Renault Megane 3 nabíjení baterie za jízdy

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

Renault Megane 3 nabíjení baterie za jízdy

#1 Příspěvek od robo »

Zdravím, jdu s dotazem na vůz Renaultr Megane 3 r.v. 2010, 1.6, 74kW. Na autobaterii která je 2 roky stará, Varta, je při nastartovaném aute na bateri 12,7-13V, se zap. spotřebiči nebo bez. Je to málo. Automechanik vyjmul z auta alternátor který předal na kotrolu někomu kdo servisuje a opravuje altíky. Ten řekl že je alternátor v pořádku. Automechanik že kabeláž je taky ok a že řízení nabíjení řídí ještě řídící jednotka vozidla a že tam bude problém. Je to pravda?
U moderních aut je power management který nevím jak si přesněji vysvětlit, jeho funkci. Děkuji s přáním hezké a klidné neděle.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#2 Příspěvek od Jodr »

Pokud to má opravdu Powermenegment, to poznáš zda má na mínus pólu krabičku s drátem vyvedeným někam do svazku. Tedy pokud ano, tak bych vyndal baterku a mimo auto ji naplno nabil. Potom diagnostikou “nakódoval” k autu jako novou baterii. Tím řídící jednotce sdělíš informaci jak má s baterkou nakládat. Normálně se to chová tak, že po nastartování vyleze napětí v síti na 14,7V a postupně klesá na zhruba 13V. Už mě to taky vytrestalo, proto mám v zapalovači nabíječku mobilu s displejem, kde vidím co se děje… 🤓
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od robo »

Celé to začalo tím že auto občas nechtělo nastartovat. Nemá klíček ale tlačítko a na dotaz zda auto jen cvakalo nebo byl slyšet i startér nebyla přesná odpověď. Baterka šla na automatickou nabíječku Bosch a po hodině a půl hlásila nabito takže zas tak mrtvá nebyla. Těch cca 13V tam je okamžitě po nastartování auta a tato hodnota tam byla do vypnutí motoru což bylo asi 15 minutový test. Včerejší zjištěnní, auto stálo dva dny, start na brnk, poté jízda si 10km, k tomu nějaké stání s nastartovaným motorem. Po asi dvou hodinách zkouška startu, auto nenastartovalo, zrovna jsem telefonoval a byl dál od auta. Druhý pokus už auto nastartovalo ale bylo to takové jiné, než předtím, poslechem ten startér nebyl tak akční. U mého auta Renault Laguna 2 je taky start tlačítko a když baterka spadne na nějakou nizkou hodnotu při startu tak startér nezatočí a cvaká nějaké relé. Je možné že u toho Meganu může být chycený i startér ale to je akce až se vyřeší to nabíjení.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#4 Příspěvek od Jodr »

Nj, tak zřejmě RJ ztratila povědomí o stavu baterie (nabito, vybito), tak jak jsem už psal. Diagnostikou srovnat… rozladit systém dokáže i nabíjení aku v autě jen tím, že kabel nabíječky se připojí přímo na mínus pól aku. Správně má být na kostru, aby byl v cestě snímač proudu dodaného do baterky nabíječku.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#5 Příspěvek od PCmaniac99 »

Souhlasim s Jodrem, pokud to má powermanagement tak pomocí diag je potřeba resetovat jednotku - říct jí že má auto novou baterku.

Navíc pokud jsi dal baterku na nabíječku a byla po 1,5h nabitá neznamená že je v pořádku - možná naopak. Je potřeba ji změřit buď chytrým testerem nebo aspoň zátěžákem.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od robo »

" pokud to má powermanagement" Tohle bych rád věděl. Dva roky nebyl žádný problém. Že baterie nemusí být v dobré kondici může být, Varta už není co bývala. Otestovat ji mohu. Když ale bude po nastartování napětí na svorkách baterie do 13V tak to testování problém nevyřeší a zlomí to i úplně zdravou baterii.
Hledal jsem na netu ohledně mého problému a narazil jsem jen na vadný alternátor, špatné ukostření, svorky a pod. Ale nikde nic o nějakém donastavení přes diagnostiku. Někde bylo že se dá přes diagnostiku otestovat nabíjecí okruh s různě sešlapnutým plynem a zapínáním spotřebičů. To bude to stejný jako s fousama multimetru na svorkách autobaterie.

