Preto elektrobusy v Šanghaji nemajú akumulátory ale kondenzátory. Na zastávke je cca 10 metrový trolej, zdvihne pantograf a kým ľudia vystúpia/nastúpia, tak má dobité na ďalšie dva-tri zastávky. Kondenzátory majú v porovnaní s akumulátormi minimálne straty a menšiu hmotnosť. Nabíjanie je rýchle, nemusí sebou vláčiť energiu na celý deň a potom to celú noc nabíjať. Lebo v Číne na rozdiel od EU nepovažujú za diskrimináciu, keď hlupáka nepustia na rozhodovaciu funkciu.Celeron píše:to je nabíjení opravdu tak energeticky neúčinný...?
Využití FVE "do mrtí"
Moderátor: Moderátoři
Takže v tom porovnání s akumulátory bys nám mohl znázornit :samec píše:Kondenzátory majú v porovnaní s akumulátormi minimálne straty a menšiu hmotnosť. Nabíjanie je rýchle, nemusí sebou vláčiť energiu na celý deň a potom to celú noc nabíjať.
a) váhu těch kondenzátorů, co poberou těch 10-30 kW na tu jízdu
b) elektrickou síť, která dodá těch 10-30 kW ne za hodinu, ale za tu chvilku
Oboje ber pro normální jízdu a ne pro zastavování a nabíjení každých 500 metrů, ale pro dobíjení tak jednou denně.
dobre, s tou hmotnosťu to asi bude také všelijaké, alep32 píše:bys nám mohl znázornit
https://www.youtube.com/watch?v=3u4HZRC4T9w
https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor ... ic_vehicle
Piesok má oproti vode veľmi malú tepelnú kapacitu. Objem bude obrovský, plocha tiež a straty tiež. To už je lepšie uchovávať zimu na leto. Pred vynájdením chladničky to bolo bežné, tzv. ľadové jamy, či pivnice. A aj keď tam bolo ľadu niekoľko kubíkov, tak vydržal do ďalšej zimi, ak sa veľa nevetralo. S uchovávaním tepla to bude podobné. Vydrží ti do ďalšieho leta, ak nebudeš vetrať.kejki píše:Vy pořád s tou elektrikou, vytáhl jsem to s akumulačkama z písku, aneb jak si schovat teplo na zimu.
Uchování tepla do něčeho je v podstatě ekonomicky nenávratná blbost. Kdysi jsem četl o nějakým projektu, kde se zkoušelo uchováíní letní energie v nějakým roztaveným kysličníku kovu v izolovaný nádobě, která zabírala sklep celý půdorys vytápěného domu. Mělo to pracovat se změnou skupenství, kde se dá zachytit nejvíc energie na objem. Celý léto se to nabíjelo a stejně to vydrželo jen do začátku prosince. Náklady na pořízení astronomický a při případný havárii těžkej ekologickej problém.kejki píše:Vy pořád s tou elektrikou, vytáhl jsem to s akumulačkama z písku, aneb jak si schovat teplo na zimu.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Písek špatně vede teplo a tepelná kapacita je nižší, ale můžeš ukládat až do několika set stupňů, kdy už u vody řešíš změnu skupenství a objemu.samec píše:dobre, s tou hmotnosťu to asi bude také všelijaké, alep32 píše:bys nám mohl znázornit
https://www.youtube.com/watch?v=3u4HZRC4T9w
https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor ... ic_vehicle
Piesok má oproti vode veľmi malú tepelnú kapacitu. Objem bude obrovský, plocha tiež a straty tiež. To už je lepšie uchovávať zimu na leto. Pred vynájdením chladničky to bolo bežné, tzv. ľadové jamy, či pivnice. A aj keď tam bolo ľadu niekoľko kubíkov, tak vydržal do ďalšej zimi, ak sa veľa nevetralo. S uchovávaním tepla to bude podobné. Vydrží ti do ďalšieho leta, ak nebudeš vetrať.kejki píše:Vy pořád s tou elektrikou, vytáhl jsem to s akumulačkama z písku, aneb jak si schovat teplo na zimu.
Tak částečně jsem to hodil z legrace, ekologicky je písek inertní, při velké mase je ochlazovaný povrch poměrně malý, v tomhle projektu šlo o použití elektřiny v době nízké ceny a pak už bez konverze na elektřinu s tím ohřívají vodu.Celeron píše:Uchování tepla do něčeho je v podstatě ekonomicky nenávratná blbost. Kdysi jsem četl o nějakým projektu, kde se zkoušelo uchováíní letní energie v nějakým roztaveným kysličníku kovu v izolovaný nádobě, která zabírala sklep celý půdorys vytápěného domu. Mělo to pracovat se změnou skupenství, kde se dá zachytit nejvíc energie na objem. Celý léto se to nabíjelo a stejně to vydrželo jen do začátku prosince. Náklady na pořízení astronomický a při případný havárii těžkej ekologickej problém.kejki píše:Vy pořád s tou elektrikou, vytáhl jsem to s akumulačkama z písku, aneb jak si schovat teplo na zimu.
Akumulačky o velikosti baráku.
Pomocí zrcadel klidně. Byly i realizované projekty takových solárních elektráren. Přes den se nahříval velký zásobník roztavených solí, v noci parní turbína vyráběla elektřinu. Ale nějak to zmehlo, asi se systém moc neosvědčil. Ono takových výmyslů je tucet každý týden, ale málokterý se ukáže jako životaschopný v poměru cena/výkon. Zatím jediná rozumná akumulace je přečerpávačka.
Sice to už s FVE moc nesouvisí, ale metodu uchování sezonního tepla už vymyslela příroda, říká se tomu obvykle moře.Celeron píše: Uchování tepla do něčeho je v podstatě ekonomicky nenávratná blbost. .
Připouštím ovšem, že to není moc mobilní, spíš je třeba vycházet z toho, co už je, těžko by se dneska radilo Kazachstánu, ať se posune do Řecka.
Částečně a nepřímo se dají sezonní rozdíly teplot vylepšit zalesněním krajiny, to už by se dalo občas i realizovat, i když dnes a tady je v oblibě spíš opačný trend (vykácet a pak položit tisíc km2 zámkových dlažeb pro parkoviště).