Jaká je organizace, natáčení a rozdělování reklam?
Moderátor: Moderátoři
Jaká je organizace, natáčení a rozdělování reklam?
Dal jsem do vyhledávače Elektrobastlírny klíč "Reklam". Vyhledávač našel mnoho článků k reklamám, ale většinou je diskutováno jak reklamy blokovat nebo omezit, přeskakovat apod. Jak ale vznikají?? Pokud tato otázka již zde byla probírána, tak tento příspěvek smažte.
Prakticky úpně všude je svět zaplavený reklamami.
Napadlo mne, jak je ten reklamní svět vlastně organizován. Kolik lidí nebo firem se živí natáčením reklamních klipů (mnohdy zcela stupidních). Kdo přiděluje reklamy na jednotlivé platformy TV, internet, mobily, časopisy atd. Kdybych si chtěl nechat vytvořit reklamu, hypoteticky třeba pro mne na "něco", na koho bych se měl obrátit. Kolik a komu bych za tu reklamu platil. Musel bych si při zadání na vytvoření reklamy sám stanovit, kolikrát a na čem se mají reklamy vysílat nebo tisknout? Ani netuším z jakého seznamu bych si měl vybrat na čem bude reklama vysílána nebo vytištěna.
Tyto otázky mne napadly když vidím příšerného panáka "Já jsem REXO....".
Osobně jsem problém reklam v TV vyřešil tím, že vybraný pořad, který mne zajímá, nahraju na HDD a sleduji ho v jiném, pro mne vhodném čase. Takto mohu souběžně nahrát dva pořady v STB a další pořad ještě přímo z TV. A ještě mohu souběžně sledovat dřívější nahrávku. Reklamy přeskáču zrychleně až 24x v kombinaci se skoky nastavenými na 5 minut. Na internetu mám ADblock. A stejně se reklamám nevyhnu.
Jak ten svět reklam vlastně vlastně funguje. Ve výsledku stejně reklamy platím já jako spotřebitel, protože zadavatel reklamy si cenu za reklamu dá do svých nákladů, a všechny své náklady započte do ceny svého "zboží".
Prakticky úpně všude je svět zaplavený reklamami.
Napadlo mne, jak je ten reklamní svět vlastně organizován. Kolik lidí nebo firem se živí natáčením reklamních klipů (mnohdy zcela stupidních). Kdo přiděluje reklamy na jednotlivé platformy TV, internet, mobily, časopisy atd. Kdybych si chtěl nechat vytvořit reklamu, hypoteticky třeba pro mne na "něco", na koho bych se měl obrátit. Kolik a komu bych za tu reklamu platil. Musel bych si při zadání na vytvoření reklamy sám stanovit, kolikrát a na čem se mají reklamy vysílat nebo tisknout? Ani netuším z jakého seznamu bych si měl vybrat na čem bude reklama vysílána nebo vytištěna.
Tyto otázky mne napadly když vidím příšerného panáka "Já jsem REXO....".
Osobně jsem problém reklam v TV vyřešil tím, že vybraný pořad, který mne zajímá, nahraju na HDD a sleduji ho v jiném, pro mne vhodném čase. Takto mohu souběžně nahrát dva pořady v STB a další pořad ještě přímo z TV. A ještě mohu souběžně sledovat dřívější nahrávku. Reklamy přeskáču zrychleně až 24x v kombinaci se skoky nastavenými na 5 minut. Na internetu mám ADblock. A stejně se reklamám nevyhnu.
Jak ten svět reklam vlastně vlastně funguje. Ve výsledku stejně reklamy platím já jako spotřebitel, protože zadavatel reklamy si cenu za reklamu dá do svých nákladů, a všechny své náklady započte do ceny svého "zboží".
Nejde mi o moji reklamu, já žádnou nepotřebuji zadávat. Jsou to jen obecné otázky. První odpověď už je tady, obrať se na reklamní agenturu.keemo píše:Zeptej se jakekoliv reklamni agentury... tady ti nikdo tyhle veci zjistovat nebude si myslim...
Našel jsem toto
https://www.mediar.cz/agentury/
Je jich jako máku. Absolutní většina v Praze, několik v Brně a ještě sem tam někde.
Co chceš slyšet - to téma se nedá shrnout v několika větách, to je na celé knihy - je spusta způsobů a jen záleží na zadavateli, účelu a tématu.
