Hubert_79 , opět se mýlíte
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
. Jestliže zaplatím kartou a pak mi prodejce má vrátit platbu zpět, provede to opět na kartu, tzv. "reverse charges".
Příklad třeba u Hornbacha. Jezdím občas k Hornbachu v Praze. Hornbach nabízí možnost vrátit zboží bez udání důvodu do 2 týdnů. Něco koupím a zaplatím kartou. Za týden si to rozmyslím a vezmu koupenou věc a účtenku, dojedu zpět do Hornbachu a věc jim vrátím. Pokladní vezme účtenku, naskenuje kód položky a řekne mi o kartu. Přes kartu mi vrátí, tedy pošle do banky na můj účet platbu za vrácenou věc.
Další příklad:
Koupil jsem na eBay věc a zaplatil jsem přes PayPal jako "host" kartou. Zboží nedošlo (kurýr DPD ČR zásilku ukradl a na jejich web napsal, že neexistuji). Reklamoval jsem u eBay, že zboží nedošlo. eBay vždy reklamaci uznal a nařídil PayPal, že mi má vrátit platbu. PayPal provedl vratku reverzní procedurou na moji kartu, jejíž údaje měl (a má dosud) a mě se na účet vrátila celá platba.
Nyní eBay přišel s nápadem, že chce bankovní údaje od účtů prodejců a má právo si z účtů inkasovat. Vidím jediný rozdíl v tom, že když má eBay k dispozici údaje karty prodejce, pak inkaso z bankovního účtu prodejce přes jeho kartu není tak snadné jako inkaso přímo z jeho účtu nadto s jeho souhlasem.
Když o tom tak přemýšlím, to je mánie v posledních letech, vyžadovat od každého bankovní údaje, údaje platební karty a k tomu scan osobního dokladu s fotografií a podpisem. Tahle mánie se děsně rozmohla. Třeba Freelancer, EutelSat a další. Určitě brzo dorazí také do Česka, třeba na Aukro .
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)