JO! Konečně slovo, na který se čekalo!!!
Moderátor: Moderátoři
JO! Konečně slovo, na který se čekalo!!!
Přelomovej rozsudek:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/pr ... ]Přelomový rozsudek rakouského soudu je těžkou ránou pro elektromobily, lži a přetvářka už neprojdou
16.5.2022 Petr Prokopec
Přelomový rozsudek rakouského soudu je těžkou ránou pro elektromobily, lži a přetvářka už neprojdou
EU vnucuje lidem elektrická auta všemi prostředky a výrobci se s ní rozhodli jet na jedné lodi. Protože jde o z podstaty nekonkurenceschopná auta, malují jejich schopnosti narůžovo a zamlčují podstatné informace. Rakouský soud teď už pravomocně rozhodl, že to dále nelze tolerovat.
Letos tomu bude už pět let, co Evropská unie změnila metodiku měření spotřeby a emisí aut. V rámci do té doby používaného režimu NEDC totiž výrobci dosahovali až absurdně nízkých čísel, kterých motoristé na reálných silnicích neměli šanci dosáhnout. Nová procedura WLTP to změnila k lepšímu, i v jejím případě lze ale realitu ohýbat, pakliže je to žádoucí. A výrobci toho využívají hlavně u elektromobilů, jejichž akumulátory uloží - zvlášť vzhledem k jejich hmotnosti - velmi malé množství energie. A tak na dojezd má výrazný vliv kde co - od zapnutého rádia či klimatizace až po venkovní teplotu.
Právě proměnlivé podmínky se mohou snadno stát Achillovou patou pomalu všech elektrických aut. Není to nová informace, už jsme si nejednou ukázali, jak obrovský vliv na dojezd má pokles teploty o pouhých 9°C, to ale uvádíme my a některá další média. Od výrobců aut se nic takového nedozvíte - u elektromobilů svítí jako udávaný dojezd obvykle číslo dosažené za naprosto ideálních podmínek. V praxi jej zopakovat lze, ne že ne, ale jen jízdou, kterou nikdo běžně nepraktikuje, a za teplot, které panují pár dnů v roce. Jindy je moc zima, popř. moc horko.
Že to je značně zavádějící, nejnověji rozhodl vyšší krajský soud v rakouském Linci. Ten se totiž postavil na stranu majitele Volkswagenu e-Golf, který měl dle továrních údajů zvládat na jedno nabití 230 kilometrů. Tak tomu nicméně bylo jen za optimálních, tedy rozumějte za laboratorních podmínek. Onen motorista ovšem žije v horské oblasti, kde jsou nižší teploty, a kde tak dojezd klesal na 110 až 120 kilometrů.
Dle rozhodnutí soudu automobilka pochybila, když zákazníka neinformovala o tom, že s nižšími teplotami dojezd vozu zásadně klesá. Volkswagen se bránil s tím, že informace si zákazník mohl vyžádat od dealera či zjistit jinými způsoby, podle soudu ale není odpovědností zákazníka se po takových informacích pídit. Z rozhodnutí tak vyplývá, že Volkswagen - a nejde jen o případ VW - informace zamlčuje záměrně, aby elektrická auta postavil do lepšího než skutečného světla. A tak zmatení kupce nese plnou odpovědnost. VW tedy musí dříve prodaný e-Golf odkoupit, a to za 32 100 Eur (cca 794 tisíc Kč), v čemž je již zahrnuta i kompenzace poškozeného majitele.
Osud jednoho konkrétního vozu a jeho majitele nicméně ponechme stranou, mnohem podstatnější je samotný rozsudek. Je totiž vnímán jako precedens, kterého mohou využít i další vlastníci elektrických aut, která zvlášť v rakouském prostředí snadno v praxi zaostávají za sliby automobilek. Otevírá se tak riziko dalších soudních pří, kterým mohou výrobci zabránit aspoň do budoucna tak, že o dojezdu budou informovat čestněji. A to by pro změnu znamenalo problém pro rozšíření elektromobilů, neboť při jakkoli náročnějším využití je dojezd elektrických aut nepředstavitelně nižší než u těch konvenčních. A dobití rozhodně není otázkou minut.
