EKKAR píše:A to se s tebou budu hádat. Na žádným gymplu, opakuju, NA ŽÁDNÝM GYMPLU, mu nikdo nesdělí nic z odbornýho předmětu. Gympl jako takovej je absolutně k h0vnu, protože výukový plány všech typů gymplů (čtyřletejch, osmiletejch, Walfdorskejch a já nevím ještě jakejch) ABSOLUTNĚ PREFERUJOU VÝUKU JAZYKŮ A HUMANITNÍCH (PA)VĚD. Po gymplu jedině jít na humanitní vejšku = medicínu, přírodní vědy, filozofku, práva, ještě tak ekonomku. Všecko ostatní vysoký školství ODBORNÝHO TECHNICKÝHO ZAMĚŘENÍ bude mít vždycky úspěšnější študenty původem z průmyslovek. Proč? Protože gymply neučej svoje študenty technicky myslet, leda tak akorát všecko vokecávat ... Pokud má kluk technický zájmy, tak nikdy žádnej gympl - ten ho akorát zhnusí vysokýma požadavkama na češtinu, matiku, chemii, fyziku teoretickejch pouček, dějepis a společenský pavědy - ale technickýho mu nedá absolutně nic. Dobrá průmka mu ty humanitní obory dá taky, ale v míře nejnutnější k žití = nikdo po něm nebude chtít páchat slohový memoáry na filozofický témata nebo básnický rozbory - pusť si film "Škola základ života" nebo "Cesta do hloubi študákovy duše" - pan Marvan nebo pan Plachta tam předvedli naprosto ukázkový "gymnaziální profesory" - ti dnešní proti nim umějí akorát navíc používat mobilní telefon - a to ještě ne všichni využijou všecky jeho funkce, jinak si s těma ve filmu představenýma postavičkama můžou naprosto v klidu potřásat paprčema, bo jsou jeden za vosumnáct a druhej za trojnásobek půltuctu ... Na průmce ti potomka daleko spíš vytáhnou na nějakou odbornou soutěž nebo praxi, udělá si praktický zkoušky z NĚČEHO - třeba jen blbou síťařinu, certifikáty od některejch firem jsou součástí výuky průmyslovek - a anglinu mu ta průmka dneska dá taky, troufám si říct, že s lepší TECHNICKOU úrovní než kdejakej gympl, zatímco o nějakým bastlení na gymplu by si mohl nechat jenom zdát, protože by na něj pro samou teorii a pavědy neměl čas. O nějakejch kroužcích kolem bastlení nebo odbornějších konzultacích ani nemluvím - polovička fyzikářů z gymplů nechápe Kirchhoffovy zákony a ještě častější je stav, že o elektrice vědí akorát to, že chodí po drátech a kope!!! Doslova jediný co mu po absolventuře gymplu zbyde bude maturita z předmětů, který nikde kromě dalšího studia HUMANITNÍHO SMĚRU nevyužije - a pokud neuspěje na vejšce (kdyby například udělal přijímačky, ale vyletěl v prvním nebo druhým járu), tak se s takovou maturitou bude moct posadit leda za kasu v Kauflandu nebo v Bille, protože NIC JINÝHO Z GYMPLU NEBUDE UMĚT. Jo, možná pokud bude mít proříznutou hubu a nebude se mu eklovat lhát až se mu bude od huby prášit, tak udělá kariéru jako politik (viz takovej Mareček Bendů, ten v životě nic jinýho než kariérního politika nedělal), pojišťovák nebo prodejce v autobazaru, ale to už nemá daleko k takovejm odpadům společnosti, jako je právník, exekutor nebo drogovej dýler ...
Tohle je naprostá snůška zakomplexovaných keců vůči gymplákům a to jsem sám SPŠE vystudoval.
Když jsem byl první roky na VUT, tak jsem měl podobný silácký mindset podobný tomu tvému na spolužáky z gymplu a koukal na ně spatra. O to víc jsem byl překvapen, když nás průmyslováky po pár letech lehce dohnali a naprostá většina z nich to v kariéře dotáhla dál než my z průmek. Pokud byla nějaká úmrtnost, tak byla zhruba na stejno mezi gympláky/průmkáři. Mám spolužáka z gymplu, co už první roky si hrál s bastlením kolem RF techniky, navíjel si sám cívky, trafa, měl náročnou bakalářku i diplomku a momentálně dělá v nadnárodní společnosti ceněného vývojáře. Další absolventi původně z gymplu dopadli podobně, pár jich si dokonce založilo vlastní firmy a startupy.
Koukal jsem teď na LinkedIn aktuálních i bývalých kolegů, kterých si cením. HW/FW vývojáři - 2/3 gympl, hw architekti komplexních systémů - oba gympl, sw vývojáři - půlka gympl.
Tak co tady meleš h-o-w-n-a o tom, že z gymplu vycházejí netechnický paka?!?
Na gymplu se vyučují jazyky a humanitní předměty. Wau so obvious. To jsi objevil dneska Ameriku?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Psal jsem tu, že to není žádný showstopper pro kariéru.
Naopak paradoxně to z určitých důvodů tomu děcku dá do budoucna mnohem víc. Ano, "utečou" jim nějaké ty certifikáty na sítařinu, ale tohle jsme měli možnost si udělat všechny certifikace CISCa na VŠ
A prosím vás...neohánějte se tady nějakou padesátkou - tu jsme měli možnost taky udělat na magistrovi. Na tahání kabelů po barácích sice potřebujete padesátku, ale jestli to někdo chce dělat po VŠ, tak je naprostý lempl. Na tohle se nestuduje průmka, natož VŠ, ale učnák! V každé dnešní normální firmě si nový zaměstnanci na vývojových pozicích dělají papír na padesátku bez ohledu na to, jestli mají nějaký platný z předchozího zaměstnání nebo školy!
Opakuju...sláva výběrových průmek je dávno pryč. Nevěřte řečem o nějaké tradici. Kdo neumí, ten tam teď učí - ano jsou vyjímky, ale je jich žalostně málo. Konkrétně na té SPŠE spoustu legend je dávno v důchodu nebo jsou pryč.
Je málo dětí, berou každého lempla a tak to pak vypadá.
Já na SPŠE nevzpomínám špatně, měl jsem fajn kolektiv, ale zpětně to hodnotím tak, že bych udělal mnohem líp, kdybych šel na ten gympl a po něm na VŠ. Nejvíc věcí jsem se stejně naučil sám doma...