Kondenzátor do indukce
Moderátor: Moderátoři
No, takže abych se vrátil k původnímu dotazu:
tazatel by měl uvést (nejlépe nakreslit část schématu), jak je výkonový stupeň koncipovaný. Z fotek mám dojem (ale jde o naprosté vaření z vody), že by mohlo jít o polomůstek a vadný C je tedy sériově s cívkou plotýnky, nebo je součástí kapacitního děliče v polomůstku.
Čili tam by potom v podstatě odpadalo rezonanční zvýšení proudu (existující v paralelním rez. obvodu) a ty doporučované KEMETy by mohly vyhovět.
tazatel by měl uvést (nejlépe nakreslit část schématu), jak je výkonový stupeň koncipovaný. Z fotek mám dojem (ale jde o naprosté vaření z vody), že by mohlo jít o polomůstek a vadný C je tedy sériově s cívkou plotýnky, nebo je součástí kapacitního děliče v polomůstku.
Čili tam by potom v podstatě odpadalo rezonanční zvýšení proudu (existující v paralelním rez. obvodu) a ty doporučované KEMETy by mohly vyhovět.
Takže jde o klasický paralelní rezonanční obvod (zapojení je obdoba těch mnou uvedených výše) a v něm hrozí proudové poddimenzování kondenzátoru, jak píšu tamtéž.
Pro použití toho IGBT s větší kapacitou hradla bych odpor 39R zmenšil tak na polovinu, nebo spíš rovnou dal 15R.
Co za typy je na pozicích budících transistorů?
Jaká je indukčnost cívky v plotýnce?
Samozřejmě to zapojení bez osazeného IGBT se při připojení na síť musí chovat naprosto korektně. Pokud vyhazuje jistič, tak je někde nějaký další problém... Nevyhazuje ten jistič Graetz a nakopnutá dioda v něm? Pokud původní IGBT odešel do zkratu, tak bych se tomu nedivil...
Pro použití toho IGBT s větší kapacitou hradla bych odpor 39R zmenšil tak na polovinu, nebo spíš rovnou dal 15R.
Co za typy je na pozicích budících transistorů?
Jaká je indukčnost cívky v plotýnce?
Samozřejmě to zapojení bez osazeného IGBT se při připojení na síť musí chovat naprosto korektně. Pokud vyhazuje jistič, tak je někde nějaký další problém... Nevyhazuje ten jistič Graetz a nakopnutá dioda v něm? Pokud původní IGBT odešel do zkratu, tak bych se tomu nedivil...
No tak se ten 10uF kondenzátor při vyšším napětí nějak nedestruktivně proráží (je to ale dost nepravděpodobné), nebo je jistič "přecitlivělý" na pulsní přetížení při připojení atd.
Je třeba hledat, měřit a zkoušet, v této oblasti se moc zázraky nedějí a vše nějak souvisí s fyzikou.
Jak se zapojení bez IGBT chová při připojení na síť přes sériově zapojenou tepelnou kouli cca 100W?
S těmi budiči S8050 a S8550 půjde klidně odpor snížit na oněch 15R, mají Icmax 1,5A a zde jde pouze o úzké pulsy při nabíjení a vybíjení kapacity hradla IGBT + nějaký příspěvek z Millerovy kapacity...
Jinak pro další orientaci z uvedených údajů vyplývá, že pracovní frekvence by měla být okolo 29 kHz.
Je třeba hledat, měřit a zkoušet, v této oblasti se moc zázraky nedějí a vše nějak souvisí s fyzikou.
Jak se zapojení bez IGBT chová při připojení na síť přes sériově zapojenou tepelnou kouli cca 100W?
S těmi budiči S8050 a S8550 půjde klidně odpor snížit na oněch 15R, mají Icmax 1,5A a zde jde pouze o úzké pulsy při nabíjení a vybíjení kapacity hradla IGBT + nějaký příspěvek z Millerovy kapacity...
