Dobíjení akumulátoru v autě

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

V aute sa aj tak nabijaju kludne na 14,5V.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#17 Příspěvek od Yarda1 »

IMHO od nabíječky pokud není zbastlená asi hrozí menší nebezpečí než od startovacích kabelů.
https://kutilska.poradna.net/questions/ ... lka-motoru
Pokud to vybití nenastalo kvůli nějaké závadě na baterce nebo na autě, asi nejlepší postup by byl dobít, aby to stačilo k nastartování, pak dobít baterku jízdou a spolehnout se, že elektronika v autě tu baterku ochrání.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Yarda1 píše:IMHO od nabíječky pokud není zbastlená asi hrozí menší nebezpečí než od startovacích kabelů.
...
... asi nejlepší postup by byl dobít, aby to stačilo k nastartování, pak dobít baterku jízdou a spolehnout se, že elektronika v autě tu baterku ochrání.
Od startovacích kabelů, POKUD JSOU PŘIPOJENÝ KAM SE PŘIPOJOVAT MAJÍ, nemá co hrozit - ty na "vyšťavený" auto nepřivedou nic než jen to, co je v autě druhým. Nebezpečný můžou bejt nejrůznější startovací vozejky a "shock-starty" v podobě power-banky, který můžou do startovanýho auta nacpat bordel v podobě nejrůznějších vf impulsů a napěťovejch špiček, který nestačí vinou různejch indukčností v přívodech požrat baterka.
A dobíjet baterku jízdou - jen v nouzi nejvyšší. Jednak to hodně přetěžuje alternátor, protože málo nabitej akumulátor žere jak ruSSácký vojsko, druhak je to z pohledu účinnosti naprostej nesmysl (obzvlášť z pohledu dnešních cen motorovejch paliv). Pokud je k dispozici nabíječka napájená ze 230V sítě nebo aspoň ze solárů nebo dostatečně výkonný větrný turbíny A JE DOSTATEK ČASU, je mnohem výhodnější využít ji k plnýmu dobití baterky nebo aspoň k nabití tolik, kolik je možno z časovýho pohledu. Ano, pokud je potřeba co nejdřív vyjet, dá se nabít jen co je minimálně potřeba a pak nastartovat a vyjet, ale stejně je jak pro životnost baterky a dobíjecí soustavy auta, tak i pro peněženku mnohem výhodnější dobíjet baterku externím zdrojem, pokud jím teda zase není malá benzínová elektrocentrála ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#19 Příspěvek od dvorak »

Tak jsem akumulátor nabíjel v autě asi 6 hodin a z počátečních 12.2 tam bylo na kon ci 13.6 V. Po odppojení a nastartování to opět spadlo na těch 12.2 V.... Asi by to chtělo výkonnější nabíječku - dává jen 1A.
Jen by mne zajímalo, proč při jízdě kolísá napětí v síti od 12.2 na 14.4 V bez ohledu na otáčky motoru - že by to žraly nějaké řídící jednotky v autě ?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#20 Příspěvek od rnbw »

Nechaj to nabijat dlhsie. Firemnu KIU som nabijal asi 3 pracovne dni, kym sa na nabijacke rozsvietila LED ukoncenia nabijania.

Ked pri jazde takto kolise napatie, tak nefunguje spravne dobijanie. Moze to byt chyba (pri starsom aute) alebo vlastnost (pri novych autach - usetri to 3 kvapky benzinu a znici bateriu).

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“