NZC420,431 jak si to asi představoval konstruktér INFO

Opravy, renovace, schemata historické techniky

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od forbidden »

Taky mi to teď přistálo na stole. Teda jen spodek, ani jsem nevěděl, že to má gramo. Některý trandy upadly, zlatý nohy mají všechny. Díval jsem se na lom silnou lupou a fakt to vypadá jako užraný korozí.
Mám si dávat bacha ještě i na něco jinýho, jak hovňáky a zeleninu?
Co mám v šuplíku trandy a operáky se zlacenýma vývodama, tak jsou všechny OK, možná to začne hnít až po zapájení, asi to potřebuje "aktivaci". :D
Přílohy
Tesla NZC 431
Tesla NZC 431

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#17 Příspěvek od konosuke »

Nikdo a nikdy nepočítal s provozem NZC 420 (421) 45 let.
To odporuje dynamické entropii a následné fyzikální destrukci.
Za pět tisíc Kčs nečekej zázraky...
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#18 Příspěvek od Sendyx »

Vyhnilé poťáky, Izostaty, pochopitelně i část elytů, někdy i rozpadlé trimry. Upadávající nožky u polovodičů, někdy fatální stuďáky na PCB a kabeláži. Hovňáky se svodem. A jako třešinka bezpečnostní provedení, které nevyhovuje dnešním normám (jednoduché izolace, trafo bez tepel. pojistky atd.).
Některé kusy měly kabeláž pájenou žlutým eumetolem - možná cínování při výrobě kabel. svazků - tam se u stíňáků dokáže přerušit vyhnitím měď někde kousek v izolaci.
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#19 Příspěvek od jardafiala »

Co se týče zeleniny - vždycky měním (v tvém případě šedé) zeleninu v konci, při dnešním napětí v síti jsou myslím namáhány poměrně vysokým napětím. Po výměně (dám tam samozřejmě na vyšší napětí) ty vyndané měřím, zatím jsem nenašel vadný. Hovňáky které jsou v korekcích zkouším na svod, už se mi stalo, že svod úplně zavřel (nebo otevřel, musel bych kouknout do schematu) tranzistor tak, že přes korekce nepřelezl signál. Zkouším to jednoduše - hned po zapnutí změřím napětí na kolektorech příslušných tranzistorů, nechám zapnuté pár hodin (nejlépe půl dne a více) a pokud se napětí nezmění, případně změní jen nepatrně, tak svod nemají a zesilovač funguje léta dál. Ještě kontroluju napětí na tranzistorech předzesilovače, občas je potřeba zvýšit odpor trimrů aby se napětí dala správně nastavit, když mám čas měřím a nag)hradím trimry pevnými odpory. A měním vstupní vazební elyty. Už jsem se někde zmínil, kondenzátory které měním měřím a skoro vždy mají kapacitu o desítky procent vyšší nebo žádnou, nic mezi tím. A pozor na trimry nastavující klidový proud konců, nejlépe nahradit pevnými odpory.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#20 Příspěvek od Sendyx »

Malé elyty - TE98x řady - se z výroby sypaly s tolerancí -5 +95%, u zeleniny to bylo asi podobné. Takže je velká pravděpodobnost, že pokud nevyschly, nebo neuhnily spoje, mají vždy kladnou toleranci.

Hovňáky doporučuji vždy vyházet, kromě svodů to má mizerný tgD.
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#21 Příspěvek od ok1hga »

forbidden píše:Taky mi to teď přistálo na stole. Teda jen spodek, ani jsem nevěděl, že to má gramo.
. . . prodávalo se to i samostatně jako AZS217.
Přílohy
AZS217.jpg

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#22 Příspěvek od Mysteri »

,,Uhnilé" pozlátené vývody na súčiastkach Tesly sa objavovali aj v iných výrobkoch. V našich výrobkoch sa to prejavovalo v polovičke 80" rokoch. Bolo to na KCečkách, KFkách, ale najmä, u nás sa dosť používali operáky rady MAA (501, 504, 741, 748), kde sme ešte na ob - nožičky dávali bužírky, prípadne sa používali plastové objímky. Po roku stačilo prstom ,,brnknúť" prstom do hlavičky KC a hlavička uletela..... Keď sa to riešilo, samozrejme, Rožnovské kecy boli, že sme nedodržali technológiu, že dosky boli čistené v ultrazvuku, čo ich poškodilo, že bužírky sú z agresívnej látky a podobné blá-blá. (podobné to bolo pri reklamácii ,,tuhnúcich" operákov z rokov výroby U, V, do W10....). Nakoniec priznaný dôvod ,,hniloby" bol: ČSSR z dôvodu, aby ušetrila zásoby zlata, tak všetky tieto ,,pozlátené" verzie polovodičov dali vyrábať vo Vietname. :? Táto komouška habaďúra musela trvať dlhšie, lebo časom som dostal do rúk MONO 70, 130, r.v. 1979 a tam hlavný dôvod závady bol tiež v uhnilých KC na moduloch predzosilňovačov...

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od forbidden »

Tak zesilovač chodí. Uhnilý tranzistory byly asi všechny, i ty co na první pohled držely. Co ale považuju za katastrofu je to osazení. Tam dali doslova co našli po kapsách. KF, KFY, KC, cokoliv bylo po ruce. Se schématem to vůbec nesedělo a dokonce bylo i v každým kanálu na stejné pozici použitý jinýho typu tranzistoru.
Jinak elyty byly v pořádku všechny, kapacita spíše větší a ESR v normě. Pár jsem jich měl i venku a svod minimální. Hovňáky kupodivu taky, svod měly větší, ale za mě použitelný. Tgδ na 10 kHz v pohodě.
Tam nešlo o to, abych z toho vymáčknul maximum, to bych musel fakt půlku součástek vyměnit.

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#24 Příspěvek od Mysteri »

KF a KFY bolo v podstate to isté, akurát KFY boli v lepšej kvalite, určenej pre priemyselné a vojenské aplikácie. Niekde by som mal mať ešte tie prevody... Mám však dojem, že to bolo aj v bežných komerčných TESLA katalógoch. Niečo sa mi v ,,Alzhaimrovi" hemží, že napr. KF517 sa rovnalo KFY46.... Nie som si však istý. Ale tak nejak to bolo s tým značením... :lol:

Uživatelský avatar
maxijaroslav
Příspěvky: 237
Registrován: 02 čer 2020, 02:00
Bydliště: Brno KrPole

#25 Příspěvek od maxijaroslav »

KF 517 odpovídal KFY 16 pnp
KFY 46 odpovídal KF 508 npn

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#26 Příspěvek od EKKAR »

Existovaly typy KFW16A a KFW17A, což byly analogy BFW se stejným číslem a indexem. KFW16A byl výběr, kterej moh chodit až do 850MHz, KFW17A byl zbytek, kde bylo garantovaný pracovní pásmo až do 250MHz. Na trhu jsem je nikdy neviděl, katalog je udává jako průmyslový výkonový typy do zesilovačů STA.
A pak už od začátku výroby řady KF50x/51x existovaly "průmyslový" typy označený KFYxx:
- KFY16 a KFY18 jako kvalitnější ekvivalent běžnýho typu KF517 (PNP) - měly vyšší závěr Uceo, KFY18 byl výběr s vyšší betou (až 250);
- KFY34 a KFY46 jako ekvivalent KF508 (NPN), přičemž TESLA uváděla, že jde o PŘIBLIŽNÝ ekvivalenty typů BFY34 a BFY46.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Opravy a restaurování starých elektropřístrojů“