Zase jsem nenastartoval :-(
Moderátor: Moderátoři
Tím myslíš odpojení toho konektoru na mínusovém pólu baterky? Dost mě to zajímá.davemh píše:Na stopstart stačí jedno tlačítko (jendnoduchý návyk), na dobíjení stačí trochu si pohrát s kabeláží, pak dá pokoj. A byl jsem překvapen, i nové auto s těmito "vymoženostmi" má klasickou tekutou baterku se špunty.
K původnímu dotazu - podle příznaků bych vyměnil baterku už preventivně.
Rotor rotuje a stator stagnuje...
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Problém je v tom, že tahle uměle navozená chyba se okamžitě obnoví s každým nastartováním. Kdyby stačilo jenom uškubnout káblík, bylo by hej, jenomže to se musí zapojit zpátky a pak teprve vymazat - aby se to nevobjevilo znovu. A když to zapomeneš znovu odpojit, okamžitě to znovu začne nenabíjet, mrdka jedna bruselská ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Osobní zkušenost je taková, že jsem snímač odpojil - závada se neobjevila hned, ale až po pár km, zhruba týden jedzil bez něj, a vrátil zpátky. Chyba zhasla, napětí nepadá, readiness kódy v pořádku. Na emise mám ještě 3 roky čas, kdoví co se do té doby vysype. Pozn.: Kontrolkou chyby zde není myšlen oranžový "vrtulník", ale "obecná závada",trojúhelník s vykřičníkem.
Mám za to, že na emisích kontrolují pouze chyby v jednotce motoru, ne? Tam by se systém dobíjení neměl projevit.
Mám za to, že na emisích kontrolují pouze chyby v jednotce motoru, ne? Tam by se systém dobíjení neměl projevit.
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Ale kdepak, za studena startuje normálním startérem, start-stop začne fungovat až po dosažení teploty chladicí kapaliny kolem 65° až 70°C. Současně se měří teplota kontaktu baterky, pod +5°C pouze dobíjí obě baterie, rekuperuje při brždění motorem vždy, dobíjení zrychlí, když se rozsvítí brzdová světla. Když je motor ohřátý, startuje ho ISG, a při rozjezdu a do kopce malá baterka pomáhá tím, že přidává až 44 % krouticího momentu spalovacímu motoru. Velká baterka se udržuje normálně nabitá na 14 - 14,2 V, aby bylo dost k dispozici, když se v tahu odpojí malá baterka, v níž zbylo pod 40 % náboje (velkou baterku mám normální 50 Ah, malou LiFePoIV 10 Ah).
Už jsem si na start-stop zvykl a nevypínám ho, není s ním problém, motor je atmo VVT, protože se mi stává poměrně zřídka, že by motor zhasl, a to častěji v Hradci, než v Praze (doufám, že už zase ten systém semaforů sesynchronizovali, po letošní jarní změně jsem skrz Hradec pravidelně poskakoval v kolonách na červené vlně).
U Oktávek s tím může problém být, tam pomocný elektromotor ani akumulátor není, takže startér tahá pokaždé z jediné baterky. Ale i tam se aktivuje start-stop až při dosažení určité teploty motoru, a to i u dieselu.
Už jsem si na start-stop zvykl a nevypínám ho, není s ním problém, motor je atmo VVT, protože se mi stává poměrně zřídka, že by motor zhasl, a to častěji v Hradci, než v Praze (doufám, že už zase ten systém semaforů sesynchronizovali, po letošní jarní změně jsem skrz Hradec pravidelně poskakoval v kolonách na červené vlně).
U Oktávek s tím může problém být, tam pomocný elektromotor ani akumulátor není, takže startér tahá pokaždé z jediné baterky. Ale i tam se aktivuje start-stop až při dosažení určité teploty motoru, a to i u dieselu.
Pokud jedu po dálnici 130km/h tak na to nepotřebuji ani 30kW výkonu. Při 150km/h cca okolo 50kW to pořád není ani polovina výkonu motoru takže o něčem rozpáleném nemůže být řeč. Navíc hodně i dieselů má dnes vodu chlazený střed turba. Pokud tedy nežhavíš oturbené 3 hrnky. Studené mi to nechcípá. A výhoda je, že je tam spousty dílů zesílených. Jinak krom nezvyku nějak o tom nevím.davemh píše:rezis > sjedeš z dálnice, turbo rozpálený do červena, zastavíš na křižovatce a motor zdechne - děkuji, nechci. Jistě, v případě atmo benzínu není co řešit.
Internet - metla lidstva