Jak dlouho vydrží auto jet "na baterku"?
Moderátor: Moderátoři
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
Jak dlouho vydrží auto jet "na baterku"?
Myslím když nebude fungovat dobíjení. Dnes se mi stalo, že po nastartování (na první brnknutí, jako obvykle) jsem ujel cca 30 km a auto začalo bláznit, na baterce cca 7,5 V. Přitom baterka má cca 1,5 roku a během posledních pár dní jsem najezdil přes 700 km, většinou mimo město, tak by určitě neměla být nedobitá. Všiml jsem si ale dnes podivnýho zvuku, takový svištění, jakoby od turba. Výška "tónu" závisela jen na otáčkách motoru, ne rychlosti auta. Při rychlostech nad 50 to přeřval motor a slyšet to už nebylo. Z motoru pak možná bylo cítit po spálené gumě, ale to je jen můj dohad!
Dík
Dík
Zapoměls napsat jaký auto a jakej motor. Takovej ropnej Pažout 405 kromě startu nepotřeboval baterku vůbec. A pokud baterka byla a prasknul řemen k alternátoru při cestě z Bydžova do Jeseníku tak to odjelo cca 300 km naprosto bez problému. Ale v tý době se ještě přes den nesvítilo.
Naposledy upravil(a) Celeron dne 06 zář 2022, 23:26, celkem upraveno 1 x.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Tohle jsem nikdy neměl "na stole", ale zkus vizuálně zkontrolovat "klíňák" (v dnešní době plochý drážkovaný řemen, který jde od klikovky na alternátor, kompresor klimy apod.).
Jeho degradace se projeví nejčastěii právě tím, že nedobíjíš, smrdíš, posloucháš zvuky.
Bych si našel cestu (ty kolečka ještě máš?), ale hola, hola, nemocnice volá![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Jeho degradace se projeví nejčastěii právě tím, že nedobíjíš, smrdíš, posloucháš zvuky.
Bych si našel cestu (ty kolečka ještě máš?), ale hola, hola, nemocnice volá
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Mě u toho Pažouta neprdnul řemen ale odešla řemenice. Už nevím, jestli na klice nebo na altíku byl mezi střední a obvodovou částí řemenice navulkanizovanej asi 5 mm tlustej tlumící mezikroužek. Ten se rozblemcal a začalo se to protáčet. Doma jsem do tý mezery namlátil po 120 st tři M5 šrouby aby se to vystředilo a smrknul to na šesti místech trafem. Jezdilo to pak ještě spoustu let.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Okamžitá hodnota dojezdu je podíl okamžitý zbejvající využitelný kapacity v baterce a skutečnýho odběru auta. Zbejvající % nabití závisí od toho, jestli je v autě normální trvalý dobíjení, nebo ychtylligentní moderní "battery managorment", kterej nechává baterku nenabuzením altíku vybít až někam k 25% kapacity a teprve potom nabudí altík a začne dobíjet - pokud se dobíjení mechanicky vyvoslí zrovna v momentě minimálního náboje v baterce, dělá okamžitá zásoba dojezdu doslova jen kilometry, pak podpětí vyřadí ŘJ všeho možnýho. Starší auta tak mají výhodu nejenom menšího okamžitýho odběru, ale trvale co nejvyšší dosažitelný zbytkový kapacity v baterce, kterou trvalý dobíjení drží pořád na dosažitelným maximu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Co jsem měřil klešťákem na mé nebožce Multiple CNG (tedy zážehový motor) -
Zapalování cca 10A,
světla dalších 10A,
ventilátor naplno 15A,
ventilátor chlazení nevím, ale na starém Espace to bylo skoro 20A.
Po dosazení kapacity akumulátoru ti vyjde orientační doba dojezdu. Já jsem s vadným altíkem bez problémů odjel Budějovice - Praha a zřejmě bych je ještě dál, stále šlo nastartovat. Jaké odběry má TDCi neporadím. Ale na kontrolku nedobíjení v dnešním autě se už zřejmě nedá spolehnout - na té Multiple (r.v. 1999) se mi na dálnici po vyřazení ta kontrolka rozsvítila. Po zkušenostech z jiných aut, kde je na jednom klíňáku s altíkem i vodní pumpa jsem radši vypnul motor abych nevařil. Když jsem doplachtil na vhodné místo a klíňák zkontroloval, už jsem nenastartoval - baterka se evidentně nedobíjela již hodiny před tím.
Zapalování cca 10A,
světla dalších 10A,
ventilátor naplno 15A,
ventilátor chlazení nevím, ale na starém Espace to bylo skoro 20A.
Po dosazení kapacity akumulátoru ti vyjde orientační doba dojezdu. Já jsem s vadným altíkem bez problémů odjel Budějovice - Praha a zřejmě bych je ještě dál, stále šlo nastartovat. Jaké odběry má TDCi neporadím. Ale na kontrolku nedobíjení v dnešním autě se už zřejmě nedá spolehnout - na té Multiple (r.v. 1999) se mi na dálnici po vyřazení ta kontrolka rozsvítila. Po zkušenostech z jiných aut, kde je na jednom klíňáku s altíkem i vodní pumpa jsem radši vypnul motor abych nevařil. Když jsem doplachtil na vhodné místo a klíňák zkontroloval, už jsem nenastartoval - baterka se evidentně nedobíjela již hodiny před tím.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
No tak mi volali ze servisu, prý vadnej alternátor a zničil i baterku. Já jsem mimo Brno, potřeboval jsem na pár dní odjet, takže mě odtahovka odtáhla do servisu, já vzal jiný auto a jel jsem. Sám se na nic nepodívám, nezbývá, než jim věřit.
Na kontrolku dobíjení se spolíhat nedá, rozsvítila se tak minutu před smrtí, možná míň. Ty novější auta jsou fakt k nasrání. Řídicí soft psal snad 🤐, každej by navrhl lepší s ošetřením chybových stavů.
Dík všem za rady.
Na kontrolku dobíjení se spolíhat nedá, rozsvítila se tak minutu před smrtí, možná míň. Ty novější auta jsou fakt k nasrání. Řídicí soft psal snad 🤐, každej by navrhl lepší s ošetřením chybových stavů.
Dík všem za rady.
Podelím sa o svoju skúsenosť spred 5 mesiacov. Za jazdy sa rozsvietilo dobíjanie, povypínal som svetlá, ventilátor, bežalo iba zapaľovanie aby som tých 100km ešte došiel domov (inak celú cestu solídne pršalo a bolo to ešte na diaľnici). Kúpil a vymenil som "regler". Po výmene v piatok sa cez víkend stihla vybiť batéria tiež niekde k 7-8V, na čo som prišiel náhodou v nedeľu dopoludnia a batériu stihol dobiť nabíjačkou. Trvale z batérie tiekol prúd do alternátora málo cez 3A, čo batériu v priebehu 2 dní vybilo. Vymenil som regler za iný, dobíjanie síce "nejako" fungovalo, ale nezhasínala kontrolka.
Napokon po detailnej obhliadke alternátora som zistil na niekoľkých miestach prežraný vodič statorového vinutia tak, že sa na dĺžke cca 5mm rozsypal na prach, zostala tam len vrstva laku (vinuté odhadom 1,5mm²). Taktiež 2 diódy v mostíku mali vývod z vodiča zožraný do tvaru ihly.
Napokon po detailnej obhliadke alternátora som zistil na niekoľkých miestach prežraný vodič statorového vinutia tak, že sa na dĺžke cca 5mm rozsypal na prach, zostala tam len vrstva laku (vinuté odhadom 1,5mm²). Taktiež 2 diódy v mostíku mali vývod z vodiča zožraný do tvaru ihly.
Přesně tak, velmi pravděpodobně se jen vybila a ted jim nejde nabít (většina moderních chytrých nabíječek nedokáže začít nabíjet baterku, když se hluboce vybije), takže když si člověk umí poradit, tak ji nejspíš zachrání.
Jsem z Brna, tak případně můžu pomoci![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale je mi divné, že byl cítit smrad gumy (jakoby prokluzoval řemen), aby chytráci nakonec nepřišli na to, že nový altík taky nedobíjí...![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jsem z Brna, tak případně můžu pomoci
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale je mi divné, že byl cítit smrad gumy (jakoby prokluzoval řemen), aby chytráci nakonec nepřišli na to, že nový altík taky nedobíjí...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)