„Rakouský soud zastavil snůšku lží výrobců elektrických aut,“ uvedl k přelomovému rozsudku právník poškozeného řidiče Michael Poduschka. Ten dodal, že „pokud v zimě, často navíc i bez zapnutého topení, zvládnete ujet výrazně menší vzdálenost, než jaká vám byla prodejcem přislíbena, pak se jedná o vadu poškozující uživatele. Zákazník totiž věří tomu, co mu prodejce řekne. Rozhodně by neměl zkoumat jiné materiály či hledat na internetu, zda jsou udávané informace korektní“.
Jsme tedy vskutku zvědavi, co tento verdikt způsobí. Aktuálně už jen dodáme, že se jedná o druhoinstanční, tedy pravomocné rozhodnutí. Zákazník přitom vyhrál i první soudní řízení, proti jehož výsledku se VW odvolal. Znovu ale prohrál a navíc mu byla o 1 000 Eur (24 750 Kč) navýšeno odškodnění, které musí zákazníkovi zaplatit.[/quote]
Tohle bude €urohujery bolet !!!!
https://www.autoforum.cz/predstaveni/pr ... ]Přelomový rozsudek rakouského soudu je těžkou ránou pro elektromobily, lži a přetvářka už neprojdou
16.5.2022 Petr Prokopec
Přelomový rozsudek rakouského soudu je těžkou ránou pro elektromobily, lži a přetvářka už neprojdou
EU vnucuje lidem elektrická auta všemi prostředky a výrobci se s ní rozhodli jet na jedné lodi. Protože jde o z podstaty nekonkurenceschopná auta, malují jejich schopnosti narůžovo a zamlčují podstatné informace. Rakouský soud teď už pravomocně rozhodl, že to dále nelze tolerovat.
Letos tomu bude už pět let, co Evropská unie změnila metodiku měření spotřeby a emisí aut. V rámci do té doby používaného režimu NEDC totiž výrobci dosahovali až absurdně nízkých čísel, kterých motoristé na reálných silnicích neměli šanci dosáhnout. Nová procedura WLTP to změnila k lepšímu, i v jejím případě lze ale realitu ohýbat, pakliže je to žádoucí. A výrobci toho využívají hlavně u elektromobilů, jejichž akumulátory uloží - zvlášť vzhledem k jejich hmotnosti - velmi malé množství energie. A tak na dojezd má výrazný vliv kde co - od zapnutého rádia či klimatizace až po venkovní teplotu.
Právě proměnlivé podmínky se mohou snadno stát Achillovou patou pomalu všech elektrických aut. Není to nová informace, už jsme si nejednou ukázali, jak obrovský vliv na dojezd má pokles teploty o pouhých 9°C, to ale uvádíme my a některá další média. Od výrobců aut se nic takového nedozvíte - u elektromobilů svítí jako udávaný dojezd obvykle číslo dosažené za naprosto ideálních podmínek. V praxi jej zopakovat lze, ne že ne, ale jen jízdou, kterou nikdo běžně nepraktikuje, a za teplot, které panují pár dnů v roce. Jindy je moc zima, popř. moc horko.
Že to je značně zavádějící, nejnověji rozhodl vyšší krajský soud v rakouském Linci. Ten se totiž postavil na stranu majitele Volkswagenu e-Golf, který měl dle továrních údajů zvládat na jedno nabití 230 kilometrů. Tak tomu nicméně bylo jen za optimálních, tedy rozumějte za laboratorních podmínek. Onen motorista ovšem žije v horské oblasti, kde jsou nižší teploty, a kde tak dojezd klesal na 110 až 120 kilometrů.
