Zase jsem nenastartoval :-(

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

No, Michale22, vzhledem k tomu, že v noci na dnešek (konečně) začalo v Českocourkovsku mrznout a taky skoro všude napadlo něco málo bílýho svinstva (což jako obvykle v minulejch letech v jistejch oblastech vyústilo málem v aktivaci krizovejch scénářů pro přežití), nečekal bych na nějaký měření klidovýho odběru a tu novou baterku šel rovnou koupit. Jinak ti hrozí, že skutečně neodjedeš. Dehťák prostě potřebuje dobrou baterku, u něj nic nevokecáš. Benál přinejhorším opatrně roztáhneš nebo spustíš z kopečka, ale u turbodehtu bych to neriskoval. A na nějaký kecy o tom že turbodehet nežhaví (jak se tady pokoušel plácat Behemot):
Behemot píše:...
Hill: turba žhaví až někde pod -10, v tomdle počasí určitě ne; většina lidí u turba v životě kontrolku žhavení neuvidí v akci
...
prosím tě hodně rychle zapomeň - právě že oturbenec musí žhavit o to víc, protože má nižší základní kompresní poměr, než dehťák bez turba (oturbenec obvykle 14-16:1, atmosférickej dehťák minimálně 20:1 - samozřejmě u turba je výslednej kompresní poměr vyšší, ale ten naroste právě až s otáčkama, kdy turbo dostane dostatek plynů pro svoji práci) a tudíž má během startu menší kompresní ohřev, takže žhaví nejen před samotným startem, ale pro rychlejší ustálení chodu ještě "dožhavuje" několik desítek sekund po naskočení, když už by teoreticky žhavit nemusel. Urychluje se tím ale přechod do stabilního chodu bez klepání, protože horký žhaviče "změkčujou" náběhovou špičku tlaku při vznícení vstříknutý dávky. Žhavení se už léta zapíná automaticky v první poloze klíčku víceméně bez ohledu na venkovní teplotu a vypíná ho časovač, navíc u moderních dehťáků ani elektronika nedovolí roztočit startér dokud není dokončená základní sekvence žhavení ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od workhard »

Zajímavé, mám TDi a žhavit jsem to viděl asi 3x v životě tak vteřinu.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
Hape
Příspěvky: 353
Registrován: 08 úno 2010, 01:00
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Hape »

Mám zkušenost s celkem čtyřma autama s naftovým turbomotorem s rozmezím výroby 1993 - 2012 a v létě žhavili všechny. Samozřejmě to trvalo kratší dobu, než v zimě. Nejkratší dobu žhaví Dacia Logan (2012) 1,5 dCi 55kW, kterou mám v současnosti. Když je teplo, tak to trvá kolikrát jenom o krátký okamžik dýl, než test kontrolek, tak si toho člověk ani nemusí všimnout.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#34 Příspěvek od BOBOBO »

No a to dožhavování po startu ti ani kontrolka neukazuje . Rozumím tomu , kdyby někdo viděl svítit dál kontrolku tak by se v tom vrtal , nebo jel do servisu .

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Behemot »

EKKAR píše:
doporučuju se zeptat nějakejch motorářů, to cos popsal je naprostá pravda…akorát kokso přesně vo atmosférickejch dehtech :D konkrétně třeba VW AEF žhaví přesně esli 3 nebo 5 minut (nikdy sem to štopkama neměřil) po nastartování, vždycky

turba prakticky nikdy, mám s tím bohatý zkušenosti třeba s Iveco motorama, co prostě nežhavily, taky to chytalo blbě, ale nežhavily, páč tak velkej mráz nebyl

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#36 Příspěvek od passion »

AEF žhaví leto-zima furt preto, lebo je komôrkáč. On by inak zbrechol len veľmi ťažko. Nemá to nič s turbom.
Dnešné bežné priamovstreky začínajú žhaviť od 5°C nadol.
Že uvidíš prebliknúť kontrolku špirály aj pri plus 30 po zapnutí kľúčika neznamená, že motor žhaví.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#37 Příspěvek od fredis »

Michal22 píše:Tak odběr je mezi 59-64 mA, občas špička na 72 mA.
Těch cca 10 minut jsem to měřil, nezmenšil se.
To je málo. Měř to tak po 30 minutách aby byla jistota, že jednotky jsou uspaný.
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#38 Příspěvek od rezis »

S tím žhavením to bude podle roku a výrobce. Fiati JTD mi reálně žhaví až kolem 0℃ i když kontrolka se rozsvítí vždy. Jde to hezky poznat podle startu kdy třeba v mrazu startuje rychleji než při +5℃.
Jinak docela problém jsou startéry. Nevím co se jim stane, ale už jsem je měnil v obou Fiatech co jsou doma (jeden měněn v 250tis km a druhy v 210). Vypadalo to právě jako chcíplá baterka. S novou se situace mírně zlepšila, ale nevyřešila. Vytažené startéry vypadaly na první pohled dobře - nějak jsem to neřešil a letěly do šrotu. Myslím že jeden měl 1,6kW a jeden 1,8kW... přes dva kW to určitě nemělo. Takové malé bobky namontovány totálně v prdeli...
Co si vzpomínám stejný problém měl kolega u Forda a další u Oct I.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#39 Příspěvek od rezis »

Při měření je třeba mít i zavřenou kapotu....
Internet - metla lidstva

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#40 Příspěvek od p32 »

Sakra, vy mě ale strašíte. To se v autě musí měnit i baterka? Já ji tam budu mít dvanáctý rok a nikdo mi nic takového neřekl. :wink:

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Hubert_79 »

Ona si řekne sama, neboj :P často v situaci, kdy se ti to bude nejmíň hodit. Ale takovej už je co? Takovej už je život :twisted:
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#42 Příspěvek od p32 »

Když tak sednu do druhého auta. :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#43 Příspěvek od EKKAR »

p32 píše:Sakra, vy mě ale strašíte. To se v autě musí měnit i baterka? Já ji tam budu mít dvanáctý rok a nikdo mi nic takového neřekl. :wink:
U těch, co NEMAJÍ namontovaný takový ty de bi lo viny jako stop-start nebo ychtylygentní NEdobíjení během jízdy nařízený z Brusele, stačí vyměnit baterku 2x za životnost auta, bohužel u těch, který už podléhají těm bezmozkama vytvořeným nařízením, vydrží baterka tak maximálně 2 roky a pak se rozsype ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#44 Příspěvek od davemh »

Na stopstart stačí jedno tlačítko (jendnoduchý návyk), na dobíjení stačí trochu si pohrát s kabeláží, pak dá pokoj. A byl jsem překvapen, i nové auto s těmito "vymoženostmi" má klasickou tekutou baterku se špunty.
K původnímu dotazu - podle příznaků bych vyměnil baterku už preventivně.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#45 Příspěvek od EKKAR »

Jenomže s tím vyřazením NEdobíjení ti to hodí chybu do těch kódů, který se prověřujou na emisích před STK - a s tou chybou ti nikdo emise měřit nebude...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“