Autozámek Golf, Superb a spol , dvoumotor -úprava SAFE

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

Autozámek Golf, Superb a spol , dvoumotor -úprava SAFE

#1 Příspěvek od hajeklubos »

Jde o zámek, který je na obrázku. Výrobce přidal na SAFE další chcípáckej motor dle zásady 2roky a dost. Opravu musíš brát jako hračku, že to dokážeš a musí tě to bavit. Vyčistíš a vyleštíš komutátory obou motorků v principu stejným systémem, který jsem na EB již popsal u zámků Škoda. Rozdíl je v tom, že uhlíky jsou na opačném konci. Tak odbrousit pertl, pootevřít čelo a hodinářským šroubovákem nadzvednout uhlíky a přetáhnout přes plastovou podložku v čele komutátoru. Tuto podložku oštípat a zapilovat na průměr 3mm. Vhodit čelo motorku do benzínu, oškrábnout čela uhlíků, vyleštit komutátor. Napružit planžety uhlíků. (větší motorek úplně rozebrat né to odrbat) V dolní části u sestavy je přípravek, kterým jdou roztáhnout uhlíky od sebe na asi 3,5mm pro zpětnou montáž. Jde to zvládnout i tím šroubováčkem nebo jehlou. Na dalším obrázku je sestava jak jsou hejblata v zámku a co odpilovat aby se zrušil SAFE, který pracuje původně tak, že co motor zavře musí také otevřít a to je ten problém. Zámek jde po úpravě vždy zevnitř otevřít i když motorek chcípne.
Motory pracují proti společnému pinu 1 pohon zámku je na pinu 2 a safe na pinu7 nebo 9 u předního. (+ na 7 nebo 9 zasejfuje) Dveřní spínač je na pinu 4 proti 6 nebo 8 u předního. Dveře otevřeny-najeto-sepnuto.
Luboš
Přílohy
pilovana kulisa.JPG
sestava.JPG
zamek Golf.JPG

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

U Golfa mi jeden safe motor chcípnul... strašná zábava jak se dostat k zámku když nejdou otevřít dveře... Nakonec jsme celý ten mechanizmus druhého motoru vymontoval a zahodil... od té doby OK...
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od hajeklubos »

Ještě napiš přesně o jakého Golfa se jedná. To je dobrá zpráva pro majitele stejného typu vozu, že se nemusí mordovat s opravou toho malého chcípáckého motorku, že ho stačí vyhodit včetně kulis SAFE. Předpokládám, že spínač SAFE jsi nechal nenajetý, nesepnutý tedy v pozici zasejfováno. (to je pozice, když vyházíš všechny hejblata SAFE) Při opravě zámku se snažím zachovat sled signálů, dveře zavřeny, zámek zavřen, zámek do SAFE a zpět, pro řídící jednotku. Ta dokáže dělat šílené věci, i klíče v zapalování ti to zamkne. Že nedojde k mechanickému zajištění ŘJ nepozná, tak to funguje vždy.
Na obrázku- nejvíc vlevo SAFE, vedle něj pozice zámku a dole 2x klíč.
Luboš
Přílohy
dvoumotor.JPG

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#4 Příspěvek od rezis »

Jednalo se Golf Plus z roku 2008 a umřelo to snad hned po záruce. Jak jsme to nechal netuším. Vím že jsem si s tím cvakal na prázdno a podle toho našel co mu nevadilo..... Už je to prostě dlouho. Jen si pamatuji, že u toho se dostávalo k zámku z venku - sundal se normálně plech ze dveří (část karoserie)
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“