Zase jsem nenastartoval :-(

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#46 Příspěvek od fredis »

To máš ověřeno na 100%?
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#47 Příspěvek od fredis »

davemh píše:Na stopstart stačí jedno tlačítko (jendnoduchý návyk), na dobíjení stačí trochu si pohrát s kabeláží, pak dá pokoj. A byl jsem překvapen, i nové auto s těmito "vymoženostmi" má klasickou tekutou baterku se špunty.
K původnímu dotazu - podle příznaků bych vyměnil baterku už preventivně.
Tím myslíš odpojení toho konektoru na mínusovém pólu baterky? Dost mě to zajímá.
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#48 Příspěvek od tomasjedno »

EKKAR píše:Jenomže s tím vyřazením NEdobíjení ti to hodí chybu do těch kódů, který se prověřujou na emisích před STK - a s tou chybou ti nikdo emise měřit nebude...
No tak to je snad základ, před STK vymazat chyby, ne? :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#49 Příspěvek od EKKAR »

Problém je v tom, že tahle uměle navozená chyba se okamžitě obnoví s každým nastartováním. Kdyby stačilo jenom uškubnout káblík, bylo by hej, jenomže to se musí zapojit zpátky a pak teprve vymazat - aby se to nevobjevilo znovu. A když to zapomeneš znovu odpojit, okamžitě to znovu začne nenabíjet, mrdka jedna bruselská ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#50 Příspěvek od davemh »

Osobní zkušenost je taková, že jsem snímač odpojil - závada se neobjevila hned, ale až po pár km, zhruba týden jedzil bez něj, a vrátil zpátky. Chyba zhasla, napětí nepadá, readiness kódy v pořádku. Na emise mám ještě 3 roky čas, kdoví co se do té doby vysype. Pozn.: Kontrolkou chyby zde není myšlen oranžový "vrtulník", ale "obecná závada",trojúhelník s vykřičníkem.

Mám za to, že na emisích kontrolují pouze chyby v jednotce motoru, ne? Tam by se systém dobíjení neměl projevit.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#51 Příspěvek od BOBOBO »

To si jako myslíš že ABS chyba je nezajímá ? Ono toho bude víc . Zítra jedu na technickou , tak se zeptám .

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#52 Příspěvek od rezis »

A není ten "problémový" Start - Stop spíše v hlavách majitelů? Jedno z mých přibližovadel ho má a nějak nevidím problém ani se 6-ti letou baterkou.
Internet - metla lidstva

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#53 Příspěvek od petrfilipi »

Readiness kódy se ještě kontrolují? Mám info, že už ne.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#54 Příspěvek od BOBOBO »

Ono nejde o čistý start-stop , to bylo používáno dříve , ale bez akkumanagementu . To ještě šlo , ale nyní opravdu furt po městě startuješ a dobíjení se vypíná .

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#55 Příspěvek od davemh »

rezis > sjedeš z dálnice, turbo rozpálený do červena, zastavíš na křižovatce a motor zdechne - děkuji, nechci. Jistě, v případě atmo benzínu není co řešit.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#56 Příspěvek od Hill »

Ale kdepak, za studena startuje normálním startérem, start-stop začne fungovat až po dosažení teploty chladicí kapaliny kolem 65° až 70°C. Současně se měří teplota kontaktu baterky, pod +5°C pouze dobíjí obě baterie, rekuperuje při brždění motorem vždy, dobíjení zrychlí, když se rozsvítí brzdová světla. Když je motor ohřátý, startuje ho ISG, a při rozjezdu a do kopce malá baterka pomáhá tím, že přidává až 44 % krouticího momentu spalovacímu motoru. Velká baterka se udržuje normálně nabitá na 14 - 14,2 V, aby bylo dost k dispozici, když se v tahu odpojí malá baterka, v níž zbylo pod 40 % náboje (velkou baterku mám normální 50 Ah, malou LiFePoIV 10 Ah).
Už jsem si na start-stop zvykl a nevypínám ho, není s ním problém, motor je atmo VVT, protože se mi stává poměrně zřídka, že by motor zhasl, a to častěji v Hradci, než v Praze (doufám, že už zase ten systém semaforů sesynchronizovali, po letošní jarní změně jsem skrz Hradec pravidelně poskakoval v kolonách na červené vlně).
U Oktávek s tím může problém být, tam pomocný elektromotor ani akumulátor není, takže startér tahá pokaždé z jediné baterky. Ale i tam se aktivuje start-stop až při dosažení určité teploty motoru, a to i u dieselu.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#57 Příspěvek od p32 »

U Oktávky, co jsem s ní nedávno jezdil, tak se to na křižovatce motor vypínal a docela rychle nastartoval. Potom jsem zjistil, že když nechám hnátu na spojce, tak se to nevypíná.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#58 Příspěvek od BOBOBO »

Za nohu na spojce bych tě vyhodil z autoškoly .

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#59 Příspěvek od rezis »

davemh píše:rezis > sjedeš z dálnice, turbo rozpálený do červena, zastavíš na křižovatce a motor zdechne - děkuji, nechci. Jistě, v případě atmo benzínu není co řešit.
Pokud jedu po dálnici 130km/h tak na to nepotřebuji ani 30kW výkonu. Při 150km/h cca okolo 50kW to pořád není ani polovina výkonu motoru takže o něčem rozpáleném nemůže být řeč. Navíc hodně i dieselů má dnes vodu chlazený střed turba. Pokud tedy nežhavíš oturbené 3 hrnky.:lol: Studené mi to nechcípá. A výhoda je, že je tam spousty dílů zesílených. Jinak krom nezvyku nějak o tom nevím.
Internet - metla lidstva

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#60 Příspěvek od p32 »

BOBOBO píše:Za nohu na spojce bych tě vyhodil z autoškoly .
A proč? Já jen napsal, co jsem zjistil. :roll:
Protože to byla Oktávka v manuálu, tak bylo třeba tu spojku občas sešlápnout. Pokud jezdím Volvem XC60 v automatu, tak tam pedál není. :lol:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“