dílenská príručka moskvič 408

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »


Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#17 Příspěvek od pepik9 »


Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#18 Příspěvek od Killroy »

EKKAR píše:moskalovi se nikdy neřeklo jinak, než "nejrychlejší traktor na světě"..
Tak tady u nás jenom a pouze Ragulin.. Měl jsem ho taky, teda tu starou MZMA 403. Původem konstrukce Opel. Bytelnej a taky pěkně nenažranej stroj, se kterým jsem prožil svoje začátky s autem.. :roll:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

Jo, to taky - ale jen ten starší, 408 (se svislýma zadníma skupinovkama), ten novější, co měl hlavní skupinu vodorovně a jen zadní blinkr ve tvaru trojúhelníčku špičkou nahoru neboli 412, tomu už se říkalo jen trakač nebo traktor ... Ale prostě byla to patnáctistovka, podstatně výkonnější než všecky tehdejší škodule, ale s jízdníma vlastnostma děs běs bída a utrpení, bez pytle s pískem v kufru se s tím prakticky nedalo jezdit jak to po cestě lítalo, koza na ledě hadr ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#20 Příspěvek od kutilmil »

zas tu pritel ekkar piše same voloviny. To sa mi musíš do všeho srat?

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#21 Příspěvek od BOBOBO »

Švagr ho kupoval nový a po 7mi letech mi ho prodal . 408mu se svislými světly vzadu , ale již asymetrikou vpředu . Kromě větší spotřeby to bylo o moc lepší vozidlo než tehdejší škodovky . Nesmrtelný motor , již tehdá s tvrdokovem vložky sedel ventilů . Startovat při minus 25 no problem . Nejdříve se sytičem pětkrát protočit klikou , ještě mi zůstala doma , potom zapnout zapalko a šel . Proti škodovce topil hned . Optimální rychlost bez kraválu i po hrbolech byla 100-110 . Velký vnitřní prostor . Trochu nezvyk řazení pod volantem . Ale celou dobu bez problémů . Švagr bydlí v krkonoších a to jezdil jako zootechnik po kotárech a žádný problém . Moskvič skončil na realitu antikorozní neochrany . Prostě shnil . Nějakou knížku jsem snad měl , tedy švagr , již nevím , zda jsem ji od něj dostal a ponechal si ji .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

My jsme to jednou s kámošem měřili a počítali. Všecky ruSSácký auta nám podle otryskování a průměru difuzorů v karbcích ve srovnání se škodulema vycházely, že jedou na bohatší směs. Nebylo to o moc, zhruba 13,8-14:1 proti 14,5-14,8:1, ale stačilo to na lehčí starty v chladu i rychlejší ohřev. Oni s tím prostě počítali, jezdili na 70 oktanovej benzín za 40 kopějek litr, takže je spotřeba 10-12 litrů absolutně nerozházela ... jim daleko víc záleželo na spolehlivým startu i v hlubokejch mrazech a schopnosti motoru vyhřát introš i na volnoběh. Litr dva navíc byly cajk, to nikdo neřešil ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#23 Příspěvek od kutilmil »

Zase píše ekkar bludy. to by si fakt zaslužilo ban. On zniči všetko.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#24 Příspěvek od BOBOBO »

Karel musí mít prst v každé p r d e li . No panelákový typ na drátě . :D Objednal si zboží a chce , abych mu ho skladoval . No jsou horší věci .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“