Jinak pro další orientaci z uvedených údajů vyplývá, že pracovní frekvence by měla být okolo 29 kHz.
Já jsem se ptal na zapojení komplet (tedy i s oním C 10uF, ale bez IGBT) a při připojení k síti přes tepelnou kouli...
Pokud není v pořádku celý zbytek zapojení, a to tak, jak byl původně, tak nemá vůbec žádný smysl tam dávat IGBT.
A samozřejmě mluvím pořád o jednom "kanálu" (pro jednu plotýnku), neb z fotek mám dojem, že elektronika je pro víc (4?). Ty ostatní "kanály" je třeba nejlépe úplně odpojit od napájení, nebo alespoň zablokovat tak, aby se při testech nemohly zapnout.
Pokud není v pořádku celý zbytek zapojení, a to tak, jak byl původně, tak nemá vůbec žádný smysl tam dávat IGBT.
A samozřejmě mluvím pořád o jednom "kanálu" (pro jednu plotýnku), neb z fotek mám dojem, že elektronika je pro víc (4?). Ty ostatní "kanály" je třeba nejlépe úplně odpojit od napájení, nebo alespoň zablokovat tak, aby se při testech nemohly zapnout.
Naposledy upravil(a) JirkaZ dne 09 bře 2022, 22:13, celkem upraveno 1 x.
Ale co žhne? 100W tepelná koule? Nebo větší?
100W tepelná koule bude s 10uF kondenzátorem téměř normálně svítit, ten příkon vs jalový proud jsem podcenil. Viz Falstad na https://tinyurl.com/ya299cln.
Takže je třeba použít podstatně vyšší příkon tepelné koule, nebo lépe tu žehličku či třeba varnou konvici. A měřit (multimetrem nebo lépe osciloskopem - pozor na zem = PE(N) u běžných osciloskopů!), co se děje před a za Graetzem, prostě zda ten proud ze sítě bez buzení plotýnky je pouze následkem reaktance toho 10uF kondenzátoru nebo ne a zda kondenzátor snáší trvalé připojení na síť.
Všechno bez osazeného IGBT. A samozřejmě bez hraní si s ovládáním (jestliže tam není IGBT, tak ani nemůže mít vliv, leda že by se mršilo ještě cosi před koncovým stupněm a bylo to napájené z Graetzu apod.).
100W tepelná koule bude s 10uF kondenzátorem téměř normálně svítit, ten příkon vs jalový proud jsem podcenil. Viz Falstad na https://tinyurl.com/ya299cln.
Takže je třeba použít podstatně vyšší příkon tepelné koule, nebo lépe tu žehličku či třeba varnou konvici. A měřit (multimetrem nebo lépe osciloskopem - pozor na zem = PE(N) u běžných osciloskopů!), co se děje před a za Graetzem, prostě zda ten proud ze sítě bez buzení plotýnky je pouze následkem reaktance toho 10uF kondenzátoru nebo ne a zda kondenzátor snáší trvalé připojení na síť.
Všechno bez osazeného IGBT. A samozřejmě bez hraní si s ovládáním (jestliže tam není IGBT, tak ani nemůže mít vliv, leda že by se mršilo ještě cosi před koncovým stupněm a bylo to napájené z Graetzu apod.).
Žhne 200W koule.
Přes ovládání sepnu relé, které teprve pustí napětí na kondík a Graetz a dále.
Co je mi divný je, že když opět přes ovládání indukci vypnu, relé je pořád seplé. Ani po delší době nevypne (zřejmě kvůli dochlazování), jenom když vypnu napájení. Zem na scopu bych měl mít odpojenou, tak uvidím co naměřím.
Přes ovládání sepnu relé, které teprve pustí napětí na kondík a Graetz a dále.
Co je mi divný je, že když opět přes ovládání indukci vypnu, relé je pořád seplé. Ani po delší době nevypne (zřejmě kvůli dochlazování), jenom když vypnu napájení. Zem na scopu bych měl mít odpojenou, tak uvidím co naměřím.