Dopravní nehoda- cyklistka, pes

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#121 Příspěvek od danhard »

XP jsou už asi mrtvý :D

A můžu Ti říct, že mě nezlobí jen počítadla, co mají minimálně 4GB a W10.

Je to neskutečná svoloč, W98 s 64MB, prohlížeč upřesním, mi chodí normálně a stejně rychle (asi P3 cca700MHz, je tam slot 1 a redukce na P3 :)
Žádnej antivir a původní instalaci tam mám asi 20. let :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#122 Příspěvek od EKKAR »

tomasjedno píše:Zato on měl výhodu, že nezastavil, ale přesně vystihl okamžik, kdy naskočí zelená, a hladce projel :D
No jako hladkej průjezd bych to teda zrovna nedefinoval ...
Hubert_79 píše:
vůbec nečekal že by room takhle startoval z místa.
Tři hrnky se vzepjaly k životnímu výkonu :lol:
Sorry, Karle, ale nedalo mi to :P
Myslím že bys za ty léta tady už moh vědět, že Drobek NENÍ trojhrnec, ale poctivej čtyřválec 16-ventil. To za prvý.
A za druhý, protože jsi nikdy nejspíš v žádným roomu neseděl, natož v roomu s trojhrncem pod kapotou, víš naprostej prd jak se takovej podrážděnej trojhrnec rozjíždí díky lehkýmu a krátkýmu zpřevodování z místa. Majitelé roomsterů s haťapkou pod kapotou si v městským provozu rozhodně nestěžujou na línost - naopak, kdo se nebojí plynovej pedál při rozjezdu podržet u podlahy, s haťapkou s naprostým klidem natrhne zádel kdekterýmu dvoulitru. Trojhrncový slabiny jsou jinde, rozhodně ne v akceleraci z místa ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jura80
Příspěvky: 908
Registrován: 05 lis 2011, 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#123 Příspěvek od jura80 »

Ještě se vrátím k začátku.

1. Tu cyklistku jsem tentokrát k večeru viděl z okna, jak se proháněla ne po chodníku, ale po silnici, a hezky rychle. Asi se nad sebou zamyslela, a asi se zamyslela i nad tím, jestli náhodou (nejen) pro ni není silnice k ježdění na elektrokole bezpečnější než chodník.

2. Na základě zkušenosti budeme s Rózičkou kvůli předcházení nepříjemnostem zásadně všem cyklistům na chodníku dávat přednost a považovat cyklisty za (trochu nebezpečnějšího) chodce. Pokud by došlo ke zranění, vždycky se nakonec hodí vina nebo spoluvina na pejskaře, i kdyby třeba cyklista pejska svým jednáním zabil- to je zkušenost ze života.

3. Pokud se ještě někdy budu podobně ptát na názor v internetové diskuzi, tak jedině s přiloženým videem dané situace. Jinak, pokud někdo nečte dost pozorně, je tam příliš velký prostor k představivosti, takže může diskuze sklouznout k iracionálním a nesmyslným soudům.
_______

Mně se tak zdá, že velká část nepochopení vznikla z tohoto:

Psal jsem jen o dvou možnostech řešení z naší strany, a sice projít tak, aby se tam cyklistce nechtělo projíždět, nebo se vzdát svojí přednosti na chodníku a trochu se pozdržet čekáním. Dle některých příspěvků usuzuju, že si někdo mohl ještě vymyslet možnost 3, a sice projít, ale smrsknout se a udělat při průchodu co nejvíc prostoru pro cyklistku. Jenže o možnosti 3 jsem nepsal, nepřipadala v úvahu- při ní by totiž došlo ke střetu se stejnou pravděpodobností. Průjezd cyklistky by totiž byl i tak docela těsný, moje fenka je na to alergická a udržet 30kg hovádko ve vzdálenosti do 25cm od nohy je nad moje síly, kor když nemám prostor se rozkročit (fyzika, rovnováha sil- horizontální síly pejska, vertikální síly a síly ve směru téměř vertikálního vodítka, pružnost vodítka, psího a mýho těla). No a pejska můžu sice vychovávat (pokud by to bylo ještě v 5 letech potřeba), ale rozhodně ne předělat.
Nejsu žádným fóristem, ale když něco negómu, tož, přindu se zeptat. A když se nesnesitelně nudím, nebo když jsu na plech, někdy se může stát, že se i pokusím poradit. Zdraví Jura!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#124 Příspěvek od Hubert_79 »

Jejeje, to jsem si něco dovolil :) Zapochybovat nad kvalitami splašených tří hrnků :lol:
V Pokojstru jsem nejel, ve Fabii HTP však ano. No a uzavřel bych to s tím, že motor ve Favoritu má klidnější a vyrovnanější běh. Výkonově to bylo podobné.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#125 Příspěvek od EKKAR »

Zapomeň. Fanouš byl nadčtvercovej, táhnul už zhruba od 1500RPM a při malejch točkách dokonce pocukával. Modernì HTP je skoro čtvercovej, můj BXW dokonce podčtvercovej - průběh krouťáku jinačí i výkonová špička někde úplně jinde. A maximum fanouše cca 70 kobyl bylo až u 5000RPM, zatímco haťapka má svejch cca 66 Hatátitlů už nekde kolem 4000-4300RPM ... Pak už bohužel opravdu jen řve a žere - ale nejede. Ale to už je z křižovatky dávno pryč....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#126 Příspěvek od Hubert_79 »