Firma X chce propagovat určitý výrobek - osloví marketingovou firmu, té vysvětlí, jaké cílové skupině je výrobek určen a firma navrhne řešení. Lokální truhlář nebude platit za reklamu v celostátní televizi, stejně tak nadnárodní firma nebude jen tak sponzorovat fotbalový klub Horní Dolní v okresním přeboru (pokud tam nejsou nějaké známosti). Pokud firma chce oslovit ty jednodušší, zadá reklamu třeba do Blesku, nebo na Nově, pokud starší a ovladatelné lidi, tak na TV Barrandov apod. Pokud se firma specializuje na nějaký nemainstreamový produkt, reklamu dává hlavně do specializovaných periodik, nebo před specializované pořady. Jsou i případy, kdy je poptávka po propagaci něčeho takového (třeba zbraně), tak přímo za tímto účelem se zřídí nějaký časopis na toto téma, který by oslovil právě cílovou skupinu. Mnoho periodik tak bohužel vychází v první řadě pro inzerenty a ne pro čtenáře, z obsahu jde často vypozorovat určitá tendenčnost, "nadržování".
Bohužel ne každá reklamní agentura či reklamní propagace se povedla, takže často "cílový objekt" ji přejde bez povšimnutí nebo nepochopí co tím chtěl básník říci...
V popagaci politiků a politických stran to funguje podobně.
Firma X chce propagovat určitý výrobek - osloví marketingovou firmu, té vysvětlí, jaké cílové skupině je výrobek určen a firma navrhne řešení. Lokální truhlář nebude platit za reklamu v celostátní televizi, stejně tak nadnárodní firma nebude jen tak sponzorovat fotbalový klub Horní Dolní v okresním přeboru (pokud tam nejsou nějaké známosti). Pokud firma chce oslovit ty jednodušší, zadá reklamu třeba do Blesku, nebo na Nově, pokud starší a ovladatelné lidi, tak na TV Barrandov apod. Pokud se firma specializuje na nějaký nemainstreamový produkt, reklamu dává hlavně do specializovaných periodik, nebo před specializované pořady. Jsou i případy, kdy je poptávka po propagaci něčeho takového (třeba zbraně), tak přímo za tímto účelem se zřídí nějaký časopis na toto téma, který by oslovil právě cílovou skupinu. Mnoho periodik tak bohužel vychází v první řadě pro inzerenty a ne pro čtenáře, z obsahu jde často vypozorovat určitá tendenčnost, "nadržování".
Bohužel ne každá reklamní agentura či reklamní propagace se povedla, takže často "cílový objekt" ji přejde bez povšimnutí nebo nepochopí co tím chtěl básník říci...
V popagaci politiků a politických stran to funguje podobně.
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Reklama je zacílená na emoce, doslova má vybudit reakci typu "TOHLE CHCI A NIC JINÝHO!!!"
Jak toho dosáhnout třeba v případě dámskejch hygienickejch potřeb je potom otázka pro študovaný psychology ....
Jak toho dosáhnout třeba v případě dámskejch hygienickejch potřeb je potom otázka pro študovaný psychology ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A krom reklamy oficiální, je ještě reklama šedá, nepřiznaná (skrz smyšlené osoby na sociálních sítích, nebo na míru psané články, vyrobené pořady).
A pak je reklama "účelová", kdy jen slouží jako záminka k přesunu peněz (jako úplatek nebo přelévání zisku v rámci snížení daňového základu). Tam se na nějaké oslovení cílové skupiny nehledí...
A pak je reklama "účelová", kdy jen slouží jako záminka k přesunu peněz (jako úplatek nebo přelévání zisku v rámci snížení daňového základu). Tam se na nějaké oslovení cílové skupiny nehledí...
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Nejen. Ještě se pracuje s tím, že se do reklamy dá mladý a krásný člověk, který produkt využívá. Pak je cílem zhruba to, že "já jsem též mladý a krásný a proto toužím po....".EKKAR píše:Reklama je zacílená na emoce, doslova má vybudit reakci typu "TOHLE CHCI A NIC JINÝHO!!!"....
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Já mám třeba zkušenost, že v segmentu, ve kterým dělám (stavebnictví) přes cca 32 let zakázky vše funguje na referencích předešlých zákazníků. Když jsem asi 3 x zkusil přes agenturu lokální, okresní a krajskou reklamu v inzertních časákách, tak to hodilo asi jen 5% nových zákazníků, ani to nepokrylo náklady spojený s reklamou. Ještě horší procenta jsou reklamní stánky na krajských stavebních výstavách. Takže už nikdy více.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
No jo, ale co já mám dělat, když na základě jedinýho obrázku jsem se rozhodl a oni mně to nechtějí prodat, protože jim vyhořela továrna na čipy...EKKAR píše:Reklama je zacílená na emoce, doslova má vybudit reakci typu "TOHLE CHCI A NIC JINÝHO!!!"
Je to Yamaha-RX-S602 či nějakej příbuznej. Nízkej, chytrej a hezkej.
Víš, jak se cítím...? Už minimálně přes rok nešťastně.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele: