Kytarový piezokrystalový a cívkový snímač do jednoho vstupu
Moderátor: Moderátoři
U kytarových efektů je to trochu jinak než u audia, u toho ts o žádný věrný přednes nejde, spíš naopak a právě staré oz JRC4558 třeba z 80tých let, jsou velmi ceněné, protože mají jiný "zvuk" než momentálně vyráběné typy
(a impedanci tam řeší tranzistor na vstupu)
Je to asi jako by jsi chtěl nějak vylepšovat původní fuzz face, některé efekty mají prostě už své a pro jejich původní verze nelze nic vylepšit
Něco jiného je to třeba u delaye, tam má smysl řešit oz kvůli nějakému šumu apod. ale tady vážně ne.
jinak ano, na ten piezo vzít něco s fet vstupem jak je ve schematu
já předpokládám že nejdříve přijde nadšení z toho že to vůbec funguje a pak započne přehazování oz v paticích, to už musí patřit k věci : )
(a impedanci tam řeší tranzistor na vstupu)
Je to asi jako by jsi chtěl nějak vylepšovat původní fuzz face, některé efekty mají prostě už své a pro jejich původní verze nelze nic vylepšit
Něco jiného je to třeba u delaye, tam má smysl řešit oz kvůli nějakému šumu apod. ale tady vážně ne.
jinak ano, na ten piezo vzít něco s fet vstupem jak je ve schematu
já předpokládám že nejdříve přijde nadšení z toho že to vůbec funguje a pak započne přehazování oz v paticích, to už musí patřit k věci : )
Přesně tak! Pokud jde o efekty, tak tam ty staré vybuzené pomalé operáky s trojúhelníkem na výstupu místo sinusovky svůj smysl mají. Dokáží když je to žádoucí i pěkně "nabrousit" zvuk z kytary.
A také ten nostalgický styl zvuku je žádoucí třeba pro stejný zvuk revival kapel z osmdesátých let, tam to patří
Moje poznámka ke starým operákům v tom odkazu na efekt, mnou nebyla přesně vyjádřena. Měl jsem na mysli jejich použití v obvodech, které nevyrábí žádný efekt, ale jejich primárním určením je pravdivé zesílení zvuku. Tam byla ta druhá půlka 4558 použita v horní prostřední části schématu jako TONE/VOLUME zesilovač. Tak tam bych viděl raději kvalitní operák, co si nebude moc "vymýšlet a prznit procházející zvuk". Ale třeba autoři chtěli i po tomto stupni přidání nějakého zkreslení
Čas od času mi donesou známí muzikanti něco na opravu. A někdy se při zkoušení opraveného přístroje zarazí a kroutí hlavou s poznámkou:
- Ty jsi mi tam přidal výkon na dvounásobek ... (to bylo kombo s elektronkami na konci).
- Má to o hodně lepší zvuk ... (také kombo, tentokrát komplet polovodičové).
Takže někdy se nechá i vylepšovat
Vašek
A také ten nostalgický styl zvuku je žádoucí třeba pro stejný zvuk revival kapel z osmdesátých let, tam to patří
Moje poznámka ke starým operákům v tom odkazu na efekt, mnou nebyla přesně vyjádřena. Měl jsem na mysli jejich použití v obvodech, které nevyrábí žádný efekt, ale jejich primárním určením je pravdivé zesílení zvuku. Tam byla ta druhá půlka 4558 použita v horní prostřední části schématu jako TONE/VOLUME zesilovač. Tak tam bych viděl raději kvalitní operák, co si nebude moc "vymýšlet a prznit procházející zvuk". Ale třeba autoři chtěli i po tomto stupni přidání nějakého zkreslení
Čas od času mi donesou známí muzikanti něco na opravu. A někdy se při zkoušení opraveného přístroje zarazí a kroutí hlavou s poznámkou:
- Ty jsi mi tam přidal výkon na dvounásobek ... (to bylo kombo s elektronkami na konci).
- Má to o hodně lepší zvuk ... (také kombo, tentokrát komplet polovodičové).