Dle rozhodnutí soudu automobilka pochybila, když zákazníka neinformovala o tom, že s nižšími teplotami dojezd vozu zásadně klesá. Volkswagen se bránil s tím, že informace si zákazník mohl vyžádat od dealera či zjistit jinými způsoby, podle soudu ale není odpovědností zákazníka se po takových informacích pídit. Z rozhodnutí tak vyplývá, že Volkswagen - a nejde jen o případ VW - informace zamlčuje záměrně, aby elektrická auta postavil do lepšího než skutečného světla. A tak zmatení kupce nese plnou odpovědnost. VW tedy musí dříve prodaný e-Golf odkoupit, a to za 32 100 Eur (cca 794 tisíc Kč), v čemž je již zahrnuta i kompenzace poškozeného majitele.
Osud jednoho konkrétního vozu a jeho majitele nicméně ponechme stranou, mnohem podstatnější je samotný rozsudek. Je totiž vnímán jako precedens, kterého mohou využít i další vlastníci elektrických aut, která zvlášť v rakouském prostředí snadno v praxi zaostávají za sliby automobilek. Otevírá se tak riziko dalších soudních pří, kterým mohou výrobci zabránit aspoň do budoucna tak, že o dojezdu budou informovat čestněji. A to by pro změnu znamenalo problém pro rozšíření elektromobilů, neboť při jakkoli náročnějším využití je dojezd elektrických aut nepředstavitelně nižší než u těch konvenčních. A dobití rozhodně není otázkou minut.
„Rakouský soud zastavil snůšku lží výrobců elektrických aut,“ uvedl k přelomovému rozsudku právník poškozeného řidiče Michael Poduschka. Ten dodal, že „pokud v zimě, často navíc i bez zapnutého topení, zvládnete ujet výrazně menší vzdálenost, než jaká vám byla prodejcem přislíbena, pak se jedná o vadu poškozující uživatele. Zákazník totiž věří tomu, co mu prodejce řekne. Rozhodně by neměl zkoumat jiné materiály či hledat na internetu, zda jsou udávané informace korektní“.
Jsme tedy vskutku zvědavi, co tento verdikt způsobí. Aktuálně už jen dodáme, že se jedná o druhoinstanční, tedy pravomocné rozhodnutí. Zákazník přitom vyhrál i první soudní řízení, proti jehož výsledku se VW odvolal. Znovu ale prohrál a navíc mu byla o 1 000 Eur (24 750 Kč) navýšeno odškodnění, které musí zákazníkovi zaplatit.[/quote]
Tohle bude €urohujery bolet !!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- jirka5
- Příspěvky: 564
- Registrován: 27 zář 2014, 02:00
- Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Ekkare, aby ses neradoval předčasně: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/skoda ... lu/2207470 ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele:
blížíme se k tomu že se začnou používat nové technologie, třeba volná energie, antigravitační systémy a další. Elon Musk a další již připravují uvést na trh elektromobily bez baterií s neomezeným dojezdem bez nustnosti doplnování jakéhokoli paliva. Politický systém na této planetě je již va svém konci. Omezení nejsou Fyzikální, ale politické ! Bojovníci za dodržování fyzilkáních zákonů budou za nedlouho jako bojovníci proti větrným mlýnům. Ted je otázkou kolik % lidí na elektrobastlírně si to přizná. koukněte na toto: https://www.youtube.com/watch?v=f1b9n0OxlTc
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Elektromobil by měl smysl jedině takto:
Auto v provedení asi jako Maluch, WWbrouk, nebo SMART. Bez nějakých asistenčních nesmyslů, pouze aby splňoval bezpečnost provozu, nemusel by mít ani topení či klimatizaci, protože by se používal jako vozidlo pro pohyb po nejbližším okolí - kdy by se využily následující výhody:
snadný parkování, v podstatě v pohotovosti v každým okamžiku, kdy jdu do ... (doplňte v případě potřeby), vytáhnu kabel z nabíječky a jedu z autem na nákup, úřad, či do práce... přijedu dom a hodím zpět auto na kabel.
