Zkušenost se sekačkou s pojezdem?
Moderátor: Moderátoři
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Dnešní moderní karburátory (jak mi vysvětlil technik v servise) mají kvůli emisím takové konstrukční uspořádání, že se běžnými postupy vyčistit nedají, vyčistil jsi ho v ultrazvukové lázni?zachranar píše:- vyčistil jsem karburátor,
PS: stará sekačka s motorem B&S na to netrpí, asi se tam nemá v karburátoru kde co usazovat. Po zimě ji prostě nastartuju a sekám.
Zato moderní motor Honda prostě biosložku po měsící usazování nepřežije, musel do servisu bez uznání záruční opravy - výrobce nemůže za "špinavý" benzín.
Nevím jestli je to dobře z fotky vidět. Ten šroubek je jen zašroubovaný v pevné hliníkoví části karburátoru, má tu velkou hlavu mírně zkosenou a pod ní je úplně mimo jakási dirka také v plastu. Mám dojem, že tam něco chybí, asi se to vyklepalo a to asi dělá to pravidelné kolísání otáček = přidávání plynu. Kdyby bylo nějaké montážní schéma bylo by vidět proč tam ten podle mne nefunkční šroubek je.vasekpetr1 píše:Ten plastový šroubek by měl být doraz pro nastavení otevření (nebo spíš zavření) škrtící klapky.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Tady je to trochu vidět .
Kejki - jen se otevře kryt filtru vzduchu, vyndá molitanový filtr, vytočí 2 matky a sundá plastové tělo filtru. Pak je to vidět.
-------------
Asi jsem to už vyřešil.
Nevím ale jestli je to správné. Jen mírně, opravdu mírně se zvýšily otáčky motoru, ale už to nekolísá. Asi to bude trochu víc žrát benzin a trochu rychlejší bude pojezd. Nevím na co tam je ta hřídelka co vede do motoru, ale vypadá to teď už dobře, motor běží rovnoměrně. Matku jsem samozřejmě zase utáhl.
-------------
Asi jsem to už vyřešil.
Nevím ale jestli je to správné. Jen mírně, opravdu mírně se zvýšily otáčky motoru, ale už to nekolísá. Asi to bude trochu víc žrát benzin a trochu rychlejší bude pojezd. Nevím na co tam je ta hřídelka co vede do motoru, ale vypadá to teď už dobře, motor běží rovnoměrně. Matku jsem samozřejmě zase utáhl.
V sekačce zůstal benzín, nechytala, benzín tekl na filtr.
Nový karburátor i s balonkem a sekačka seká. Ještě kdyby stejnou cenu nasadili na pojezdy...
I přesto, že je na obrázku, není tam regulační šroub vpravo, https://www.zahradnidily.cz/katalog/kat ... merem-t475
Nový karburátor i s balonkem a sekačka seká. Ještě kdyby stejnou cenu nasadili na pojezdy...
I přesto, že je na obrázku, není tam regulační šroub vpravo, https://www.zahradnidily.cz/katalog/kat ... merem-t475
Kdysi jsem to taky úzkostlivě hlídal. Pak jsem jednou zapomněl a v čemsi benzín zůstal. Nic se nestalo. Tak jsem pak zapomněl ještě víckrát i u více věcí a furt dobrý. Takže teď už na to kašlu úplně Jediné, co jsem vypozoroval, někdy to po zimě nechce na ten starý benzín chytit. Stačí do něj dolít trošku nového, probere se to a normálně maká. V jednom motoru B&S jsem musel pravidelně co dva roky měnit membránu pod karburátorem. Plastovým. Dělalo to přesně to drn, drn, drn Ta poslední už je tam více let, každý rok očekávám drn drn, ale zatím pořád drrrrrrr
Jo, a svíčky - ještě jsem neměnil nikdy v ničem.
Jo, a svíčky - ještě jsem neměnil nikdy v ničem.
- PetrSinger
- Příspěvky: 110
- Registrován: 11 kvě 2008, 02:00
Možná někoho bude zajímat.
8 let sekám pozemek 2400 m2 sekačkou Hecht 5484 SX. Po každém konci sezóny vždy vyjedu veškerý benzín a se startem nikdy problém, vždy na první zatáhnutí.
Benzín zásadně vysokooktanový. Ne, že by ho ta archaická konstrukce motoru vyžadovala, ale NEOBSAHUJE biosložky, které ho degradují, takže vydrží měsíce.
Nyní po 8 letech první závada, která se začala projevovat už loni - opotřebený pastorek pojezdu - volnoběžka. 5mm kolíček, který v něm jezdí už vymačkal opěrnou plošku, sklouzává z ní a kolo nezabírá. Materiál včetně poštovného 330,- Kč, výměna za půl hodiny obě strany.
Pohon u této číny řešen francouzskou převodovkou, která zatím nic nechtěla a je 100% spolehlivá. A je to opravdu převodovka - variátor, takže rychlost pojezdu nezávislá na otáčkách motoru. Řemen i řemenice původní a bez známek poškození.
Po každém sečení ji nakloním na řidítka (tam se dá většina sekaček "stavět" aniž by jim to uškodilo) a vyčistím jen rukou od trávy. Letos jsem už prvně použil špachtli, abych odstranil letitý nános zaschlé trávy - koroze NULA, prostě nikde žádná.
Jedinou nevýhodu vidím v plnění koše. Pokud jezdím na nejvyšší rychlost (téměř pořád) a tráva je vysoká, tak se naplní půlka koše a otvor se ucpává. "Lepší" nůž s lopatkami HECHT příliš nepomohl, ještě uvažuji o dělaném trojitém noži a zvednu otáčky motoru.
Sekačku po 8 letech při takovém přetěžování (2400 m2) považuji za velice povedenou a spolehlivou.
8 let sekám pozemek 2400 m2 sekačkou Hecht 5484 SX. Po každém konci sezóny vždy vyjedu veškerý benzín a se startem nikdy problém, vždy na první zatáhnutí.
Benzín zásadně vysokooktanový. Ne, že by ho ta archaická konstrukce motoru vyžadovala, ale NEOBSAHUJE biosložky, které ho degradují, takže vydrží měsíce.
Nyní po 8 letech první závada, která se začala projevovat už loni - opotřebený pastorek pojezdu - volnoběžka. 5mm kolíček, který v něm jezdí už vymačkal opěrnou plošku, sklouzává z ní a kolo nezabírá. Materiál včetně poštovného 330,- Kč, výměna za půl hodiny obě strany.
Pohon u této číny řešen francouzskou převodovkou, která zatím nic nechtěla a je 100% spolehlivá. A je to opravdu převodovka - variátor, takže rychlost pojezdu nezávislá na otáčkách motoru. Řemen i řemenice původní a bez známek poškození.
Po každém sečení ji nakloním na řidítka (tam se dá většina sekaček "stavět" aniž by jim to uškodilo) a vyčistím jen rukou od trávy. Letos jsem už prvně použil špachtli, abych odstranil letitý nános zaschlé trávy - koroze NULA, prostě nikde žádná.
Jedinou nevýhodu vidím v plnění koše. Pokud jezdím na nejvyšší rychlost (téměř pořád) a tráva je vysoká, tak se naplní půlka koše a otvor se ucpává. "Lepší" nůž s lopatkami HECHT příliš nepomohl, ještě uvažuji o dělaném trojitém noži a zvednu otáčky motoru.
Sekačku po 8 letech při takovém přetěžování (2400 m2) považuji za velice povedenou a spolehlivou.