj zablokuje koleso, a ked prepolujem tak ho odblokuje. ale teraz neviem prečo riadiaca posiela len 2,5V napetie do motorčeka. prikladam fotku.

nevie niekto ako to funguje celý ten mechanizmus?
Fakt ďakujem za rady.

(inač auto funguje, ale ma vady, ked je studene nepáli jeden valec. Ked sa nahreje tak palia všetky valce ale nefuka turbo. A vždy po nastartovani toči takmer do 5tis (do červeneho poľa) ale neťaha, a po prejdení 500metrov sa prepne do nudzoveho režimu alebo čo lebo sa obmedzia otačky len do 3tisic , nema niekto skusenosť nejaku?)
Přílohy
262215010_470812094550191_7829365787745624554_n-min.jpg
273032123_4951431538256140_4389585002714862180_n-min.jpg
1645468998381-min.jpg

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#2 Příspěvek od Jodr »

U aut s elektrickou parkovací brzdou to funguje tak, že RJ hlídá proud odebíraný motorem brzdy v rozmezí 3 až 4A. Dignostika má funkci zavřít brzdy, tam je proud pro každé kolo vidět. Pokud RJ nedá 12V do motorů, má problém

tak jsem se podíval na vypínací proud parkovací brzdy. Když zavře nebo otevře, proud motoru na dorazu je 17,5A na jedné a 18,2A na druhé straně.
Naposledy upravil(a) Jodr dne 27 úno 2022, 17:52, celkem upraveno 1 x.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

Do servisní polohy tu ruční brzdu dostaneš? Pokud ano, zkus potom udělat základní nastavení, jako když měníš destičky. Diagnostiku koukám máš, tak toto vyzkoušej, jestli tě tam teda ta Delphina vůbec pustí.

Co se týká motoru, tak tam nejspíš zlobí vstřik(y). Ty piezo-sračky kvůli Euro 6 tě vypečou kdykoliv. Kvůli tomu nejspíš motor padá do nouzáku. Oprava vyjde nejspíš pěkně draho. Chce to ale pořádně zdiagnostikovat, aby si neměnil díly a platil, a pořád to nejelo :lol:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#4 Příspěvek od BOBOBO »

OT když je na opici , musí být na banány . Co dělá tady ? U chudých bastlířů ? Navštiv servis . Ono to tak , pokud to zase neprodáš , dopadne .... Můj dvorní mechanik chtěl taky medvěda a má . Až tady jsem poznal spoustu nesmyslů , kterými jsou tato hybovadla zbytečně procpána . Měl problémy s klimatizací . Jenže nebyl problém s klimou , ale elektroventily na topení , stejné jako u pračky , udělaly svoje . Stejnětak měl problém se vstřiky . Měl diagnozu za 4litry a nic . Potom vyklopil ve značce za diag 12 a už to věděl . :lol: :lol: :lol: Dobře jim tak .

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

Jo, přecpaný zbytečnostma to je. To je pravda. Ono je to všechno super, dokud se milé autí nezačne sr@át. Třeba Meďouři byly spolehlivý do tý doby, dokud se motovali motory OM603, 604, 605, 606. Pak byly common rail OM668, 611, 612, 613 a tím končí spolehlivost. Nespolehlivost začíná motory OM628 až do současnosti.
O komfortní výbavě ani nemluvím. Tam jsou řídící jednotky nacpaný úplně po selym autě a svazky kabelů nezřídka dosahují i 50ti mm v průměru.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od rnbw »

Pri zanovnom aute nezanedbatelnej hodnoty by som majitelovi odporucal ho dat do servisu, kde uz nejaky ten Mercedes opravili...

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#7 Příspěvek od Sandal »

Určitě, a nemusí to být zrovna autorizák. Mám v povědomí šikovný servisy, který si poradí rychleji a levněji než v autorizáku. Tam podle mě asi ani nevědí, co je paralelní diagnostika. Tím je nechci pomlouvat, ale na mě to tak působí.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
boraicho
Příspěvky: 130
Registrován: 28 črc 2006, 02:00

#8 Příspěvek od boraicho »

Takže riadiaca ma poslať 12V do motorčekov na brzde, takže tam bude zrada.


jeden vstrek sa kupil nový, ale nepomohlo. skusili sa aj vymeniť vstreky medzi valcami , stále nepomohlo. Môže byť že je stara nafta? auto dlho stálo.

auto bolo v bežnom servise, nechali sme už 1000€ ale nič sa nezlepšilo.

autorizovaný si zatiaľ nechavame na koniec, tam to lacné nebude.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#9 Příspěvek od passion »

Kompresné tlaky meral niekto?

Uživatelský avatar
boraicho
Příspěvky: 130
Registrován: 28 črc 2006, 02:00

#10 Příspěvek od boraicho »

tlaky merané v servise v ktorom menili vstrek za nový, hovoria že v poriadku.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#11 Příspěvek od Sandal »

Vstřiky byly na testu? Docela by mne to zajímalo, a jestlipak servis ty vstřiky správně nakódoval.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
boraicho
Příspěvky: 130
Registrován: 28 črc 2006, 02:00

#12 Příspěvek od boraicho »

bol som dnes u typka s diagnostikou, vstreky sú nakodovane správne. skusili sme ich vymazať a nakodovať na novo, a všetko v poriadku, čisla na vstrekoch su zhodne s diagnostikou.

ale obaja sme mali pocit že chyba bude asi mechanicka, možno kriva ojnica možno zle tesnia ventile, ... a elektronika to vyhodnoti ako chyba vstrekov...

čo vy na to?
Přílohy
kodovanisvstrekovc222d22.jpg
kodovanisvstrekovc222d2.jpg
kodovanisvstrekovc222d.jpg

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#13 Příspěvek od passion »

Písal si, že ste merali tlaky a sú OK. Ak by si mal čosi zlé na mechanike, tlak na danom valci OK nebude.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od rnbw »

Ked vo valci tlak a nafta, tak sa snad musi vznietit.
Nie je niekde poskodeny kabel?

Uživatelský avatar
boraicho
Příspěvky: 130
Registrován: 28 črc 2006, 02:00

#15 Příspěvek od boraicho »

Kablovačka vyzera divne, len tak hocijako omotana izolačkou, neviem či to tak ma byť, ale nevyzerá to žeby chyba bola v kablovačke lebo po elektrickej stránke všetko funguje.

ale nefunguje RJ od parkovacich brzd, zrejme je vytopena. a treba vymeniť.
Přílohy
1645955422234 - kopie.jpg
1645955422226 - kopie.jpg

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“