Jenže motor Fagota byl vyladěn na 46 kW a měl karbec, což sice není idelál, ale nepřemýšlí to co dělat když se šlápne na plyn ale otevře druhý stupeň a leje benzín.
Netřeba se v tom pitvat, dobře seřízený fávo ukáže Fóbii s HTP (o těžším Pokojstru ani nemluvě) záda ani nemrkne.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
sanoch
Příspěvky: 407
Registrován: 04 led 2012, 01:00
Bydliště: Volyně

#127 Příspěvek od sanoch »

Favorit byl podčtvercový, vtání 75.5 x 72mm.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#128 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:Jenže motor Fagota byl vyladěn na 46 kW a měl karbec, což sice není idelál, ale nepřemýšlí to co dělat když se šlápne na plyn ale otevře druhý stupeň a leje benzín.
Netřeba se v tom pitvat, dobře seřízený fávo ukáže Fóbii s HTP (o těžším Pokojstru ani nemluvě) záda ani nemrkne.
Tvrzení platný pro fanouše/formana obecně jen do modelovýho ročníku ´89 pro export a ´91 pro tuzemskej trh plus pak dalších extra vyrobenejch ještě asi 15 000kousků Formanů Van Plus a zhruba 5 000 kousků obdobně vybavenejch Felicií Van Plus, vyrobenejch postupně v několika sériích až do roku 1996 - byly extra určený pro africký trhy a střední Asii, kde nedokázali garantovat dostupnost bezolovnatýho benzínu dostatečně kvalitního pro jedno/vícebodový vstřikování Bosch Motronic, takže tam se až do toho roku ´96 exportovaly pro evropskej trh absolutně zakázaný karbcový motory. A tím skončily veškerý karburátorový motory ve škodifkách s tou vejš zmíněnou výjimkou několika tisíc kusů pro Afriku a střední Asii.

Export do zbytku světa od modelovýho ročníku ´90 a pro veškerou produkci včetně tuzemska od modelovýho ročníku ´92 pak dostal jednobodovou stříkačku Mono-Motronic, od modelovýho ročníku ´96 ve felině nahrazenou vícebodem Motronic (zmizel rozdělovač, zapalování obstarala lišta s dvojicí střídavě pálících cívek). Vstřikový motory měly výkon 40 nebo 50kW (54 nebo 68HP), krouťák 94 nebo 100Nm. Já měl toho svýho s jinou EPROM v ŘJ a dával 57kW/5500RPM a 112Nm/3700RPM - krátká felina s litinovým VW 1,6 55kW mi neujela.
Foblije první generace s HTP mají buď 40kW nebo 47kW - jsou v nich od ročníku ´00 (kdy HTP nahradil právě převrtanou starou OHV 1,4) až do ročníku ´06. Od března ´06 se do prvních asi 1500 - 2000 roomů montovala HTP 47kW (slabší 40kW HTP room vůbec neměl) a po náběhu výroby fóblije v květnu ´06 se upgradoval SW na 44/51kW - room zase slabší verzi neměl, dostával výhradně 12ventilovou 51kW variantu. Rozdíl mezi F II a Roomem s motorem HTP je ve stálým převodu - room má proti fóbliji o dva zuby "lehčí" diferák = "má pomalej spodek", tudíž je v maximálce pomalejší, ale o to rychlejší je v akceleraci z místa, protože se snáz vytočí do toček s potřebným výkonem.

Nikomu netvrdím, že HTP je ideální motor nebo že je to nejlepší motor, ale trvám na tom, že shazovat ho bez vlastní zkušenosti je nerozum a nesmysl - prostě to je motor vypiplanej pro přesně jen jeden jízdní režim = do města, všude jinde se trápí, jen řve, žere a sere - ale nejede, zatímco v tom městě díky obstojnýmu sestavení zpřevodování má i na to, aby ukazoval větším kubaturám brzdový světla ... A kdo to s HTP umí, na toho nemá nejen karbcový, ale ani stříkačkový fáčko - a nejen ve fóbliji, ale i v roomu. Neřkuli když v tom roomu hnízdí ne trojhrnek, ale poctivej čtyřválec s víc než 90 poníkama - tam už je ten rozdíl jak v živosti, tak v maximálce hodně markantní. S Drobkem si troufnu na libovolnýho prázdnýho fanouše/formana a dáme si ho k lehký svačině po obědě.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#129 Příspěvek od Hubert_79 »

Máš ty roky blbě. Jednobodovou stříkačku to mělo v základu až od roku 1993, v roce 1992 jen některé modely. Ještě existoval mezityp Le a LSe s elektronickým karbecem a lambdou.
Obecně a zjednodušeně lze říci, že "hnědý interiér" znamenal karbec a "černý interiér" vstřikování.
A že se s HTP "musí umět" a podobný? Tohle je relikt dob dávno minulých, motor má prostě makat a ne aby řidič musel dumat, jestli to či ono motor ještě dá a co už nikoli.
A s HTP jsem jezdil, ne jen jednu jízdu kolem komína. Ano, odpich to má; o to víc tomu brzo dochází dech a žere to jak mlejn. Zkrátka - uniká mi výhoda toho motoru proti jiným, třeba i proti nějaké 1.4, která bude žrát stejně, pojede líp a to vše za klidnějšího a vyrovnanějšího zvukového doprovodu.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#130 Příspěvek od Hydrawerk »


Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“