Edit: Dva roky s baterii Varta.....
Naposledy upravil(a) robo dne 16 říj 2022, 21:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#7 Příspěvek od davemh »

Tak zjistíš to podle té krabičky na mínus pólu baterky. Buď tam je nebo není. Osobně bych viděl jako možnost silové kabely k baterii nebo právě ukostření motor-kastle.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od robo »

před chvíllí jsem se dozvěděl že je 13V přímo z alternátoru. Kousek od baterie je řídící jednotka vozidla.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#9 Příspěvek od Jodr »

robo píše:před chvíllí jsem se dozvěděl že je 13V přímo z alternátoru……
Z alternátoru to mají všechna auta, ale co ten alternátor budí? Už jsi se namáhal podívat, zda máš tu krabičku na mínusu??
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#10 Příspěvek od davemh »

A těch 13V je proti motoru nebo proti baterii?

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od robo »

auto stojí u mechanika a jsem v prácí. zítra to zjistím.

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#12 Příspěvek od TomasX »

Důležitá informace je jestli "cvaká" startér. V poslední době jsem dvakrát řešil vadný "silový" spínač na startéru. Oba případy byli na nových autech. (r.v. 2017 a 2010) Po důkladné zpovědi majitele jsem se dozvěděl, že při startování kontrolky nepohasnou. Po výměně baterie za čerstvě nabitou (majitel vozil sebou) auto nastartovalo normálně. Na doporučení automechanika koupil baterii a alternátor za cca 10k Kč, potom přijel ke mě. Informaci, že startér cvakne jsem dostal jako poslední. Po výměně "stykače" na startéru za 600 Kč je vše OK.

P.S. Moderní benzínové motory mají startér velikosti motorku od stěračů. 8-)
P.P.S. Napětí dobíjení měřím při cca 2000 až 2500 ot. motoru a vždy se snažím
aby bylo min. 14,4V.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

První "BIG PROUBLEM" je batery managorment, kterej podle ekofašounskejch regulí nechává auto nejdří baterku vycucat skoro do mrtě, než ji vůbec dovolí začít dobíjet. V autech bez tohohle 🤐 je pak hlavním viníkem slabší "tahací cívka" startéru,, většinou vinou mezizávitovýho zkratu. Následně se vyhřeje kontaktní můstek, prohne se a nespíná jak by měl. Systém stop-start to ještě zhoršuje ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od robo »

Okolo mínus pólu jsem žádnou krabku nenašel, je vidět jen jedna hlavní, bude někde zašitá. Na buzení alternátoru se ss napětí nenašlo. Bez zapojeného buzení vyběhne v autě nějaká chyba takže ten tenký kablík bude zapojen a i funkční. Z toho kablíku buzení usuzuji že tam bude asi PWM regulace a tedy že probíhá komunikace mezí řízením regul. alternátoru a vedlejší řídící jednotkou vozu. Nezdá se mě že by i tohle odbavovala jen hlavní jednotka vozu a že tam asi bude někde další podjednotka. Nechat to jen na hlavní je v případě vážné poruchy alternátoru hazard. Cena hlavní ř.j. muže být v řádu desítek tisíc korun.
Edit: Držel jsem se 14.5V ale alternátory dělají různí výrobci a s tím souvisí i napětí. I těch současných 13.5-14V májí i jiné značky a nikoho to nepřekvapuje. Je to víc jak napětí autobaterie? Je, takže požadavek el. spotřebičů alternátor pokryje. Baterie je v háji takže se koupí nová a bude po problému, snad.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“