Stejně, jako je nehorázná prasečina jet SUV-čkem do protější ulice do Lídlu na velký nákup, tak je nehorázná prasečina jezdit elektromobilem dlouhé trasy stejně, jako klasickým autem. Podle mě jde stejně jen o to, aby se zredukovalo množství aut tím, že spousta lidí na ně nebude mít ani v ojetým stavu, protože rozumně uvažující člověk ví, že převodem elektrické energie do chemických vazeb a jejich zpětným uvolňováním (jakýkoliv elektrický akumulátor), nemuže nikdy konkurovat moderním spalovacím motorům. Na "volnou energii", ani na nějaký malý jaderný reaktor v autě nevěřím - maximálně tak tomu, jestli bude vůle na vývoj palivových článků na metanol, či etanol - což by pak bylo o něčem jiným..
Auto v provedení asi jako Maluch, WWbrouk, nebo SMART. Bez nějakých asistenčních nesmyslů, pouze aby splňoval bezpečnost provozu, nemusel by mít ani topení či klimatizaci, protože by se používal jako vozidlo pro pohyb po nejbližším okolí - kdy by se využily následující výhody:
snadný parkování, v podstatě v pohotovosti v každým okamžiku, kdy jdu do ... (doplňte v případě potřeby), vytáhnu kabel z nabíječky a jedu z autem na nákup, úřad, či do práce... přijedu dom a hodím zpět auto na kabel.
Stejně, jako je nehorázná prasečina jet SUV-čkem do protější ulice do Lídlu na velký nákup, tak je nehorázná prasečina jezdit elektromobilem dlouhé trasy stejně, jako klasickým autem. Podle mě jde stejně jen o to, aby se zredukovalo množství aut tím, že spousta lidí na ně nebude mít ani v ojetým stavu, protože rozumně uvažující člověk ví, že převodem elektrické energie do chemických vazeb a jejich zpětným uvolňováním (jakýkoliv elektrický akumulátor), nemuže nikdy konkurovat moderním spalovacím motorům. Na "volnou energii", ani na nějaký malý jaderný reaktor v autě nevěřím - maximálně tak tomu, jestli bude vůle na vývoj palivových článků na metanol, či etanol - což by pak bylo o něčem jiným..
EV na dálnici je blbost. EV pro někoho jako já kdo dojíždí města a bydlí v rodinném baráku je boží. Proto je doma nafta + EV. Paradox je... EV jezdí více v zimě než v létě - všichni si ho prostě nechají vytopit předem a neškrábou. A když jedu s fosilem na naftu tak prskám proč někam musím a jaká je to ztráta času. Ale to už bylo nadepsáno nade mnou. Vše je prostě vhodné na něco. Smutné je, že pár blbů se to snaží protlačit silou.rnbw píše:Tam je to viac-menej jedno, pretoze dotankujes hocikde za 5 minut. Stoji to len peniaze.
Internet - metla lidstva
Můžeš, prosím, s tolerancí 2 roky, napsat, kdy to nastane? Jistě, bude to brzy, ale potřeboval bych to vědět trochu přesněji.radioelectrum píše:....blížíme se k tomu že se začnou používat nové technologie....! Bojovníci za dodržování fyzilkáních zákonů budou za nedlouho jako bojovníci proti větrným mlýnům...
rezisi, tady ale nikdo nechce slyšet, že to je tak trochu jinak. Tady v elektroautě nikdo nikdy neseděl a proto jasně vědí, že je to úplně k ničemu!
Prostě nejlepčí je ochcávka fkombi oturbená a na hlínách. To dojede do Chorvacka s plnym kufrem konzerf na jednu nádrž mámo!
A takové diskuse je třeba podporovat, protože jen tak si to lidi nebudou chtít pořídit a nám zůstanou aktuální výhody.![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Prostě nejlepčí je ochcávka fkombi oturbená a na hlínách. To dojede do Chorvacka s plnym kufrem konzerf na jednu nádrž mámo!
A takové diskuse je třeba podporovat, protože jen tak si to lidi nebudou chtít pořídit a nám zůstanou aktuální výhody.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)