JO! Konečně slovo, na který se čekalo!!!
Moderátor: Moderátoři
To si piš, že cpe... Hlavně v práci jak jim kvůli mě zdraží auta. Tento článek mi byl taky připomenut jak nikam nedojedu ještě než byl tady. A minule i borec před obchodem když jsem nastupoval měl hlášku právě s tím zdražováním elektřiny.
Prostě nejlépe nečekám žádnou reakci...
Nikdo mi na to nedal. Mám práci + živnost + sem nějaká brigáda, jsem abstinent a nekuřák.
Prostě nejlépe nečekám žádnou reakci...
Nikdo mi na to nedal. Mám práci + živnost + sem nějaká brigáda, jsem abstinent a nekuřák.
Internet - metla lidstva
Abych to uvedl na pravou míru: rozhodně nejsem nějak přehnaně při penězích. Bydlím na vesnici a tak jsou pro nás 2 auta skoro nutnost (pokud nechci trávit život čekáním na autobus - oba pracujem v Praze).PavelFF píše:Tak samozřejmě. Pokud bych nemusel řešit peníze a měl na 3 různá auta, klidně bych si jedno z nich jako elektrické pořídil._luky_ píše:....(mám 3 auta: elektro e-Golf, nafta Peugeot Partner a pak ještě "výletní" VW California taky na naftu)
Pro mě je to naprosto ideální kombinace: ....
Bohužel většina populace nemá ani mizerný milion Kč na jedno pitomé nové elektroauto. Někdy nemá ani na nové klasické auto. Dotace 150 tis.Kč při ceně kolem miliónu to nevytrhnou. Ani nevím, jestli u nás takové dotace jsou.
Takže aktuálních výhod si budete užívat ještě velmi dlouho.
To třetí auto je v podstatě "obytňák" a čirá rozmařilost.
Zároveň je potřeba říct roky výroby těch aut: 1997, 2004, 2017. Tedy dvě z těch 3 aut jsou rezavý pekáče. Aha, už nevypadám jako pracháč, že?
To elektroauto mám z čistě ekonomického důvodu: při 20kkm ročně je to úspora na naftě 40kKč, skoro žádný servis, parkování v Praze gratis, dálnice gratis.
Podle mě elektroauta nejsou všelék, ale mají svoje místo na slunci - umím si představit, že cca 50% aut by mohlo jezdit na elektřinu bez jakéhokoli problému s dojezdem nebo nabíjením.
Dotace pro plebs nejsou. Byly jen pro firmy, ale teď není ani to.
Naposledy upravil(a) _luky_ dne 20 kvě 2022, 09:13, celkem upraveno 1 x.
Tohle neznám. V mojí sociální bublině jsou všichni zvědaví jak daleko to dojede, jak dlouho se to nabíjí a jestli je svezu. Ale to je asi "sociální bublinou" a tím, že v kanceláři jsme všichni elektroinženýřirezis píše:mě spíš štve jak jsou lidi prostě naštvaní, a nevím jestli to zažívá i _Luky_ , ale setkávám se jak mi lidi říkají.. to kvůli tobě nám zdražili elektriku, stejně se ti to posere, a víš že při nehodě uhoříš, a stejně ti odejdou baterky....
Záleží na úhlu pohledu: Kamarád má Teslu a nemá jiné auto. (A ano, už s tím byl i v Chovatsku.)PavelFF píše:Už jen to, že máte doma oba celkem tři auta a jen jedno z nich je elektrické, ukazuje, že elektromobil není všelék. Kdybyste si směli ponechat jen jedno auto, byl by to elektromobil?
My prostě potřebujem dvě auta a umím si představit, že obě budou elektrický. Ale to třetí - "obytňák" - je prostě ještě v tomhle tisíciletí lepší mít na naftu. Loni jsme třeba byli v Albánii a tam jaksi nabíječky ještě nejsou.
Další věc je, že často si půjčuju přívěs a tažné s nějakou použitelnou zátěží můžou mít jen velká auta, která jsou mimo můj rozpočet i mimo můj vkus (SUV).
Ale popravdě jsem spekuloval, že bychom i na hory v zimě jeli elektrikou. Bohužel e-Golf neexistuje jako combi a do tohodle se ve 4 se sáňkama nevejdem.
Zajímalo by mě, jak to vyjde podobné auto na LPG. Nepočítej investici na úpravu pro LPG a ani nákup elektromobilu a ani průběžný servis. Jen stejné auto (kategorie), spotřeba v Kč v naftě, elektro a LPG._luky_ píše:To elektroauto mám z čistě ekonomického důvodu: při 20kkm ročně je to úspora na naftě 40kKč
Souhlasím, akorát si myslím, že to procento bude přece jen nižší. Když vezmu obří sídliště, bude tam hodně aut, která problémy s nabíjením mít budou._luky_ píše:...Podle mě elektroauta nejsou všelék, ale mají svoje místo na slunci - umím si představit, že cca 50% aut by mohlo jezdit na elektřinu bez jakéhokoli problému s dojezdem nebo nabíjením....
Mně by se taky jedno elektroauto hodilo. Manželka jezdí denně do práce jen asi 20km tam a zpět a jinak víceméně jen okolo komína. Dojezd ani nabíjení by tedy nebyl žádný problém. Ale co se mi nelíbí je cena za nové auto kolem milionu. Za ty peníze můžu pořídit asi 4 slušné menší ojetiny. Úspora za palivo při tak malém nájezdu nebude důležitá a 750tis. Kč by se mi vrátilo na úsporách až za hodně dlouho. Obávám se, že baterie už by byly po smrti a čekala by mě nová investice. Nejsem prostě fanda elektroauta, což je asi hlavní motivace pro jeho koupi.
Časem taky, jak píšeš, některé podpory (zdarma parkování, nabíjení, vjezd všude, bez dáln. poplatků, co já vím co všechno to je) pro elektroauta zmizí. I když na druhou stranu, restrikce vůči majitelům klasiky porostou... Ale možná bude všechno nakonec jinak. Jak už to tak bývá. Na masové rozšíření elektroaut v současném stavu techniky nevěřím. Nejsou na to zdroje. Je to prostě záležitost pro nadšence a/nebo movitou klientelu.
Jinak oceňuju, že máte s rezisem normální přístup k věci a nehorujete jen pro tu jedinou správnou variantu.
Ehm, situace se mění až příliš rychle. A ekonomickou stránku věci je potřeba posuzovat jako celek, jinak to zavání tím, že upravujem vstupy podle toho, jak chceme aby to vyšlo.p32 píše:Zajímalo by mě, jak to vyjde podobné auto na LPG. Nepočítej investici na úpravu pro LPG a ani nákup elektromobilu a ani průběžný servis. Jen stejné auto (kategorie), spotřeba v Kč v naftě, elektro a LPG._luky_ píše:To elektroauto mám z čistě ekonomického důvodu: při 20kkm ročně je to úspora na naftě 40kKč
Když jsem to auto kupoval, platil jsem 3Kč/kWh. Teď koukám do ceníku od 1.7. a je tam 9Kč/kWh. Jak chcete v týhle situaci něco plánovat, že?