Takže někdy se nechá i vylepšovat
Vašek
vstupní konektor propojí "zem" a "mínus baterky" proto aby se nevybíjela když se na efekt nehraje
a napájecí konektor odpojí plus baterky když se vsune do konektoru externí zdroj 9V
jednoduše si smaž baterku v obrázku i ten power konektor, co je před D8 vlevo, tě nazjímá jako
baterka či jiný zdroj je pořád mezi +9V a zem
a napájecí konektor odpojí plus baterky když se vsune do konektoru externí zdroj 9V
jednoduše si smaž baterku v obrázku i ten power konektor, co je před D8 vlevo, tě nazjímá jako
baterka či jiný zdroj je pořád mezi +9V a zem
Bez operáku to nebude fungovat, když se podíváš, ty potencáky jsou zapojený v jeho záporný zpětný vazbě, takže fungujou vlastně "obráceně" - když se zmenšuje jejich odpor vřazenej do smyčky ZV, záporná vazba roste a klesá podíl příslušnejch kmitočtů ve výstupním signálu - a opačně. Ten operák svým zešílením zároveň pokrejvá napěťový ztráty signálu, který na těch potencákách vzniknou - abys na výstupu měl napěťovou úroveň pokud možno stejnou, jako máš na vstupu. I proto se na to mají používat operáky s malým šumem, aby ti do signálu nevnášely nadbytečnej balast. Jde samozřejmě hnout se základním zešílením a mít tam ještě navíc nějakej zisk, obvykle se ale nastavuje "jednotkový zešílení" = pouhý vyrovnání ztrát, takže kolik mV na vstupu, tolik ± nějakej autobus i na výstupu.
A Ferdislave, docela dobrý hodnoty součástek, nemyslíš?
47F, 100F, to jsou kondy jako barel, čoveče, kam to v tom distoršnu schováváš? To ten efekt vozíš na hraní na kolečku? Doporučuju - kup si motučko, nenadřeš se s tím tolik ...
A Ferdislave, docela dobrý hodnoty součástek, nemyslíš?
47F, 100F, to jsou kondy jako barel, čoveče, kam to v tom distoršnu schováváš? To ten efekt vozíš na hraní na kolečku? Doporučuju - kup si motučko, nenadřeš se s tím tolik ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Jirko jak píše kolega
jinak na hudbu je zvukově lahodnější pasivní korekce typu fender třeba, ale stejně tam musíš použít nějaký OZ nebo TR pro zesílení, bo ten obvod má veliký útlum..
Ekkare, já to nekreslil hele, ale myslím že každý kdo ví co je kondenzátor, pozná že tam chybý něco v označení a co to je : )
jinak na hudbu je zvukově lahodnější pasivní korekce typu fender třeba, ale stejně tam musíš použít nějaký OZ nebo TR pro zesílení, bo ten obvod má veliký útlum..
Ekkare, já to nekreslil hele, ale myslím že každý kdo ví co je kondenzátor, pozná že tam chybý něco v označení a co to je : )
Ekkare a Ferdislave, děkuji za odpovědi a omlouvám se za opožděnou reakci, nějak se ke mně nedostalo avízo.
Podařilo se mi s těmi operáky sladit ty magnetodynamické snímače s piezokrystalovým.
Budu tedy muset přidat další spotřebič, nebo se na to vykašlat a přizpůsobit zvuk na zesilovači.
Teď jsem dostal nabídku na malý zesilovač s rozsáhlým ekvalizérem, ale se vstupy pro mikrofony tedy s citlivostí v řádu mV. Dá se do toho nějak připojit kytara? Nebo se tomu raději vyhnout?
Podařilo se mi s těmi operáky sladit ty magnetodynamické snímače s piezokrystalovým.
Budu tedy muset přidat další spotřebič, nebo se na to vykašlat a přizpůsobit zvuk na zesilovači.
Teď jsem dostal nabídku na malý zesilovač s rozsáhlým ekvalizérem, ale se vstupy pro mikrofony tedy s citlivostí v řádu mV. Dá se do toho nějak připojit kytara? Nebo se tomu raději vyhnout?
Citlivost jednoduše snížíš odporovým děličem před vstup. Vzhledem k relativně vysokým zatěžovacím imprdelancím to budou odpory v řádu kiloohmů až desítek kiloohmů, jako prvotní nápad bych dal jednoduchou dvojici s poměrem 9k1 a 1k0 neboli dělicí poměr 10:1 = kiloohm paralelně mezi samotnej vstup a společnou zem, "devítikilo" mezi zdroj signálu a vstup toho preampu. Podle výsledku následnýho otestování bych pak upravil ten dělicí poměr na větší nebo menší.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!