![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale i 25 kilová Philips N4520 má dc motory.
To bych radši nějaké retro, třeba Akai GX210D.
Nějakej vyšší Akai by Ti nevyhovoval ? třeba GX635 ?
Ten Marlux umí auroreverz, to se mi vždycky líbilo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrázek](https://img.canuckaudiomart.com/uploads/large/201247-6647296f-astrocommarlux__model407__reel_to_reel___vintage_.jpg)
Moderátor: Moderátoři
Myslel jsem něco takovýho, jako na obrázku níže. Ložiska by to chtělo kluzná a ze spékaného kovu, tak, jak je to originál, to se léty osvědčilo většině výrobců.AdamVarga píše:Toto som moc nepochopil a hlavne, aké ložisko tam použiť keď je nám jasné že klasické guličáky to nedajú.Harry.pa píše:Pokud chceš něco vylepšovat na uložení hřídele, nabízí se přidat ložisko na horní konec hřídele, omezí se tím nerovnoměrné namáhání ložiska od přítlačné kladky a hřídel zůstane kolmá nezávisle na síle přítlaku kladky. Pozor, je potřeba zachovat axiální tlak na hřídel kvůli provozu ve svislé poloze. Tento způsob uložení je vidět v některých starších a robustnějších viderekordérech.
Problém s už existujúcim motorom je že je to neudržatelné. Raz ti tie motory dojdu a skončil si. A ja nechcem vyrobiť len jeden kus. Velmy rýchlo by sa z toho mohol stať nákladný boj a lov o súčiastky. Tomuto by som sa chcel vyhnúť. Okrem toho mňa baví experimentovať a bádať čo a ako funguje a ako by sa to dalo vyrobiť. Koniec koncom so všetkým som tak.TheLastUnicorn píše:Mně tahle anabáze se setrvákama nějak nejde do hlavy. Jako strojařská diskuze je to velice zajímavé a sám jsem se dověděl docela dost nových informací...ale pokud bych stavěl magnetofon, nebylo by fakt jednodušší udělat ten capstan jako direct drive a opravdu tam vsadit motor z nějakýho revoxu nebo akaie, který je už defacto vybaven tachimetrikou a udělat mu pořádný moderní regulátor? Nebylo by nutný se zabývat vyvažováním, ložiskama a dalšíma kravinama. Možná by stálo za to tam dát dva a udělat dual capstan s tzv. elektronickou převodovkou (jeden motor master, druhý slave). I se standardníma hlavama ANH200 a 210 by to celý stroj katapultovalo někam úplně jinam...líp by to žralo např. mírně zvlněný pásek...
Keď je to tá kalená vodiaca 5mm tyč tak to skúsim. V prvom rade vyskúšame to naraziť do pôvodnej diery (mám pocit že viac nebude potreba vykonať) a ak aj v tom prípade to bude robiť neplechu tak potom sa vyrobí medzikus a hotovo. Teraz sa len snažím minimalizovať svoju robotudanhard píše:Většinou je řešené ložisko tónové hřídele jako dlouhé třecí, nemusí to být pouzdro v celku, běžně jen na začátku a na konci a můžou to být natlačené bronzové pecky do slitinového pouzdra.
Všechny Akai GX6xx mají na tónové hřídeli skluzový motor a tachoservosmyčku.
GX210D má 2 rychlostní synchronní motor a náhon setrvačníku gumovým páskem s přehazovačkou 50/60 Hz
Našel jsem tu jednu 5mm osku 140mm dlouhou, z té bych to udělal.
Do setrvačníku zvětšit díru na 10mm a udělat mosaznou vložku.
Nevylučujem že to neposerem, ale práve mi ide o vyskúšanie. Ak sa to podarí neničiť tak nemám čo riešiť, budem to tak robiť. Ale ak to inak nepojde tak to nechám urobiť inak..danhard píše:Mám obavy, že při tom nalisování tu osičku poškodíš.
Proto jsem myslel tu vložku.
Do té by se dala osička zatlačit zatepla a pak jí teprve natlačit trubkou do toho setrváku.
Na 10 průměru máš větší možnosti uložení.