Díííkes, moc všem děkuji za tipy a rady.....
Omrknu a uvidíme....
Odkud by to tak mohlo ještě být cítit, kdyby třeba ne z motoru, z elektroniky nahoře z panelu to nejde, motor nevím tedy určitě, buben se točí rukou volně, tak ložiska taky ne - zkoušeno po sundání řemenu, řemen když promáčknu, tak jde tak 2-2,5 cm prohnout, co třeba "jenom" ten umělohmotný průhledný kryt na kabely u motoru, dotýká se ho, zacvakává se na něj. Ale předtím nic cítit nebylo, to by asi zase souviselo s větším přehříváním motoru...? Nebo taky nevím, jak je na tom topné těleso, mohlo by být nějak cítit? Ani zatím přesně nevím, kde je....
Pračka BOSCH maxx 4 - WFC 1600 - motor
Moderátor: Moderátoři
To, že se motory při chodu déletrvajícího programu zahřívají, a na můj vkus až neúměrně, je samozřejmě normální. Pokud ale už začíná být při chodu cítit smrad z vypalovaného laku na vinutí, normální to není. Také předpokládám, že bude na vině vinutí statoru, když komutátor nejiskří. Je ale spousta případů, že pračky s takovýmto načatým motorem fungují i léta, tedy bych asi dal motor zpátky do pračky, pral výhradně za dozoru a mezi tím sháněl jiný motor. Na tepelnou pojistku bych rozhodně nespoléhal, viděl jsem několik "bošáckých" motorů, kde se žárem zapekla ložiska rotoru a nešlo s ním vůbec otočit.
Ložiska motoru, pokud jsou hlučnější, čistím WD a pak dávám motorový olej. Dokáže to chod motoru výrazně ztišit. Rozhodně ale nepoužívat žádná rozpouštědla, dokáží zatéct do vinutí, poškodit izolaci a kompletně zničit motor, mám vlastní zkušenost.
Chod topného tělesa cítit není, ale zkontroluj fastony na jeho přívodech, jestli nejsou plastové chráničky spečené vlivem nedokonalého kontaktu. Pokud ano, je potřeba to řešit. Ale je to jiný smrad než od přehřátého vinutí motoru.
Ložiska motoru, pokud jsou hlučnější, čistím WD a pak dávám motorový olej. Dokáže to chod motoru výrazně ztišit. Rozhodně ale nepoužívat žádná rozpouštědla, dokáží zatéct do vinutí, poškodit izolaci a kompletně zničit motor, mám vlastní zkušenost.
Chod topného tělesa cítit není, ale zkontroluj fastony na jeho přívodech, jestli nejsou plastové chráničky spečené vlivem nedokonalého kontaktu. Pokud ano, je potřeba to řešit. Ale je to jiný smrad než od přehřátého vinutí motoru.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov