Dĺžka zapalovacieho impulzu pre tyristor.

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#16 Příspěvek od kutilmil »

Dík pavel.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od ZdenekHQ »

Vzhledem k tomu, že se jedná o proudový puls, tak patrně stačí hlídat okamžik, kdy začne téct potřebný proud a puls ukončit. :D

Otázka je, jakou roli tam hrají různé parazitní kapacity.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Vaseks
Příspěvky: 135
Registrován: 09 dub 2008, 02:00
Bydliště: Okolí Ostravy

#18 Příspěvek od Vaseks »

U profi zařízení (Siemens 6RA80) je to minimálně 0,89 ms. Pro většinu běžných aplikací (odporová a motorická zátěž) to stačí. V případě indukční zátěže (buzení) to je ale většinou málo a puls je třeba "přiměřeně natáhnout", zejména pro velké řídicí úhly. Velikost proudu do gate je pak parametrem konkrétního tyristoru.

Uživatelský avatar
jova1
Příspěvky: 1207
Registrován: 20 pro 2007, 01:00
Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od jova1 »

Stačí takto?
Přílohy
tyr1.jpg
tyr2.jpg

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#20 Příspěvek od kutilmil »

Paráda. Dík.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#21 Příspěvek od PavelFF »

Vaseks píše:... V případě indukční zátěže (buzení) to je ale většinou málo a puls je třeba "přiměřeně natáhnout", zejména pro velké řídicí úhly...
Přiměřené natáhnutí se dělávalo tak, že se místo jednoho velmi dlouhého pulzu posílala skupina krátkých pulzů proložených mezerou. Hlavně kvůli impulznímu trafu, které by mělo problém dlouhý pulz přenést.

Uživatelský avatar
Vaseks
Příspěvky: 135
Registrován: 09 dub 2008, 02:00
Bydliště: Okolí Ostravy

#22 Příspěvek od Vaseks »

Těch možností je více. Záleží na způsobu galvanického oddělení. Ale o to tady asi zrovna nejde. :D

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#24 Příspěvek od Artaban001 »

Tady máte jedno tyristorové zřízení - buzení tyristorů obstarává několik impulsních traf (ty bílý kostky s velkým množstvím vývodů). Tyristorů jsou tam 4 skupiny po trojici v sérii. 2 jsou části polomostu, dvě jsou na zhášení (antiparalelně zapojení trojice tyristorů, cívka a kondenzátor). Řídí to šváb B260D + logika z DTL obvodama. Pracovní frekvence 350Hz.
Přílohy
IMG_1163.jpg
IMG_1166.JPG

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#25 Příspěvek od kutilmil »

Máš to pekné len si nám zabudol spomenut dlžku impulzov. Ale ja som si to medzičasom odmeral v nabíjačke a je to tam cca 110mikrosekund.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#26 Příspěvek od vasekpetr1 »

To není Unipuls, že? Nějaký modul pro CZE do vagonu? :wink:

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#27 Příspěvek od Artaban001 »

To je jeden ze dvou střídačů jednoho centrálního zdroje z Honeckera (Bdmtee) po výměně všech tyristorů a té cívky, která zhořela na uhel. Někde mám i oscilogramy řídícího bloku, kterej i časových důvodů posíláme na opravu - ty se ale moc neserou. Impuls jsou i zde dávkami VF signálů, protože impulsní trafa nemají moc velikou indukčnost z důvodu nutnosti rychlé reakce.
Bohužel nevím, jak se dá letitý modrotisk a hnědotisk nafotit, aby to bylo čitelný.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#28 Příspěvek od vasekpetr1 »

Přišlo mi to povědomé na ten "drážní" rukopis :D . Sám jsem se v době hlubokého socialismu "hrabal" v Heršpicích v údržbě 560-ek pantografů, kde byly tyristory regulace rozjezdového a brzdového proudu spouštěny logikou Reckdynů přes impulsní tráfka podobných rozměrů. Ale to už je vše dávno pryč, i ty pantografy jsou natrvalo odstaveny v Majlontě do kopřiv a pojedou maximálně za EKKARem do Třebové na "hřbitov". Malou šanci na nostalgické jízdy má jednotka SM4880023-24 s jedním vloženým vozem. Jinak je všechno odstaveno do šrotu :( .

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#29 Příspěvek od Artaban001 »

Ono už se tohle předělává na IGBT, akorát tohleto je opravitelnější v našich podmínkách. Úletem byla SEPSA - ta měla GTO (nevím, zda vám něco říká vypínatelnej tyristor) a imulsy pro řízení tyristorů měly šílený průběhy - ve špičkách až 100A pro přebití do závernýho stavu. Tam už impulsní transformátory být použitý nemohly. Budiče byly speciální obvody napájené izolačním měničem a řízení bylo pomoci optického vedení - optron, kde byl mezi vysílačem a přijímačem třeba několik desítek cm dlouhý optický kabel.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#30 Příspěvek od BOBOBO »

To vašekpetr . Prosímtě máš povědomí kde soupravy jezdily a pod jakými barvami ? U piva jsme se dost pohádali . :D Já jsem tím jezdil na Semtín od 74 do 81 . Jezdilo to u nás mezi HK a Pce a HK a Choceň . Mezi Pce a HK to dělalo čtvthodinu ...

Odpovědět

Zpět na „Poradna“