Choceňskej Orličan vyráběl plovákovou verzi Sokola = toho letadla, se kterým se podnikly ty slavný lety do Chartúmu v Africe a podobný propagační cesty. Ale to byl plovákovej letoun = letadlo původně kolový s podvozkem nahrazeným plovákama. Dvorakova otázka zněla na skutečnej hydroplán = letadlo s člunovým trupem, do kterýho se případně zatahuje alternativní pozemní podvozek = něco jako byly pověstný americký válečný hlídkový/protiponorkový/záchranný Consolidated PBY-5(A) Catalina nebo britský předválečný dopravní Saunders-Roe (SaRo) Cloud - anebo právě ty hasičský Canadairy.Celeron píše:Před 2 W.W. vyráběla Aerovka hydroplán A29.dvorak píše:Je to možná poprvé, co na našem území přistál hydroplán - možná někdy před válkou ....
Ještě upřesním, že myslím tím "létající člun", kdy plave celý trup, na rozdíl od letounů na plovácích.
Ví někdo více ? Děkuji.
Choceňskej Beneš/Mráz zkoušeli na Žehuňským rybníku kousek pod Chlumcem n/C. plovákovou verzi nějakýho svýho kolovýho letadla. Nedaří se mi to na netu dohledat. V 80-kách jsem se setkal s chlapem, kterej byl svědkem toho zkoušení.
Systém nabírání vody do hasícího letadla
Moderátor: Moderátoři
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Podobně jako u Canadairu, ty "protiproudé" klapky jsou na spodní straně plováků.
https://fireaviation.com/2021/02/20/hav ... fire-boss/ a tamní video.
https://fireaviation.com/2021/02/20/hav ... fire-boss/ a tamní video.